Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

Eric B 2008-08-15 21:02

Pisstråden
 
Tråden där du kan klaga på allt och alla.

Min "vanliga" dator valde att säga upp sig helt förra helgen. Först dog bildskärmsdrivrutinen och sedan, när jag skulle genomföra en systemåterställning, dog den helt. Nu skall HP ta sig en titt på den.
Den troliga anledningen till krånglet beror på mitt tafatta försök att installera BF Vietnam utan resultat.
Det positiva i det hela: Jag hann föra över bilder, musik etc på min externa hårddisk innan datorn dog. Det är dessutom en förmånsdator...

Marcus Gustavsson 2008-08-15 21:22

intressant initiativ!

tja om jag har något att klaga på så är det att min bild har blivit lite suddig på sistonde, man ser det som bäst när man kollar på smileys och bilder, det bör inte vara något med grafik kortet eller drivrutinerna till det heller, så jag funderar på om det kanske kan vara skärmen som har börjat spöka...

simonbertilsson 2008-08-15 21:38

Vi skulle fått en ny lastbil runt midsommarveckan. Den har fortfarande inte kommit, och datumet skjuts konstant uppåt...
Som om det inte vore nog, har vi just omyndigförklarats av cheferna. Får inte längre backa in lastbilarna på sina parkeringsplatser för att en förare backat emot en stolpe. Måste istället köra in dem för att sedan backa ut dem. Något som är betydligt vanskligare...

Ah! Det var skönt. ;)

Micke.L 2008-08-15 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson
Vi skulle fått en ny lastbil runt midsommarveckan. Den har fortfarande inte kommit, och datumet skjuts konstant uppåt...
Som om det inte vore nog, har vi just omyndigförklarats av cheferna. Får inte längre backa in lastbilarna på sina parkeringsplatser för att en förare backat emot en stolpe. Måste istället köra in dem för att sedan backa ut dem. Något som är betydligt vanskligare...

Ah! Det var skönt. ;)

Var det du som backade in i stolpen? :rolleyes: ;)

Okej...

Min dator har virus, och jag vet inte själv hur man omformaterar den... Så det kommer upp många jobbiga popups och massa "din dator är infekterad bla bla". Och inte nog med det strejkar mitt MSTS så jag inte kan spela vissa rutter m.m. Jag har god lust att äta upp det :(

_gege 2008-08-15 22:59

Får väl lov att gnälla på att det inte är lön förrän 25:e. Dessutom så verkar jag prenumerera på fordonsskador. Regina, ett modernt fordon kanske men ack så känsligt. :p

Kristian 2008-08-15 23:03

Jag önskar gnälla på att jag inte fick semester vecka 35, utan måste slita en vecka på Mörby innan skolan börjar...:(

Slash2 2008-08-15 23:09

Och jag gnäller över att min tid på SJ är slut på söndag, men jag kommer ju tillbaka i vår och börjar sälja på resebutiken. Sen vill jag gnälla över att skolan börjar på torsdag, sommaren har gått på tok för fort för min del! Mera gnäll? Jodå, jag är sur över att det är hela 10 dagar till lön, så jag kan inte köpa det objektiv jag suktat efter i minst ett halvår utan att ha råd att köpa det.

Alltid skönt att kunna gnälla ut när någon läser/lyssnar ;)

Marcus Gustavsson 2008-08-15 23:24

egentligen borde moderatorerna ta betalt för detta och kalla det gruppterapi haha :D

Slash2 2008-08-15 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson
egentligen borde moderatorerna ta betalt för detta och kalla det gruppterapi haha :D

Aftonbladet: Ny supermetod från tågforum botar din depression :cool:

simonbertilsson 2008-08-16 02:33

Citat:

Ursprungligen postat av Slash2
Aftonbladet: Ny supermetod från tågforum botar din depression :cool:

För att få upp tråden på spåret igen:

Den metoden är säkert riktigt urusel! Kostar nog pengar med. Usch!
:p :p :p

knebert 2008-08-16 04:05

Hej

Sverige förlorade mot Tyskland i OS-fotbollen igår...:(

MFF förlorade mot DIF i söndags...:(

10 dagar kvar till lön :(

Ena tangentbordet pajade denna veckan ochså :(

MVH Kenneth

Kristian 2008-08-16 14:50

Nytt klagomål:
Min dator envisas med att säga "Du har 12 nya e-postmeddelanden", trots att jag både har öppnat och raderat dem för två dagar sedan...

simonbertilsson 2008-08-17 00:28

Vi var nästan klara med kornåkern när det började vräka ner och vi fick avsluta tröskningen. Tre-fyra vändor till och vi hade blivit klara...

