![]() |
Slutspurt Nynäsbanan 2010
3 bifogad(e) fil(er)
Revideringen av Nynäsbanan i Trainz har påbörjats och självklart med Nynäshamns station och dess område – och framför allt med det LAn-byggda stationshuset, som äntligen är på plats. Jag har utgått från en nutida färgbild, men planlösningen är den gamla..
Ursprungligen var det tänkt att fylla ut dammen och anlägga en säckstation. Så blev det inte, I stället blev det som i ena bilden, men då var stationshuset mer eller mindre på plats. Der var bevisligen nyårsdagen 2015 som jag beslöt mig för att bygga Nynäsbanan i DEM (2010). Bengan ställde upp med en jättestor DEM-karta i vilken spåret var inritat samt fakta. Bygget började och sen kom LAn in i bilden med massor av anpassade objekt. Nynäsbanan är en bana av Bengan och LAn. Min roll har varit hantlangarens. Med ”nya” Nynäshamn har nedräkningen börjat mot Nynäsbanan Old. Hinner jag i mål före ett-års-dagen? Ytterligare två stora steg återstår plus ett stort antal justeringar. Nisse |
Du hat byggt otroligt fort Nisse, kommer bli en kul bana att köra på! :tumme_upp:
|
Och när den kommer i TANE SP1 ...
... så blir det årets route 2016 :tumme_upp::applad::applad::applad:
|
4 bifogad(e) fil(er)
Gamla Nedersta hållplats har blivit nya Nedersta sedan en massa skog har avverkats och detaljer lagts till – och inte minst en ny hållplatskur modell Lan. Jag bygger väldigt mycket efter bilder. Det här är ett exempel och här under ett annat.
Det handlar om gångbron vid Vega hållplats. Den gjorde jag ursprunligen med hjälp av diverse objekt hämtade från DLC. Bron föll inte LAn i smaken. Med utgångspunkt från den svartvita bilden gjorde han ett helt set med nya gångbro-detaljer. Vega hållplats har blivit mer verklighetstrogen. Revideringen av ”Nynäsbanan i Trainz” rullar på i rask takt. Nästa samtliga stationen har kontrollerats så att AI-adresser fungerar liksom tågmöten. Flera problem har upptäckts, förmodligen beroende på att datorn ominstallerats sex gånger under senaste halvåret och att banan skickats fram och tillbaka mellan en XP-dator och en Win 7. Den hanteringen har inte Nynäsbanan mått gott av. Efter revideringen skall massa elstolpar bort. Sedan är det inte lång stund kvar förrän Nynäsbanan Old ligger i Forum. Nisse |
Det ser mycket bra ut. Jag är imponerad av vad du gör.:applad:
|
Ja, det är kul att se vad en duktig "routebuilder" kan åstadkomma med alla assets. För att nu inte Nisse skall spricka av stolthet tycker jag att hållplatskuren i Vega skall vara närmare plattformskanten :tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej alla!
Nyårsdagen 2015 skrev jag till Bengan: "Törs jag tigga till mig lite hjälp". Därmed började bygget av Nynäsbanan i Trainz. Nyårsafton 2015, 16.00 var banan färdigbyggd. Nynäsbanan har nu omvandlats till två delar; Nynäsbanan OLD (den äldre signaltekniken, semaforer etc), Nynäsbanan MOD (modernt signalteknik). Nu står OLD-banan på tur. En massa ledningsstolpar skall rensas bort, manual skall skrivas och sen kan banan läggas ut, Nästa steg kommer att ta tid. Allt äldre material skall bort, kontaktledningar kompletteras och ett nytt signalsystem skall installeras. Svåraste jobbet: Tunneln – inget snack om den saken. Det handlar alltså om den drygt 1,5 kilometer bågformade dubbelspårstunneln under Södermalm i Stockholm Det gällde att inte bara om hitta rätt på början och slut, tunneln skulle också ha den rätta radien och höjd. Verktyget som möjliggjorde bygget var Lan:s dubbelspåriga bergstunnel, som dock kräva flera dagars experimenterande för att få på plats – för att inte tala om alla mätningar. Avslutningsvis: Ett gott nytt år till alla Forum-medlemmar, som gjort livet lättare för mig. Nisse |
Nynäsbanan Old Nedladdad
Vad snabbt du kom till vägs ände (=Stockholm) med SNJ :applad::applad::applad:
För mig återstår nu säkert många månader med arbete att överföra den till TANE SP1! Håll tummarna :tumupp::tumupp::tumupp: Jag kommer inte att installera denna pärla i TS2010, den är värd ett bättre öde :tumme_upp: Jag kommer säkert att behöva hjälp av ALLA, Nisse, Korvtiger, Bengan, Svenolov, Ekan m.fl. |
Hej!
