![]() |
Jbj R2
Hej:)
Som ni läste, så är en ny version av JBJ på G. Jag tycker att rutten är värd en rejäl upprustning. Pursche har byggt bort dom brantaste backarna, så nu ska de gå bra att köra tunga godståg. Det har tillkommit en del nya spår också. Pursche ska även sätta nya signaler på hela rutten senare. Själv så har ja gett mej på naturen, nya träd, granar mm. Även framesen kommer att höjas optimalt, samt att rutten kommer att bli betydligt mindre i Mb räknat. Först så va de meningen att de skulle vara ett "snabbt projekt" [:0], inga större ingrepp. Men som vanligt när man ger sej på en rutt, så vill de gärna dra iväg Jag håller på att bygga om nästan allt i naturen. Nya hus, bondgårdar, nya sjöar, nya vägar och nya städer. Nya kraftverksdammar har tillkommit på sträckan som är omlagd. Även helt nya marktexturer och åkrar.:) Så de kommer att ta ett tag att få rutten färdig. Beträffande eventuell release, så är det inte bestämt än. Kanske det inte blir nått av, allt beroende på om ni vill ha en ny version, samt att inga "problem" uppstår Kanske behåller vi det gamla namnet JBJ, eller byter till nått annat. Vi har skriftligt tillstånd från Banbyggarna, att göra vad vi vill mä rutten. Magnus Edman's (maed1) historik kommer kanske inte att användas, detta får vi se hur de blir med (tillstånd mm.) Kom gärna med förslag på nytt ruttnamn och nya ortsnamn, om vi väljer det alternativet. Eller ska vi behålla dom gamla namnen? (rutten kommer då att heta JBJ-R2), kom med synpunkter här i forumet. "Risken" finns ju att rutten kommer att likna lite på KMJ3, eftersom ja valt att använda en del objekt därifrån. Dom objekten som ja använder från KMJ 3, är omarbetade. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/7174031251.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/7692031351.jpg Kanske hör inte X2000 hemma uppe i bergen, men väldigt trevligt är de ändå att köra.;) http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/7409031511.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8125031559.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/9931040201.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/1294040223.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3486040246.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/1136040317.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/2680040353.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/1886040423.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8137040453.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/4512040530.jpg Hawk http://hem.bredband.net/pethak/rab.gif |
:)
Hej Här några bilder på dom senaste justeringarna. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/5568080203.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6449080222.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/7882080239.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/5927080255.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/9747080316.jpg :) Hawk http://hem.bredband.net/pethak/rab.gif |
Riktigt härligt att se en ny JBJ version![8D] - Man har "undvikit" att köra denna rutt så mycket då den är så lik originalet enligt mig, och för snäva kurvor etc...
Men nu så kommer det att ändras skulle jag nog tro med tanke på alla fina bildbevis![^][:0][:p] Keep up the good work, Hans o Håkan...[:p] MVH: Olaf "vr98olli" Lindström http://www.msts-akuten.com/loggo.gif |
Vissa snäva kurvor finns kvar även nu, t ex nere vid hamnen. Däremot finns det en ny godsbangård uppe bortanför Bjursjöhamns station där man kan lämna av godstågen. Sedan får en liten lokomotor ta ner tvåaxliga vagnar som klarar dessa kurvor. En intressant växling som kanske kräver lite tanke...
M v h /Pursche www.svttl.se http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif |
Håller med vr98olli i tidigare inlägg, tycker också att JBJ1 hade för snäva kurvor samt för "branta backar" och man var tvungen att förstärka styrkan i kopplingarna.
Denna version ser onekeligen härlig ut och gläds av det fina landskapet (plus nya spår) som tillkommit [:p] samt ser ut att passa Rc:n perfekt (plus andra tåg också naturligtvis). Ser fram emot att ni fortsätter ert excellenta arbete Hawk och Pursche :D. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8197002226.gif |
Vad roligt att JBJ R2 upparbetas. Det blir fin rutt med ändrade branta backar. Lycka till! :)
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/5762115100.JPG MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
Lite nya bilder, på framfarten i skogen.
En ny sjö och lite mer öppen terräng, nere vid Säringe. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/7509125457.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8025125517.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8585125534.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/9179125554.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/5276125618.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/1301125636.jpg Hawk http://hem.bredband.net/pethak/rab.gif |
Jag skulle vilja ha högre sth och längre plattformar samt fler växlar på nya JBJ.
