Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Sim World - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=63)
-   -   TSW betan börjar nu att gå ut i världen (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36404)

jorgen3 2016-12-08 19:45

TSW betan börjar nu att gå ut i världen
 
Info från Dovetail om den

As of now, we are busy working through the list of more than 15,000 Train Sim World Pioneers and activating their Beta. This may take some time so we urge you to be patient. There are a number of factors that determine when Train Sim World: CSX Heavy Haul Beta will appear in your Steam Library, so the actual time you’ll receive access to it may vary. While you wait for access, we would recommend you read through the whole of this article as there’s some really important information you should take on board.

Mazz 2016-12-08 20:05

Nedladdning pågår.... :ber:

jorgen3 2016-12-08 20:06

Trodde den skulle laddas ned själv men man får gå in i Steam och bibliotek och spel.
Där ligger den och man kan installera den. Så nu håller jag på att ladda ned den. 2,4 gb tror jag.

Har nu fått igång den nu gäller det bara att lära sig den. Men det ser verkligen lovande ut :)

jorgen3 2016-12-08 22:19

Har testat den i lite olika scenarion och i stort säger jag Wow
Bra saker
1: Grafiken är väldigt bra tycker jag. De olika väder man kan ha har jag inte testat så mycket men det jag sett ser väldigt bra ut.
2: Hade bästa grafikinställningen Ultra 1900*1200 (V-sync off) och hade mellan 12-40 i fps.
3: Att man kan gå kring tåget och på loket känns verkligen bra. Det känns ju som det är på riktigt om man ska vara lokförare och ska ta ett tåg och köra iväg.
4: Ljudet är det bästa jag hört i någon simulator tror jag men måste testas mera
5: Hud för loket är väldigt bra tycker jag.
6: Sättet att TSW visar vad man ska göra gillar jag (tex lägga om växlar, lägga ur bromsen etc )

Mindre bra saker
1: Saknar Hud för banan framför. Lutningar hastigheter och signaler.
Här gissar jag att de inte har tagit fram den ännu.
2: Bromsarna på tåget tar alldeles för bra och jag tycker även att tågen accelererar för bra. Just här är jag inte alls nöjd med fysiken. Såg att på forumet i Uk train hade skrivet samma sak om bromsarna.
Men tågen verkar rulla bra men det är ju svårt att avgöra när det inte finns någon information om lutningar.
Möjligt att det kommer att finns olika svårighetslägen i simulatorn och detta var det lättaste men de har inte skrivit något om detta.

Men jag kommer att testa den mycket mera under dessa 12 dagar. Man kan ju klicka på varje knapp i loket och även öppna luckor och det kan bli intressant och se
vad som händer.

Fippe 2016-12-08 22:26

Själv så har betan inte dykt upp i mitt bibliotek än... :vetej:

jorgen3 2016-12-08 22:41

Den borde ju vid denna tid ha legat där om du hade pioners edition
dvs de rutter som krävdes (5 specifika rutter)
Har du Pioners Edition så får du kontakta dovetail Länk
(Submit a ticket)

Men de har ju över 15000 betas som ska ut så det kan nog ta lite tid för dem. Låter som de får göra det manuellt.

Fippe 2016-12-08 22:43

Yes, har pioneers edition och har skrivit en ticket för kanske 40 minuter sedan men fortfarande inget svar :/

Totte 2016-12-08 23:32

Hur vet jag om jag har Pioners Edition?

Fippe 2016-12-08 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 304916)
Hur vet jag om jag har Pioners Edition?

Antligen ifall du uppdaterade från 2016 till 2017 pioneers edition eller om du redan har 4 specifika rutter.