Nu är nybörjaren tillbaka! Du skriver i instruktionerna "Ta sedan bort ur Content allt vad som heter Lutning och Vändskiva till Generiskt lokstall". När jag söker på "lutning" så uppenbarar sig ca 30 filer. Ska jag alltså ta bort ALLT det? Då försvinner lutningsvisarna jag använt i mina egna banor jag tränar i? Samma sak gäller vändskivorna. Där har jag ca 15 filer. Av v-signalerna har jag tre olika sorter. Ska jag ta bort någon variant? Det är väldigt rörigt med olika varianter när man bygger egna banor, men jag antar att det inte påverkar Nynäsbanan. |
Citat:
EDIT: När jag nu försöker installera så vill den skriva över Cab-banan :vissla: Har jag möjligen någon gammal variant av Cab banan? |
2 bifogad(e) fil(er)
Bra att du skriver Patrik. Fortsätt med det så får du hjälp.
Helt rätt; ta bort allt vad som heter lutning (det har jag fått gjort ett antal gånger) och lägg in de fem tillkommande cdp-filerna. Dom är mycket lättare att hantera men är i stora drag desamma som dom du lagt in. Det här med vändskivan begriper jag inte. Det handlar ju bara om en cdp-fil, kanske två, som ska bort och ersättas. Det gamla vägskyddet kan du glömma. Använd det nya. Manual och vägskydd i zip-filen. En allmän kommentar. Allt det här borde du ha hittat i Starthjälpen, men tyvärr har någon envis medlem förstört download-tråden. Nisse |
Jag bugar mig djup för din finna bana. Den tog en timma att köra från Nynäs till Stockholm. I min nerladdning hittar jag lite avvikelser som
-kilometertavlor med texten "name" -Dubbla Vfsi efter Jordbro och Västerhaningen mot Stockholm. -Ljudsignaltavla utan vägövergång vid Nederst Men banan:applad::applad::applad: |
Man tackar för denna, som vanligt, fantastiska skapelse.
Som TS2010 användare så undrar jag nu vad TANE innebär för Trainz?
