![]() |
TSW -- Train Sim World
Så har DTG visad vad som är den nya UE4-simulatorn.
Här finns presentationsfilmen, första delen handlar om TS-2017, dvs fortsättningen på nuvarande serie: https://www.facebook.com/railsimulat...=page_internal Några highlights: - Multiplayer - Ingen bakåtkompatibilitet med nuvarande saker. RELEASE i februari 2017! |
Grafiken ser ju riktigt trevlig ut. Hoppas på fler rutter, amerikanska dieselbanor, åtminstone moderna sådana, är jag fortsatt ganska ointresserad av.
PRRs eller New York Centrals huvudlinjer som de såg ut på 50-talet hade möjligtvis kunnat vara något. |
Ska bli spännande att se hur det ser ut när det är 100% klart.
|
1 bifogad(e) fil(er)
- Fler rutter ska komma. (skam vore det väl annars... ??)
- Verktygen för att skapa egna rutter och annat innehåll är ej klart, men kommer senare. - TS-2017 kommer supportas långt efter TSW release - TS-2017 släpps den 15:e september - TSW releasas både på Steam (PC) och Xbox One - TSW betaversion tillgänglig i december - Multiplayer finns ej i betan, men är tänkt att vara en av de viktiga sakerna i TSW framåt. Mer här: http://train-simulator.com/the-futur...in-simulation/ Indikationer på nödvändig datorprestanda: - Win7 - 8 - 10 - 2 GHz dual core 64 bit cpu - 8 GB RAM - 2 GB RAM på grafikkortet, directX 10 Inga svindlande systemkrav som det ser ut, men nödvändig och önskvärd är ju sannolikt olika saker... Bilden är en skärmbild från ovanstående länk, där finns den i original. Egentligen för stor, men kan tycka att det kan passa i detta fall... |
Vore roligt om multiplayern blir kompatibel med 3rd-party addons (finns ju väldigt många spel som klarar av moddat multiplayer, funktionaliteten med moddat multiplayer varierar dock väldigt mycket mellan olika spel dock :D), detta skulle kunna skapa möjligheten att köra svenskt någon gång i framtiden i den nya simulatorn.
Om inte är jag ändå ganska nöjd med multiplayer till simulatorn, något jag har saknat i snart 6 års tid nu. |
Hmm... CPU: Check! GPU: Ok! Ram... 8GB! Jag undrar om det skulle funka, speciellt då jag multitaskar...
|
- Ingen bakåtkompatibilitet med nuvarande saker?
Innebär det att allt man har köpt till TS2016 inte går att använda i TS2017? |
Citat:
Det som inte fungerar är TS-2016/2017-grejjer i den nya TSW. |
Då har jag missat något, jag trodde TS2017 va TSM
|
Citat:
TS-2017 kommer fortleva parallellt med TSW och sägs hållas support för lång tid framåt. TSW är den helt nya UE4-baserade simulatorn. Man har valt att helt och hållet avstå från någon som helst bakåtkompatibilitet i TSW, för att därigenom kunna skapa något som uppfyller deras idéer om hur nästa generations tågsimulator ska se ut, utan hinder av tidigare strukturer. |
Ser onekligen bra ut, mycket prylar som rör sej (slangar, boggiefjädring, träd som svajar, mm, mm), men största elogen går tveklöst till den/dom som har modellerat tågen, förba..at snyggt.
Utan dom så hade man inte blivit lika impad. Men systemkravet.......................låter som dom har blandat ihop det med något annat spels krav (hehe) ;). |
|
Mo money mo money hehe
|
Valet av rutt måste nog vara det sämsta med det där. Allt ser bra ut tekniskt och designmässigt men... en tråkig modern amerikansk linje med väldigt basal trafik, med de fulaste färgsättningarna dessutom, fy CSX... Tvivelsutan kommer den vara kort som den och troligen ha fyra scenarier som vanligt. Om något borde man väl för något nytt som det här bringa en rutt med lite större variation vad gäller operationer och trafik, men istället... Knappast värt pengarna. Så kommer dem väl att mjölka folk som vanligt med absurda priser på DLC-rutter och utrustning.
|
Introducing SimuGraph
Ny video ute från Dovetail.