(Hamburg Lübeck Railway, North Jersey Coast Line, LGV: Marseille – Avignon, South Wales Coastal: Bristol – Cardiff)

jorgen3 2016-12-08 23:39

Om du har dessa rutter i TS2017
Länk

Hamburg Lübeck Railway
North Jersey Coast Line
LGV: Marseille – Avignon
South Wales Coastal: Bristol – Cardiff
Har man dessa 4 rutter så har man pioners edition

och ska då få dessa 2 (om jag förstod rätt)
Semmeringbahn
TSW beta

Men har du inte de 4 första rutterna så är det för sent för att skaffa dem nu (erbjudandet gick ut igår)

Totte 2016-12-08 23:54

Tack för svaren. Då är det inget att göra åt.
Jag får väl vänta till nästa år.

jorgen3 2016-12-09 12:21

Nu ska alla fått sina TSW beta säger dovetail. Men starta om steam
appen så dyker den nog upp om ni är behörig och ska ha den.

Promo koden den har jag inte sett och jag verkar inte ensam..........
Men nu kan alla komma åt fel-forumet ändå. forums.dovetailgames.com
när man loggar in så kommer man åt forumet Train Sim World: CSX Heavy Haul Beta. Där ska man klaga att man inte kan ta tillbaka bromsen på svenska tangentbordet, tågen bromsar för bra etc


We have received confirmation from Valve that all of the 15,000+ Train Sim World Pioneers have been activated and should now be able to download, install and play the Beta.
For anyone who thinks they should have the Beta but has not yet received it in their Steam Library. Please ensure you restart Steam and check again. Once you have done this and it is still missing, please contact our Support Team who will be glad to help you.

As it appears that many of you have missed the Promo Code in the Dovetail Live activation email, or have not seen it in the loading screens, we are opening up the forums at forums.dovetailgames.com for everyone.
You no longer require the Promo Code to register and log in. Please do not post comments or feedback relating to Train Sim World: CSX Heavy Haul in the Fishing forums.

The Train Sim World: CSX Heavy Haul Beta will run for 12 days from December 8th through to December 19th. Over the next 12 days, we encourage you to dive in, spend some time playing the Beta, and help us make our hobby, the greatest it can be

ADDE 2016-12-09 13:09

Har testat spelet och som jag trodde så klarar mitt grafikkort (Geforce GT 640) inte alls av spelet och det laggar enormt mycket. Annars verkar spelet rulla på fint så när som att klockan går som den ska...

så TSW är inget köp för mig förrän jag har skaffat mig en bättre rigg (planerar att ha ett hemmabygge härnäst) så tills vidare så stannar jag kvar på TS ett tag till.

jorgen3 2016-12-09 13:17

How To Get Better Frames In Tsw With Tsw Options And Nvidia Control Panel
 
Hittade lite råd hur man kunde få upp framraten på Nvidia Grafikkort,
Jag testade det och gick från 12-15 till kring 25 (har grafikkort GTX980M)

För övrigt såg jag att cpu jobbade med 40% när jag körde TSW (hade turboläget "*32" på min MSI GT72S)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Well me and a buddy that have the TSW beta found away to get some more better frames with those high end PC's. I am currently using a NVIDIA GTX 1070 graphics card getting just about 30 to 60 fps in game with this tweak we did.

1st: You wanna open up your TSW game and go to your graphics settings or "Screen" page and change it from "Windowed FullScreen" to just "FullScreen"

2nd: If you have a NVIDIA card you wanna open up your NVIDIA Control Panel and go to manage 3D Settings and click on Program Settings and add TSW.

3rd: After TSW is added scroll all the way down to "Power Management Mode" and select "Prefer Maximum Preformance" next go to "Texture Filtering - Quality" and click on High Quality, Now go to Texture Filtering -Trilinear Optimization and turn it on, and then turn on Triple Buffering.

Now when you start up TSW you should see a improvement in performance and not so much frame dropping.


någon skrev I did this and it made one H of a difference!!! Way Faster FR

-------------------------------------------------------------------------------
Dovetail skriver detta om FPS
Trains are Noticeably Short
Currently, limitations on the way physics are optimised mean that full length trains have a direct impact on frame rate. In order to preserve the enjoyment for our TSW Pioneers, and ensure Train Sim World can function on a wider variety of computer specifications, we have opted to shorten trains while we continue to optimise the code. Trains will be longer in the full release of Train Sim World: CSX Heavy Haul. We would be interested in hearing your thoughts about appropriate consists as feedback on the forums.