Är det alltså så mycket bättre? Går det gamla att överföra på ett enkelt sätt? "För mig återstår nu säkert många månader med arbete att överföra den till TANE SP1! Håll tummarna Jag kommer inte att installera denna pärla i TS2010, den är värd ett bättre öde " |
Citat:
Ang. vändskivan så förstår jag att du inte begriper! Det var ju såklart olika sorters vändskivor jag hade! :visslar: Tog dock bort rätt skiva. Nu återstår bara för mig att försöka få session att fungera. Har inte lyckats än på DVVJ. |
Citat:
Fungerar det inte? Gå ut ur Trainz och du kommer direkt tillbaka till Content och gör om operationen enligt ovan. Räkna med att hålla på några gånger. Nisse |
Citat:
Nisse |
Citat:
Dubbla Vfsi skadar inte. Ljudsignaltavlan vid Nedersta varnar inför den extremt långa skärningen. Tydligen har jag missat konfigurationen. Fixas så här: Leta rätt på "STL ITavla infotavla" i Trackside mode. Klicka på frågetecknet och sedan på den gula fyrkanten. Låt tavlan vara namnlös. Välj V i Typ av tavla, sedan Fyrkantig stolpe och slutligen 1,8 m i Höjdjustering. V innebär att lokföraren skall ge flera signaler, exempelvis alldeles framför skärningen och mitt i. Nisse |
Tack för svaret. Vid min nerladdning ligger landsvägsbron efter Nynäs på järnvägen. Den har jag åtgärdat. Vid första bron efter Älvsjö mot Stockholm försvinner luftledningen ner i järnvägsbanken. När jag kör in i första tunneln är det en grusvägg i tunnelmynningen.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Grusväggen kan jag förklara. Kan först nämna att i tunnels andra ända hänger att jättelakan bakom tunnelmynningen. Jag kan ta bort både grushög och lakan. Det gör man enkelt genom att skära upp ett hål genom hög och lakan, d v s ta bort en eller två baseboardrutor. För det mesta får man ta bort två rutor för att ta sig in i tunneln. Mina erfarenheter pekar på att resultatet kan se förfärligt ut: ett antal klarblåa sektorer För att visa hur eländigt det kan se ut tog jag fram tunnelkniven och satte den mot en strategisk plats i grushögen (markören i första bilden) - och kors i taket det blev ju perfekt. Hakan trillade ned av förvåning. Testade den andra tunnelmynningen. Det gick också perfekt efter två operationer. Jag har stor erfarenhet av tunnlar, vilket byggherren LAn kan intyga, men har aldrig varit med om en sådan här lyckad operation. Jag tar mig därför rätten att utan LAns tillstånd (och polisens) lägga ut TUB Tunnelkniv. Tänk på att kniven är ett vasst vapen. Spara först när operationen lyckats Nisse |
Tack för svaret. Ingreppet lyckades, dessutom fick jag luftledningen på plats över bron.
|
Citat:
Nisse |
Nynäsbanan i TANE
8 bifogad(e) fil(er)
Jag har installerat hela banan i TANE och efter lite rättningsarbete återstår 128 faulty assets, bl.a. en mass Speedtrees som ger felet i bild 1:
Sen blir det ju fel i Svenolovs skript Signal Library som gör att inga signaler och annat fungerar: Routen har ett antal unknown assets , bild 2: Sessionen har inga. Förutom bild1+2 ser ni ett antal bilder från banan i Surveyor: |
2 bifogad(e) fil(er)
emges gamla kontaktledningar Mod 1 t, Mod 2 t och Mod Bridge 2 t trivs inte i TANE, dom blir det jag kallar "Grönskär". Mod 1 och 2 bättrade sig plötsligt men stolpen är inte transparent där fackverket är. Bron är fortfarande "Grönskär" ???
|
Nynäsbanan i Tane, test1
7 bifogad(e) fil(er)
Körde från Sthlm en bit in på Nynäsbanan med den T23 som Ekan och jag jobbar med, Några shots från den resan visar att hår finns att göra framöver:
Bilderna visar: 1. Södermalmstunneln 2. "Grönskärsbron" 3. Bergskärning 4. Stenbro 5. Älvsjö 6. Granar i skyn 7. Högdalen |
Grönskär m.m.
1 bifogad(e) fil(er)
bilden visar de kvarvarande unknown deps. jag har kvar, en av dom är "Grönskär". Nisse kanske vet alla ???