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
DRIT BRA !!! :)
Denne rutten så dirrekte herlig ut.. JBJ 1 synes jeg ikke var noe fin, men denne derrimot var nydelig.. STÅ PÅ !!! :D Rc6,4 och 3 er BEST ! |
Skulle möjligtvis en veterantågs järnväg mitt i urskogarna kunna byggas? Typ Jädraås Tallås Järnväg eller Mariefred liknande fast normalspår? Mina (och andras) små ånglok behöver någonstans att ta vägen.
Kul med en ny verision, verkligen!:D /Jonatan http://msts.e-buzz.net/forum/attachments/6344104648.gif Ånglok är bäst! |
Mycket snyggt, Hawk!
Är backarna borta och nya spår tillkommna, samt att mycket av naturen är omgjort, så är det som en ny rutt....och borde därför få nya namn. Men det är vad jag tycker! http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5648353.gif http://pirpen.cjb.net/ |
:)
Hej Ett par bilder från "nya" Bjusjöhamn, eller annat ortsnamn långt ifrån färdigt, men lite nytt iaf. Beträffande namnet på rutten och orterna, så finns ju god tid att bestämma de. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6460200727.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8484200741.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8638201726.jpg Hawk http://hem.bredband.net/pethak/rab.gif |
Väldigt snyggt! Jag tror jag måst köpa MSTS när jag får råd:D
P.S Jag e pank:( /Alex |
Jadu Hawk, vad ska man säga, TUSAN VAD SNYGGT!!!!
vill ha! vill ha! vill ha!!! Keep Up The Good Work som vanligt Hawk;) mvh Rodi http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/2783123246.JPG |
|
Hej
Nu är rutten hos Pursche i en vecka. Rutten kommer även att kunna fås utan gantrys. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6735142236.jpg Hawk http://hem.bredband.net/pethak/rab.gif |
Kom mina önskemål med? Längre plattformar, mer dubbelspår samt högre sth. För sth nu är 140-145, 145 får man bara köra i 15 sekunder söder om Bergquara.
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
Skitsnyggt! Som vanligt alltså... :)
____________________ http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5496617.gif / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
Oooh, den där gamla fabriks byggnaden i sista bilden är tilltalande. Mumma![:p]
/Jonatan http://msts.e-buzz.net/forum/attachments/6344104648.gif Ånglok är bäst! |
Har haft den stora äran att få testköra den nya JBJ r2 rutten.
Jag har ju kört den gamla ganska mycket och nu vill jag inte längre ha kvar den i datorn. Hawk har gjort ett suveränt jobb. Vissa delar är helt nya. Det dyker upp en och annan överaskning efter rutten. Känslan jag fick när jag satt och körde den var att jag var i den svenska fjällvärlden och åkte. Mer svensk än så här tror jag inte det kan bli. Det finns mer dubbelspår nu. Men samtidigt finns det enkelspår som det skall vara i fjällen. Ser verkligen fram emot fortsättningen av denna utvekling med spänning. Måste berömma Pursche för arbetet med spåren. Vill varmt rekomendera till fortsatt bygge av JBJ r2. Alla har verligen nått att se fram emot. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/4411093210.jpg |
Hej:)
Ja fick tillbaka rutten, ja jobbar på den i 14 dagar till, innan Pursche tar över. En ny sjö http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/7068160119.jpg En ny fors http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/2605160213.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/2802160240.jpg :) Hawk http://hem.bredband.net/pethak/rab.gif |
Blir snart gråtfärdig av lycka... bästa rutten på länge... ta inte illa upp men den ser bättre ut än KMJ 3.1.
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
Oh, jäklar va snyggt det var med forsen!
Detta kan bli en allvarlig konkurrent till KMJ.... Hur mycket av rutten är enkel- och dubbelspår? Kan du lägga in en spårväg i den också (i nån stad)? Det är allt jag önskar! http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5648353.gif http://pirpen.cjb.net/ |
Fantastiskt vad Kosmos kan göra! Mycket snyggt!:D:D:D
/Viktor http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3819112047.jpg VD på NER http://fire.prohosting.com/ss1624/ |
Forsen var ju bara ägande form!!! ;)
Erik Höglund |
Har också fått den stora äran att testköra rutten [:p]:D och det första man märker är att det inte ser likadant ut som det gjorde tidigare. Allt har blivt mer försvenskat och landskapet lite mer "tillplattat" (till min glädje), fina bondgårdar med åkermarker, mycket björkar, fler sjöar mm och forsen var pricken över i:et [:p]
Härligt arbete Hawk :D. Keep up the good working. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8197002226.gif |
Klart att det finns ett intresse för moddade och nya rutter.