Framerate Issues
We are constantly working through a process of reviewing the demands made by the software on both the graphics card and the CPU to achieve the best possible framerates. We will continue this for the final release but would appreciate your individual experiences for your hardware.

jorgen3 2016-12-09 13:57

List of Known Issues​
 
I TSW forumet ligger en lista på kända fel här tar jag upp en del av dem. Dessa ska man inte ta upp de är kända

No head camera physics while seated in train (headbob, motion sensitivity, etc)
There is currently no physics camera while the player is seated in the locomotive, so it appears that the player view is welded to the movement of the cab. This will be rectified prior to the full release of Train Sim World: CSX Heavy Haul.

While in an external camera, sometimes the camera can get stuck in scenery or inside the train
We have implemented some handling to try and prevent the camera clipping through scenery but this code is still being improved. If you experience a problem, please let us know. Note that if your camera gets stuck, you can press CTRL+0 to reset its default starting position, which should allow you to continue to use it as normal.

No visibility of engineers/conductors in the TSW environment
Locomotives currently do not include physical representation of characters (engineers, conductors, etc), including a representation of your own character. We have a range of characters currently in development and these will be added in due course.

With Temporal Anti-Aliasing Enabled (TAA) - Ghosting of hard surfaces when in motion
This is a known side-effect of Screen Space Reflections that are exacerbated by Temporal Anti Aliasing. Disabling TAA can minimise these effects however some ghosting of surfaces will remain on opaque surfaces. We are currently investigating alternative solutions and will look to update once we are confident this situation has been corrected.

With FXAA Enabled - Scintillation / Fuzzy / Flickering
This is a known side-effect of FXAA.

Minimal functionality on the map view (Key 9)
The map view is an early implementation at the moment to provide an indication of the expected appearance. There is considerable work to be done in this area and we would appreciate your thoughts as feedback on the forums.

Rain sometimes doesn’t work on windows
We have observed that in some circumstances rain does not rest on windows. Any help you can provide in understanding the circumstances are most likely to reproduce this issue would be valuable feedback.

Rain sometimes can’t be wiped off windows
We have observed that in some circumstances rain cannot be wiped from windows. Any help you can provide in understanding what circumstances are more likely to reproduce this would be valuable feedback.

Rain does not obstruct the view sufficiently
It is known that the rain effect on windows does not sufficiently obstruct or distort the player’s view out of windows. Your feedback on this would be valuable to understand your perceptions.

Tunnel Lighting is incomplete
We have a number of tasks to change how tunnel lighting is implemented. We have a simplified implementation to prevent vehicles being brightly lit for the public beta and will be building in a more accurate representation as we continue development.

Trackwork is missing on the road ahead when driving
It is known that the trackwork randomly disappears or pops in instantly as you drive. We will address this prior to the release of the full product in February.

Support for international keyboards is lacking
We are looking at adding customisable keyboard and controller mappings and will look to provide suitable mappings for a range of international keyboards in due course.
Detta kan nog förklaras att vi inte kan ta tillbaka bromsen med tangentbordet

If you wait and let it go to night time, it won’t look correct, night time has not been tuned yet and that’s why it isn’t shown as a preset

We have opted to limit the times of day in the Beta as we have not optimised all aspects of how the world looks at all times of day and in all weather conditions.

Missing PCS Reset instructions from the manual
Detta händer när man inte trycker på alerter i tid då går tåget in i nödbroms
If the PCS trips during your journey (a light comes on and the brakes apply) you will need to follow these steps to reset it and allow you to continue:

Set the throttle to 0
Set the reverser to neutral
Set the auto brake to emergency
Wait 2 minutes
Set the independent brake to full
Set the auto brake to release
Allow the brakes to release, this will take some time
Once the brakes have fully released, release the independent brake and apply some power.