Tane visar tydligen "missing Assets" på detta vis - f-n vet hur det går till ? |
Rekommenderar starkt denna sida, tror du känner till den Lennart, i stort sett alla svenska saker jag saknat har jag funnit via den :) Otroligt användbar!! http://www.trainzkuidindex.com/
<kuid2:60247:28018:1> Godsmagasin Leksand 2 (Banbyggarna?) <kuid:71619:22335> G: tree35 <kuid2:564419:1055:1> DONJ Linghed stationsavtrade (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31343) <kuid:429786:100168> Pofig-träd, dess funkar väl inte ens i TANE? <kuid:9:21019> hog9 <kuid2:41462:21002:1> Ballast LBrun mörk (Svenska tåg 2005?) <kuid:41462:23404> En plattformsskylt, finns väl på Svenska tåg 2004 <kuid:429786:100122> Också Pofig-träd. <kuid2:41462:23006:2> Kilometertavla äldre (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10408) <kuid:429786:100118> Pofig-träd. <kuid:564419:1233> Visby villa 1_gul (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31346) <kuid:429786:100054> Pofig-träd <kuid:396831:3961> Torp tstgst1 klarröd (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31327) Det bör vara alla om jag inte missade nån. Men finns det ingen lätt möjlighet i TANE att koppiera Kuid-numrena istället för en print? Gör det otroligt mycket lättare att söka efter dem :visslar: |
G: tree35 låter som Greenerys träd, men där brukar trädtyp och höjd ingå i namnet. Kuiden finns här i alla fall:
http://archiv.trainzdepot.net/infusi...stext=71619%3A Man kan få kuiderna i textformat väldigt enkelt genom att markera de missing dependencies man har i TANE (funkar även i TS2010) och trycker Ctrl-C, sedan finns de i textformat i urklippbuffern, bara att ta fram med Ctrl-V! ;) |
Trassel med epost och trassel med Radio Mobile - men överraskad av de goda (kors!) resultatet du fått fram, LAn. Jag hade väntat mig något betydligt sämre i stil med rena katastrofen.
Nu ser jag framåt - och banan skall in i dag. Jag ska kanske avslöja en sak - som ingen frågat om. Det är hurjag jobbat så snabbt. Hemligheten heter Svenska skogar. Jag har valt en bit mark och ersatt träden med Pofigs träd (har fått närmare 1000 !!! sådana av Benkegbg). Sen kan man göra en stor ruta eller liten efter behag. Men inget går upp emot Lotharhakes Tannen am Hang - ett otroligt flexibelt verktyg. Tyvärr ser det inte ut lika bra som i 2010. Nisse |
Tack för alla tips! pofigs träd? Var finns dom?