Var har du fått det i från att det inte finns?? Efterfrågan på nytt är väl alltid ganska stort. Mycket synd att du tagit det beslutet du tagit.. //MVH John |
:(
Projektet nerlagt Det otroligt obefintliga intresset för "nya" eller modifierade rutter, avgör saken. Hawk http://hem.bredband.net/pethak/rab.gif |
vanurå?
Jag tror alla här vill ha nya rutter! http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3941174813.gif |
hej
Men ingen behöver vara lessen, spåren på rutten va så dåliga, så de gick att köra på dom, ett stort fiasko kan man säja.[B)] Hawk http://hem.bredband.net/pethak/rab.gif |
Tråkigt att höra!
Nya svenska rutter tror jag dock det finns många som vill ha..... http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5648353.gif http://pirpen.cjb.net/ |
Hej:)
Jaja, vi får väl se, inget behöver ju vara definitivt. Men ibland så lessnar man.[B)] Hawk http://hem.bredband.net/pethak/rab.gif |
[V]:(
Då får man köra på JBJ R1 ett tag till då. Det är ingen som sitter med en signaluppdatering till den rutten? MVH Daniel http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
Det var ju mer än vad jag visste, Hawk.... [8]
M v h /Pursche www.svttl.se http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif |
Citat:
Jag är ledsen - men vad menas egentligen??? [8][8][8][8][8][8][8][8][8] Spåren så dåliga att de gick att köra på???? [8][8] Är det inte meningen att man skall kunna köra på spåren??? [8][8] Moving Steel on Land and Under Water |
Citat:
Fortsätter och spekulera i att det trots att Pursche byggt bort de jobbigaste lutningarna, fortfarande är en stor del av banan som löper på originalspår... Om det är på det viset, så tror jag inte att jättemånga noterar att det är originalspår... Ditt vackra landskap är det som betyder mest för de flesta, tror jag. Jämför bara med KMJ, hur många är det som funderat på att kanske halva rutten är på originalbanvall? Det är bara ett fåtal (jag är en...) som tycker att spårläggning har nån större betydelse. Jag har fått äran att kika på en betydligt tidigare version av denna rutt än det vi sett på bilder här och jag kan intyga att redan då håller den samma höga kvalitet som KMJ eller bättre, om än i den versionen fortfarande hade arbete kvar att göra. Så, jag håller en tumme för att du/ni kommer igång igen och känner inspiritation för den här rutten. Den är värd det. PS Kanske är jag fel ute i antaganden eller påstår fel saker för vad de flesta tycker.. Isåfall ber jag om ursäkt... :) http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4635148.gif /Mats A |
Hej:)
Tack Mazz för dit inlägg i min tråd, jag blev inspirerad:)[:I] Givetvis tack till all er som "bryr sej":) När ja skrev inlägget så "glömde" ja mycket riktigt ordet "inte"[:0] Men sen när ja märkte de, så tyckte ja de såg bra ut, så ja ändrade inte på texten. Faktum är att personligen så tycker ja att spåren är alldeles utmärkta, kul mä lite slingrig berg och dalbana ibland.;) Det är ju trots allt bara på några få ställen på rutten som de slingrar till sej. För övrigt så kan man ju köra miltals på ganska fint dubbelspår på rutten också.;) Nu så har ja börjat jobba på rutten igen, hoppas även att Pursche har lust nu, efter mitt tillfälliga avhopp.[:I] Här en bild på ett nytt vattenfall, som ja byggde i dag.:) http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/1559185532.jpg Fler bilder finns här:http://community.webshots.com/album/140764414aUIsSC Hawk http://hem.bredband.net/pethak/rab.gif |
Ojj va snyggt Hawk [:p], härliga bilder.
Bra att du fortsätter :D - det blir ju hur vackert som helst! http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8197002226.gif |
Lysande, Hawk!
Det kommer garanterat bli en ny hit bland rutter, skulle jag gissa på... [:p] http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4635148.gif /Mats A |
Hej!
Kul att du tar tag i rutten igen! Den kommer bli så snygg med alla roliga saker i landskapet så att man inte kan jämföra den med något annat!(förutom, KMJ möjligtvis då;)) MVH: Olaf "vr98olli" Lindström http://www.msts-akuten.com/forumloggo.gif |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009