Dson 2008-08-17 00:57

Allt godis och alla chips samt all Coca Cola jag hade i början av helgen är nu slut, borta... Bara några få smulor kvar! Annars får jag väl gnälla på att... jag inte har något att gnälla över!:(

Micke.L 2008-08-17 00:58

Citat:

Ursprungligen postat av Dson
Allt godis och alla chips samt all Coca Cola jag hade i början av helgen är nu slut, borta... Bara några få smulor kvar! Annars får jag väl gnälla på att... jag inte har något att gnälla över!:(

Du kan få mina rester.. Orkar inte ett chips till :p

simonbertilsson 2008-08-17 01:03

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L
Du kan få mina rester.. Orkar inte ett chips till :p

Kan du mejla över en påse sourcream and onion till mig?
Faxa om det strular till sig med bifogningen av chipsen. :p

Micke.L 2008-08-17 01:05

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson
Kan du mejla över en påse sourcream and onion till mig?
Faxa om det strular till sig med bifogningen av chipsen. :p

Jaja, jag har nästan en hel påse kvar.. 300g :D Men du kan ju bara hämta lite chips på MO ju ;)

Micke.L 2008-08-17 23:26

Jag är helt sjukt förbannat trött på min jä*la dator som har äckligt pissvirus sen har jag privata problem också, så livet e bara skit just nu :tumner: :(

Dson 2008-08-17 23:35

1 bifogad(e) fil(er)
Nu kan jag gnälla...

Tabbade till mig i "Norrköpingsfjärren" nyss... -.- Vadå onödig förbigång...?

Erik Götborg 2008-08-18 10:28

Den omkörningen verkar lite väl onödig Daniel...:) Förresten, testa att stänga av uppspåret mellan Norrköping och Kimstad...kul, men sjukt svårt! :)

Sen kan någon tjomme rivit snöret på spår 6-8 också ;):) Då får man nästan tänka till :)!

patsun 2008-08-19 13:03

Jag åkte till Nynäshamn igår eftermiddag. Det gick jättebra... ned...
När tåget hade vänt från Nynäshamn och gled gled in vid den nya hållplatsen Gröndalsviken gick tågeländet sönder! Vi fick stå där i tjugo minuter och kom ingenstans; visst något tekniskt problem, vet dock ej vad. Ersättningsbuss av turisttyp gällde istället.

Hade sett fram emot att höra X60-ians tyfon (har aldrig hört den förr) mellan Nynäs gård och Ösmo, men så blev det inte. "Men du åkte ju ned också, hörde du den inte då?" Nej, jag satt förmodligen för långt bak i tåget...

Jaja, det går nya tåg, om uttrycket tillåts! :)

Kristian 2008-08-19 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av patsun
Jag åkte till Nynäshamn igår eftermiddag. Det gick jättebra... ned...
När tåget hade vänt från Nynäshamn och gled gled in vid den nya hållplatsen Gröndalsviken gick tågeländet sönder! Vi fick stå där i tjugo minuter och kom ingenstans; visst något tekniskt problem, vet dock ej vad. Ersättningsbuss av turisttyp gällde istället.

Hade sett fram emot att höra X60-ians tyfon (har aldrig hört den förr) mellan Nynäs gård och Ösmo, men så blev det inte. "Men du åkte ju ned också, hörde du den inte då?" Nej, jag satt förmodligen för långt bak i tåget...

Jaja, det går nya tåg, om uttrycket tillåts! :)

Hehe, jag var där när tåget kom och gick sönder. När jag kom tillbaka en timme senare så hade 6021 kommit till undsättning och knuffade bort åbäket.

Angående tyfonen: Den låter skoj i och med att ventilen stängs långsamt, så ljudet tonar bort.

Och så ska man gnälla lite: Fan att det ska vara så krångligt att fixa en e-legitimation! Jag har hunsats fram och tillbaka bland olika personer som ska "hjälpa till" i en halvtimme. Äntligen fick jag reda på att jag har fått fel typ av kod...

Olaf Lindström 2008-08-19 13:59

Hörde jag något om moderatorer + betalning? Skicka ett PM till mig, Fredrik, Joel eller annan lämplig person och ange den timpeng du kan tänka dig att ge, så ska vi nog lösa det hela med kontonr osv...;) :p :p

Nåja, jag vet inte om jag har nåt att klaga över, möjligen att det ska vara sån brist på lägenheter till vettigt pris i Jönköping, annars är livet helt ok.;)

Eric B 2008-08-19 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av Kristian
Och så ska man gnälla lite: Fan att det ska vara så krångligt att fixa en e-legitimation! Jag har hunsats fram och tillbaka bland olika personer som ska "hjälpa till" i en halvtimme. Äntligen fick jag reda på att jag har fått fel typ av kod...