Visibility of Trackside Signage
Currently trackside signage is non-reflective and is therefore difficult to read. This will be addressed prior to release of the full version in February 2017.

Weather, Seasons & Time of Day Controls do not function
This functionality is limited in the Beta as additional work is required to optimise lighting at the various times of day, seasons and weather.

Boom Camera missing
The familiar “Boom” camera from Train Simulator (Keys 2 and 3) has not yet been implemented. This will be added prior to the full release in February.

Capture Screenshot works using Ctrl + F12
This will be replaced to the current familiar control of Ctrl + S in the final release in February.

Current speed limits are missing from the HUD
The current speed limit will be added to the HUD prior to the release in the full release in February. The HUD should be considered as representative of basic functionality, additional features will be added in due course. We would be interested in hearing your thoughts on customisation and features of the HUD as feedback on the forums.

HUD Driving controls are missing
This is by design. However, we are interested in hearing your thoughts on this as feedback on our forums.

Refuelling Cable Hose has Strange Physics
This implementation was proof of concept and will be replaced with an alternative set of physics for the hose in the final build.

Fippe 2016-12-09 14:02

Har fortfarande inte fått mitt, supporten bad mig att skicka in kvittot på att jag hade köpt det.

Jag skickade in kvittot men väntar fortfarande på svar....


:mad::mad::mad::mad:

(EDIT : Fick nu till svar att det var ett fåtal som hade samma problem som jag och att det skulle vara fixat till runt 19 - 20 ikväll...)

jorgen3 2016-12-09 19:09

Fysiken är inte bra i betan trots allt Dovetail skrev om "simugraph"
Har jämfört med Run8 v2 som anses vara väldigt bra i fysiken.

TSW 2 st SD40-2 och 21 lastade kolvagnar (ca 2500 ton)
Accelaration 0--60 mph (96,5 km/h) i uppförsbacke går på 67 sekunder
Nödbroms 60-0 mph i uppförsbacke går på 9 sekunder.
Detta är ju nästan bil prestanta

Run 8 v2 2 st SD40-2 och 20 lastade kolvagnar (ca 2500 ton)
Accelaration 0--60 mph (96,5 km/h) plant tar lite drygt 4 minuter
Nödbroms 60-0 mph plant tar 57 sekunder.
Testade att köra i 60 mph i en svag uppförsbacke och tåget tappade direkt hastighet.

Skulle vilja säga att det är sämre än TS2017 och den var inte bra.
Kan inte fatta att det är på detta sätt. Dovetail måste ju veta om det, det är ju inte i närheten av realistiskt.

Fippe 2016-12-09 21:06

Dovetail har ju själva sagt att Betan inte representerar den färdiga produkten så jag är ganska säker att detta är en sak som kommer att fixas till i febuari :)

jorgen3 2016-12-09 21:28

De har ju lagt ut betan så att vi ska hitta fel i den, så att de kan åtgärda det till den färdiga produkten i februari.

Resonerar man som du och inte anmäler ett fel är det risk att felet finns i slutprodukten.
Jag har lagt in det som ett fel i Dovetail forum och jag fick flera som höll med mig.
Men man ska inte lägga in ett fel de redan vet om "Known issues" men detta fel fanns inte med där.
Någon borde också anmäla återtagning av tågbromsen via tangentbordet.

Fippe 2016-12-09 21:31

ja, jag håller absolut med om att det ska rapporteras in, det är inge snack om saken....

jag tror bara att dom inte riktigt har hunnit klart med hur all rollingstock ska bete sig så jag förväntade inte att det skulle vara perfekt.

Jag har fortfarande inte fått min beta och har nu skrivit en ny ticket :(

bear 2016-12-10 10:14

Nu har jag inte skaffat Train Sim World och kanske inte kommer att göra det, beror på hur det ser ut med rutter eller verktyg för att bygga sådana.