Länk Verkar oerhört intressant. Jag har klagat på fysiken i TS2017. Nu verkar det som man i nya Train sim world att fysiken ska vara mycket mer viktigare punkt än förut. SimuGraph ska göra det möjligt. Krafter i tåget och spåret ska vara mycket mer realistiska än förut. Dom pratar om bromsar om cylindrar att trycket ändras i tågets längd etc. Att sista vagnarna börjar att bromsa senare än de första vagnarna. Det känns som ett riktigt tåg. De pratar med riktiga lokförare i utvecklingen just för att få rätt känsla hur tåget ska bete sig. Det låter nästan för bra för att vara sant. Jag kommer att längta till december när man får testa betan. Tror att TSW blir den simulator som har det mesta på önskelistan... Väldigt bra grafik, Multiplayer, fysik, etc- Sedan får man se i slutänden hur simulatorn upplevs. Risk att man får ha en värsting dator.......Men än så länge ser det väldigt bra ut. Dovetail är ju ett starkt företag och de har ju resurser som få att utveckla en ny simulator till oss. 200 anställda men alla håller ju inte på med utvecklingen men ändå är det en jätte skillnad mot typ Crosstie Studios. |
Citat:
Dator blir nog inget problem för mig då jag har en i5 4690k på 4.4ghz och ett GTX 1080 :) |
Detta kan mycket väl bli den optimala tågsimulatorn. Synd att den inte är bakåtkompatibel, men jag förstår varför. Svenska rutter och tåg kommer knappast komma ut till denna heller, utan är något tåg- och ruttbyggarna för fixa, kan jag gissa.
|
Introducing SimuGraph
Mer info om bromsarna på tågen på nya TSW under Your Questions
Train Sim World: Developer Diaries Länk Train Sim World: Developer Diaries Länk Den förra Man verkar ha gått oerhört långt då slangarna rör sig beroende av trycket i dem. Ett urklipp därifrån When you apply the brake handle in your locomotive, you’ll find that the last car in your consist will brake at a different time to the first car due to propagation of air in the system needing to travel the length of the train – all of this reproducing the way real trains brake. Of course I’ve simplified things here but the whole process is understandably complex. SimuGraph also allows us to simulate connection of air hoses between vehicles and you’ll see that each vehicle in a consist is connected together when coupled. These hoses and other connections will swing back and forth as the train moves and this movement is not simply an animation – the physics system is driving how this moves, applying movement based on the forces at work. As a train fan myself, having trains that move in a way that is believable is incredibly important to me, as I’m sure it is to you, and when I’ve been playing some of the early builds of TSW, it always surprises me just how real the trains move and feel. I’m sure when you get to the Beta, you’ll understand exactly what I mean. ----------------------------------------------------------------- Såg en rolig insändare på Train sim com Looks like I have to eat my words when I said they(DoveTail) couldn't have anything close to Run8 physics. I must apologize for my remarks. This new Train World or whatever it's called looks like it's going to be the real deal............Finally!! If this is the case, then it's definitely a have your cake ( realistic train physics) and eat it too (looks)!! The graphics are truly amazing. Maybe the best I've seen in almost any game program! http://train-simulator.com/wp-conten...nshot00018.jpg |
Hej alla tågbyggare!
Jag undrar, klarar ni av att bygga svenska tåg så här fruktansvärd bra?:drool: |
Citat:
Ny film uppe: https://www.youtube.com/watch?v=Ni-HlKF8AH0 Mycke sekvenser från simulatorn och även lite editor... Snö-bilder... wow. |
Citat:
|
Helt otroligt vilka häftiga verktyg de använder för att bygga landskap osv. Om sånt där kom med spelet så kan man göra mycket som ruttbyggare! :drool:
|
Wow Wow Hur häftigt som helst.
Känns som denna simulator kommer att sopa mattan för alla andra simulatorer. Hur ska de kunna matcha de filmer vi sett nu. Denna simulator kanske det blir den som får oss att alla hålla på med samma simulator som det var på MSTS tiden. Men det är ju först när vi får den som vi verkligen kan syna den. Men det ser otroligt bra ut. Länk nya bilder Låter väldigt bra Fråga till TSW Great work! I like the signals. Will the signals be programmed better than TS? Svar från TSW We used experts from the rail industry to define the signalling system to ensure it’s closely modelled as it works in the real world Fråga it's really looking good. I'm really curious of the performances as it was one of the big issue with TS, impossible to get a steady framerate. RailSimulator.com Ensuring a stable framerate is one of our highest priorities, fear not! |
Härligt! Vad vi alla har väntat på!
Äntligen får mitt 1070 arbeta! :tumme_upp::rolleyes: |
Ny Forum Rubrik Train Sim World
|
Den 8 December kommer TSW beta och den är tillgänglig i 12 dagar. (19 dec)
Länk De vill ha hjälp med att utvärdera den på olika forum. Är man intresserad av att testa betan, har man till den 7 dec att köpa pioners edition |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:37. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009