Är du kund hos SEB samt har Telia internet, kan du jätteenkelt skaffa e-legitimation via SEBs internetbank, gratis ;)

Kristian 2008-08-19 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Eric B
Är du kund hos SEB samt har Telia internet, kan du jätteenkelt skaffa e-legitimation via SEBs internetbank, gratis ;)

Nej, jag har Nordea, men ingen internetbank. Jag skaffade en kod hos deras kontor, så det har löst sig.:)

Schulz 2008-08-19 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Hörde jag något om moderatorer + betalning? Skicka ett PM till mig, Fredrik, Joel eller annan lämplig person och ange den timpeng du kan tänka dig att ge, så ska vi nog lösa det hela med kontonr osv...;) :p :p

Nåja, jag vet inte om jag har nåt att klaga över, möjligen att det ska vara sån brist på lägenheter till vettigt pris i Jönköping, annars är livet helt ok.;)

Möjligen att lägenheter i Jkpg är i den högre prisklassen, men det finns väl olika distrikt med olika adelsklasser osv.:)

Eric B 2008-08-20 12:22

Har fått halsfluss. Typiskt alltså. Känns som om man sväljer taggtråd hela tiden....

_gege 2008-08-21 03:58

Min prenumeration på krångel och fordonsskador har ännu inte gått ut. Nedriven kontaktledning i Byvalla ledde till att jag fick spendera kvalitétstid i Horndal. Efter ett tag så ångrade sig fjärren, och jag skulle helt plötsligt bli omledd via Borlänge. Detta var mitt första förslag när jag ringde, men det passade inte då.

En timme senare var det tydligen möjligt, vilket gjorde att jag fick framföra mitt livs första vut för transport. Från Avesta blev det dock tåg hem. Ankom Gävle -154 underbara väl spenderade minuter.

Jonatan 2008-08-21 06:04

Mitt godis är också slut, vill ha mer men är för lat för att köpa. Sen är det väl fan att shape viewer har slutat funka utan någon som helst anledning. Ominstallation hjälper inte, "runtime error '11': division by 0 nånting.

Och inte att förglömma, när ska man få sej ett ligg????

Micke.L 2008-08-23 01:42

Trodde för en gångs skull att jag lyckats få DK2000 att funka, men nej. Såklart inte :( Nu stänger MSTS ner sig precis när spelet ska börja ladda. Samma sak med AE om jag väljer DK2000 där..

Nån som vet vad problemet kan va, btw?

knebert 2008-08-23 04:02

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L
Trodde för en gångs skull att jag lyckats få DK2000 att funka, men nej. Såklart inte :( Nu stänger MSTS ner sig precis när spelet ska börja ladda. Samma sak med AE om jag väljer DK2000 där..

Nån som vet vad problemet kan va, btw?

Hej

Häromdagen installerade jag detta utan det minsta problem....Kan tänka mej att det saknas något som du inte har installerat. Lite mer kött på benen vad du har gjort kan kanske hjälpa.

MVH Kenneth

Micke.L 2008-08-23 12:45

Jag har försökt massa gånger med DK2000. En gång lyckades jag men resten av gångerna har det inte funkat på ngt sätt "/ Men jag får väl försöka igen :(

knebert 2008-08-23 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L
Jag har försökt massa gånger med DK2000. En gång lyckades jag men resten av gångerna har det inte funkat på ngt sätt "/ Men jag får väl försöka igen :(

Hej

Som du skrev i en annan tråd: " virus i min dator" så är jag ganska säker att det är där du har ditt problem eftersom du verkar ha problem med det mesta du lägger in. Jag har aldrig misslyckats med att lägga in en rutt av dessa.
Sen är det bara dumt att trumma på med burken om du har virus i den. Tänk på att ju mer du använder burken utan att fixa dina virusproblem desto mer bekymmer lär du få. Viruset kan ställa till det mer än vad du anar. Sen när du är på nätet så kan du faktiskt smitta ner annat ochså.

MVH Kenneth

Kristian 2008-08-25 20:10

Okej, nytt gnäll.;)
I och med att jag blir borta från Roslagståg under studietiden så blir jag av med mitt busskort.:( Jag får köpa 16-remsor istället.

Micke.L 2008-08-25 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Kristian
Okej, nytt gnäll.;)
I och med att jag blir borta från Roslagståg under studietiden så blir jag av med mitt busskort.:( Jag får köpa 16-remsor istället.

16 REMSOR??? :eek: Varför inte ett eget busskort?

Kristian 2008-08-25 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L
16 REMSOR??? :eek: Varför inte ett eget busskort?

Observera bindesstrecket... 16-remsor. Remsor med sexton kuponger. Jo, jag funderar på ett studentkort.

Micke.L 2008-08-25 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av Kristian
Observera bindesstrecket... 16-remsor. Remsor med sexton kuponger. Jo, jag funderar på ett studentkort.

...Jaha :p

Schulz 2008-08-25 22:05

Jag har förmodligen fått borrelia. Blir en penicilinkur!

Dson 2008-08-25 22:13

Skolan börjar imorgon bitti, och därmed också pendlingen in till Östersund... Klockan ringer 05:15 och bussen går 06:10... Blääääh!

Micke.L 2008-08-25 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz
Jag har förmodligen fått borrelia. Blir en penicilinkur!

Min pappa har förmodligen också det. Går på pencelin också..


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:25.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009