Vad gäller fysiken så tar jag hellre lite för bra prestanda i extremanvändning typ nödbroms än det elände de flesta simmarna har haft med flera sekunder tillsättningstid på lokbromsen när man växlar. På alla lok/lokomotorer jag har haft att göra med så öppnar man bara ett rör mellan huvudbehållare och bromscylinder. Det blir pallnit eller hasande hjul direkt om man inte är försiktig.

Hur fungerar det med rimliga trycksänkningar kring 1 kilo eller så i TSW.

jorgen3 2016-12-10 17:45

Det lägsta man kan tågbromsa är 5 psi (dvs från 90 till 85)
då får man stopp från 60 mph till 0 på 27 sekunder i lätt uppförsbacke.
Testar man i nerförs backe på lägsta tågbromsen så från 40 till 0 tar 34 sekunder. 60 till 0 tar 40 sekunder.

Run8 tågbroms med sänkning av 6 psi från 60 till 0 mph (plant) tar 2,30 minuter.
Jämför man med nödbroms i Run8 på platt bana från 60 tar det 57 sekunder.
Så skillnaden är ca 4 gånger.

Så den svagaste TSW tågbromsen är ändå starkare än Run8 nödbroms

Har skrivit rätt kraftfullt på Dovetails Beta forum för TSW
Så förhoppningsvis så tar man tag i det innan de släpper produkten.

Fippe 2016-12-10 18:19

Dovetail har tagit helg...
 
Nu verkar det som dovetail har tagit helg...

Jag skrev till supporten i torsdags och fick till svar på fredagen att spelet skulle finnas i mitt bibliotek runt 19:00 och sen stängde dom ticketen...

Igår när klockan var runt 21:00 efter jag kommit hem från träningen så fanns det fortfarande inte i biblioteket så då skrev jag en ny ticket.

Men eftersom det idag är lördag så verkar supporten inte vara tillgänglig så jag antar väl att jag inte får svar förens på måndag...

Extremt irriterande....... :mad::tumner:

Rogge 2016-12-10 19:05

Citat:

Ursprungligen postat av Fippe (Inlägg 304950)
Men eftersom det idag är lördag så verkar supporten inte vara tillgänglig så jag antar väl att jag inte får svar förens på måndag...

Testa att stänga Steam enligt bilden nedan och starta sedan om Steam. (Att bara stänga Steam-fönstret stänger inte ner Steam helt.)

När du startat Steam, gå till menyn Games > View Games Library och se om du har "Train Sim World: CSX Heavy Haul Beta" där tillsammans med dina andra spel.

Liknande fel kan uppstå med Adobe Creative Cloud, och att logga ut och logga in igen löser nio fall av tio så det är värt att testa här också. :)

http://privat.bahnhof.se/wb792290/exit.jpg

Fippe 2016-12-10 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av Rogge (Inlägg 304952)
Testa att stänga Steam enligt bilden nedan och starta sedan om Steam. (Att bara stänga Steam-fönstret stänger inte ner Steam helt.)

När du startat Steam, gå till menyn Games > View Games Library och se om du har "Train Sim World: CSX Heavy Haul Beta" där tillsammans med dina andra spel.

Liknande fel kan uppstå med Adobe Creative Cloud, och att logga ut och logga in igen löser nio fall av tio så det är värt att testa här också. :)

http://privat.bahnhof.se/wb792290/exit.jpg

Så många gånger jag har startat om steam, har nog restartat en gång varje halvtimme men fortfarande inget :/

(Fick svar från dom nu och fick en steam kod) :D

jorgen3 2016-12-10 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av jorgen3 (Inlägg 304949)

Har skrivit rätt kraftfullt på Dovetails Beta forum för TSW
Så förhoppningsvis så tar man tag i det innan de släpper produkten.

Matt på Dovetail svarade på mitt och de andras inlägg angående den dåliga fysiken på tågen. Känns bra, förhoppningsvis så är det bra mycket bättre vid släppet.

TrainSim-Matt
Lots of things to tweak and get right here - the physics aren't quite right yet and they're still being worked on. Thanks for the feedback and your detailed test reports though, the engineer working on these can use these to help improve things.


Thanks Matt. With physics I would recommend a related book from the universal master of multi-body dynamics: Proffessor Ahmed Shabana: https://www.amazon.com/Railroad-Vehi...dp/B008KZULHY/

TrainSim-Matt
I'm less concerned about that element of it - the engineers who worked on the physics engine have spent hundreds of hours on it in total and really that's less of what's wrong. One example of where the sim is not quite set up correctly at the moment is simply making sure that the amount of brake force that a given pressure from the brake cylinder exerts is correct - and I think that's where it's primarily wrong, but I will defer to the engineers working on it to validate and improve as they go.

The actual inter-body dynamics works quite well.

I'll pass the reference on though, I know the engineer who did this drinks that kind of thing up, some of the formulae i've seen on his screen during development have at first made me wonder if he broke his screen :-P

TrainSim-Matt
We have a much revised power-train for the throttle handle that works much more realistically than the one in the beta, but it has a number of issues to be resolved so it couldn't go in. Short answer though is - that one is almost resolved already.
Brakes - someone is looking at those, it looks like it's largely just the amount of brake force that is applied that's wrong.
SimuGraph itself is working well, but just as with any tool it requires the right settings and we're still learning how to find the right data, where as TS1 was much more about putting in values that effected the right results, TSW is more about the hard engineering and getting all the right values in the internals - and when they're right, everything else will flow out from that :)
Thanks for the notes - i'll make sure our engineer reads them as he's looking over this area.

Matt

Thanks Matt for eminent replies. I know we are in good hands by DTG :)
Modern electric locomotives such as Vectron can produce 6.4 MW of power, however the traction effort is limited to 300 kN because of relatively low mass of 87 tons. Friction is always the limiting factor for power because of wheelslip(some light shunters have solid concrete blocks to increase mass). In this light I am bit worried of the SD40s physics behavior when full 1500 Amps of power is applied to motors starting from standstill and no wheel slip occurs while there is 2500t train in the back.


TrainSim-Matt
Member

I will double check but i think that the adhesion on the track is currently at a default 1.0 - so it will grip like cogwheels :) I think this is just a track property thing that hasn't been done yet - i'll check and make sure that gets looked at though.
We actually have some really awesome support for slip and spin, i'm not sure why its not working in the beta - but if measures the temperature of the wheels as they slip and it introduces a spectacular spark particle effect if you spin for too long. It doesnt melt a gouge in to the track though, can't have everything :)

It will even spin individual axles if appropriate depending on what they are doing, plus you can define specific adhesion values at different parts of the route so if you have some areas that are known to be adhesion blackspots then you can set those up as well.

jorgen3 2016-12-13 18:00

Hittat lite ny info om TSW. Ska släppas i vår och multiplayer till hösten bla.

When is Train Sim World coming out?
We will then release Train Sim World: CSX Heavy Haul in Spring 2017. Pricing is yet to be finalised.

Will you continue to support Train Simulator when Train Sim World is released?
We will continue to release content both in house and alongside our third party partners for Train Simulator for the foreseeable future and will continue to support the game for as long as players want to continue building their collections.

Will there be multiplayer in TSW?
Multiplayer is still in development and will therefore not feature in the Train Sim World: CSX Heavy Haul Beta. However, we are planning for multiplayer to become a key feature of the Train Sim World experience and this is currently scheduled to arrive in Fall 2017.

When will the next TSW route release?
We are aiming for a Fall 2017 release for the second route.

What are the anticipated minimum specs for TSW?
OS: 64-bit Windows 7 Service Pack 1, Windows 8 / 8.1 or Windows 10
Processor: 2 GHz Dual-Core 64-bit CPU
Memory: 8 GB RAM
Graphics: DirectX 10 Compatible GPU with 2GB Video RAM
Sound: DirectX Compatible
Storage: Approx 40 GB available space
DirectX: Version 10

What operating systems will TSW support?
The Train Sim World: CSX Heavy Haul beta is only on Windows PC but the full product will be available on both Windows PC and Xbox One.

Will I need prior train knowledge to enjoy Train Sim World?
Train Sim World is going to be a highly authentic simulation, so therefore prior knowledge of trains and train simulators is definitely going to be advantageous. However, we also aim to make this an accessible and rewarding experience for newcomers to train simulations. From the outset, players will be immersed into a world that will provide rich entertainment and education on a range of content.

Will I be able to create my own routes in Train Sim World?
The tools that will allow players and partnered developers to make routes and other content are currently still in development. While we understand how much many of you like to enhance your hobby with our creativity tools, it’s important that these tools are built carefully, with the help of your feedback, to ensure they are as powerful and intuitive as we all need them to be.

When will Train Sim World be released on the XB1?
Train Sim World: CSX Heavy haul is slated for a release on Xbox One within the same window as the Windows PC version (Spring 2017)

What will be the differences between the XB1 and Windows PC versions.
Fundamentally there is no difference between the two versions; although performance will vary depending on your PC specifications.

It’s called Train Sim World; tell us about this ‘world’ and what it means?
Over the next few years we think the scope of Train Sim World will be limitless. We are aiming to create the most immersive, interactive and compelling train simulator imaginable. Train Sim World alludes to the future scope and variety of the experiences and content that you will encounter, a ‘world’ of all things rail related.
This world will take time to create however and the way to do that is to build it one layer at a time. This is why we are starting with one particular American freight experience where we can focus on replicating the performance and sounds of the locos, the nature of the terrain and the conditions as the first building block.

Next we will move on to creating passenger experiences, adding different signalling systems and train types and introducing game changing features like multiplayer and different modes of play.
We want our players to understand that this is a product that will evolve significantly over time and the reason for that is it’s the best way to provide both the breadth and depth of content and experience that rail fans are looking for.
All this is underpinned by building the product using the latest and best technologies that in the long term will give us the freedom and flexibility to take the experience in many different directions.

Will there be virtual reality support for Train Sim World?
We are aware that virtual reality is a very promising prospect for the simulation genre as a whole and we are exploring this opportunity for TSW. However, we are unable to confirm any VR support at this time.

Marcus Gustavsson 2016-12-16 21:45

Bromsarna är ju rätt så otroligt starka.
Gjorde ett bromsprov tidigare idag tillsammans med en bekant som är lokförare.

Vi bromsprovade ett tomt koltåg i nedförsbacke.
När man aktiverar nödbromsen så tar det lite drygt 12 sekunder för tåget att kommer till ett totalt stop, ifrån 60mph.
Det ger en retardation på 2.23m/s2.

Enligt honom så bromsar ett X31 jämförelsevis, på planmark dessutom, med en retardation på 1.8m/s2 när man nödbromsar.

Hoppas verkligen att dom fixar till bromsarna.

jorgen3 2016-12-17 23:13

Tror inte vi behöver vara oroliga. Fick bra svar av Matt (som man kan läsa lite tidigare inlägg här) och på deras beta forum.

Dovetail verkar ha bestämt sig att fysiken ska bli rätt denna gång
De har lagt ned 100 tals timmar för att få det rätt, men bevisligen så blev det fel ändå till Betan.
De måste kolla på bromsar och ansättningstider och motor kraften och mycket mer antagligen.
Så när den kommer till våren och det fortfarande inte är helt bra så kommer de nog hålla på tills den är rätt nära sanningen.

PS är nu bara 2 dagar kvar av betan DS


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:17.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009