Nedan ser ni de assets som är felaktiga i TANE: Avd 1: Alla pofigs träd där Speedtrees Library är fel version! Var finns uppdateringen ?????????????????????????? Avd 2: Alla signalgrejor, som är fel pga att Avd 3: Alla Svenolovs skript blir fel för att STL Signal Source är felaktig <kuid:429786:100361> 3D1_Pg_BMO_B1-1777 <kuid:429786:100362> 3D1_Pg_BMO_B2-1747 <kuid:429786:100363> 3D1_Pg_BMO_B3-419 <kuid:429786:100370> 3D1_Pg_BMO_B8-1081 <kuid:429786:100400> 3D1_Pg_BMO_B9-1599 <kuid:429786:100401> 3D1_Pg_BMO_B9_1-1615 <kuid:429786:100254> 3D1_Pg_BMO_Bh1_955 <kuid:429786:100255> 3D1_Pg_BMO_Bh2_981 <kuid:429786:100263> 3D1_Pg_BMO_Bh3_753 <kuid:429786:100261> 3D1_Pg_BMO_Bh5_975 <kuid:429786:100357> 3D1_Pg_BMO_K1-1887 <kuid:429786:100245> 3D1_Pg_BMO_KsGT1_8128 <kuid:429786:100250> 3D1_Pg_BMO_KsGT3_1_3896 <kuid:429786:100280> 3D1_Pg_BMO_KsGT3m_4922 <kuid:429786:100251> 3D1_Pg_BMO_KsT1_736 <kuid:429786:100270> 3D1_Pg_BMO_KsT2m_136 <kuid:429786:100419> 3D1_Pg_BMO_S6-1525 <kuid:429786:1084> 3D1_Pg_SLD_EL5-1439 <kuid:429786:1090> 3D1_Pg_SLD_EL5_2-1407 <kuid:429786:1092> 3D1_Pg_SLD_EL5_4-1505 <kuid:429786:1381> 3D1_Pg_SLD_EL5_6-1355 <kuid:429786:1088> 3D1_Pg_SLD_EL5_7-1311 <kuid:429786:100124> 3D1_Pg_SLD_EL5_8-1263 <kuid:429786:1081> 3D1_Pg_SLD_EL5_11-1163 <kuid:429786:100323> 3D1_Pg_SLD_EL5g1-10421 <kuid:429786:100287> 3D1_Pg_SLD_EL5g2-12435 <kuid:429786:100138> 3D1_Pg_SLD_EL5w1-2340 <kuid:429786:100214> 3D1_Pg_SLD_S1-1097 <kuid:429786:100243> 3D1_Pg_SLD_S1_1-1231 <kuid:429786:100210> 3D1_Pg_SLD_S1_1+-1273 <kuid:429786:100183> 3D1_Pg_SLD_S1_2+-1369 <kuid:429786:100180> 3D1_Pg_SLD_S1_5+-1601 <kuid:429786:1086> 3D1_Pg_SLD_S1_7-2091 <kuid:429786:1087> 3D1_Pg_SLD_S2-1981 <kuid:429786:1129> 3D1_Pg_SLD_S2_1-2165 <kuid:429786:1131> 3D1_Pg_SLD_S2_3-1351 <kuid:429786:1132> 3D1_Pg_SLD_S2_4-2071 <kuid:429786:1135> 3D1_Pg_SLD_S2_7-1519 <kuid:429786:100476> 3D1_Pg_SLD_SG-7415 <kuid:429786:100375> 3DE_Pg_BMO_D3-3100 <kuid:429786:100378> 3DE_Pg_BMO_D3d-3480 <kuid:429786:100433> 3DE_Pg_BMO_D9-4499 <kuid:429786:100358> 3DE_Pg_BMO_K1-3703 <kuid:429786:100360> 3DE_Pg_BMO_K2-3711 <kuid:429786:1380> 3DE_Pg_BMO_S2-2827 <kuid:429786:100118> 3DE_Pg_SLD_D1_2-3520 <kuid:429786:100122> 3DE_Pg_SLD_D1_6-2627 <kuid:429786:100054> 3DE_Pg_SLD_D5-2486 <kuid:429786:100168> 3DE_Pg_SLD_D5_5-4889 <kuid:429786:100094> 3DE_Pg_SLD_D6-1848 <kuid:429786:1238> 3DE_Pg_SLD_D6_2-2445 <kuid:429786:1239> 3DE_Pg_SLD_D6_3-2257 <kuid:429786:1102> 3DE_Pg_SLD_KL1_3-2182 <kuid:67375:103187> Default <kuid2:177292:210113:1> JVS Dvsi L b3 <kuid2:177292:210114:1> JVS Dvsi R b3 <kuid2:177292:210101:1> JVS Fsi2 L b3 <kuid2:177292:210102:1> JVS Fsi2 R b3 <kuid2:177292:210103:1> JVS Fsi3 L b3 <kuid2:177292:210104:1> JVS Fsi3 R b3 <kuid2:177292:210115:1> JVS Hdvsi L b3 <kuid2:177292:210116:1> JVS Hdvsi R b3 <kuid2:177292:210105:1> JVS Hsi2 L b3 <kuid2:177292:210106:1> JVS Hsi2 R b3 <kuid2:177292:210107:1> JVS Hsi3 L b3 <kuid2:177292:210108:1> JVS Hsi3 R b3 <kuid2:177292:210109:1> JVS Hsi4 L b3 <kuid2:177292:210110:1> JVS Hsi4 R b3 <kuid2:177292:210111:1> JVS Hsi5 L b3 <kuid2:177292:210112:1> JVS Hsi5 R b3 <kuid2:177292:210119:1> JVS Stopplykta L b3 <kuid2:177292:210120:1> JVS Stopplykta R b3 <kuid:67375:103198> Nynäsbanan OLD <kuid:67375:103199> Nynäsbanan session OLD <kuid:67375:103201> Nynäsbanan session OLD - 2016-01-08, 16.02 <kuid2:328014:201:1> Semafor envingad 3.11 <kuid2:328014:202:1> Semafor envingad vit 3.11 <kuid2:328014:209:1> Semafor försignal 3.11 <kuid2:328014:207:1> Semafor T-semafor 3.11 <kuid2:328014:208:1> Semafor T-semafor vit 3.11 <kuid2:328014:205:1> Semafor trevingad 3.11 <kuid2:328014:206:1> Semafor trevingad vit 3.11 <kuid2:328014:203:1> Semafor tvåvingad 3.11 <kuid2:328014:204:1> Semafor tvåvingad vit 3.11 <kuid2:177292:210140:1> STL-X Bilväg 10m <kuid2:177292:210141:1> STL-X Bilväg 15m <kuid2:177292:210142:1> STL-X Bilväg 20m <kuid2:177292:210143:1> STL-X Bilväg 30m <kuid2:177292:210144:1> STL-X Bilväg 40m <kuid2:177292:210145:1> STL-X Bilväg 50m <kuid2:177292:210151:1> STL-X Fällbom <kuid2:177292:210161:1> STL-X JVS Vsi L <kuid2:177292:210162:1> STL-X JVS Vsi R <kuid2:177292:210163:1> STL-X JVS Vsi S <kuid2:177292:210164:1> STL-X JVS Vsi L Dubbel <kuid2:177292:210165:1> STL-X JVS Vsi R Dubbel <kuid2:177292:210166:1> STL-X JVS Vsi S Dubbel <kuid2:177292:210152:1> STL-X Krysstavla <kuid2:177292:210153:1> STL-X Vfsi L <kuid2:177292:210154:1> STL-X Vfsi R <kuid2:177292:210155:1> STL-X Vfsi S <kuid2:177292:210156:1> STL-X Vsi L <kuid2:177292:210157:1> STL-X Vsi R <kuid2:177292:210158:1> STL-X Vsi S <kuid:67375:101327> STL 3.1 ITavla Hastighetstavla modern <kuid:67375:101339> STL 3.1 ITavla Infotavla 510x480mm <kuid:67375:101347> STL 3.1 ITavla Ljudsignaltavla modern <kuid:67375:101333> STL 3.1 ITavla Orienteringstavla <kuid2:177292:209030:1> STL Auto Library 3.11.b21 <kuid2:177292:209001:1> STL Common Source 3.11.2 <kuid2:177292:204024:2> STL Osynlig klarerare 3.12 <kuid2:177292:204021:2> STL Osynlig master 3.12 <kuid2:177292:209011:2> STL Signal Library 3.12 <kuid2:177292:204025:1> STL Signal Marker 3.11.2 <kuid2:177292:209010:2> STL Signal Source 3.12.3 |
Citat:
Problemet är att Pofig lär ha sagt att han inte kommer att göra det. McGuriel har också sagt att hon har lagt ner det. Problemet är att det är dyrt att göra Speedtrees, man behöver en kommersiell plugin till 3DStudio Max. Det finns tydligen också buggar i hur TANE hanterar träden. Det hela är ett stort problem. Det bästa du kan göra är att byta ut träden. Här är en tråd om med en del av de träd som finns: http://forums.auran.com/trainz/showt...ght=pofig+tree |
Tack spyfrog ...
... jag har märkt detta själv. Tydligen en fråga om att uppdatera .srt-filerna !?
På Nynäsbanan har ju Nisse planterat tusentals av Pofigs alster och Replace fungerar inte! |
Citat:
|
Lite fixar
3 bifogad(e) fil(er)
1. Grönskär-syndromet (bild 1) beror på att mängder av gamla assets har kvar texturer av .TEXTURE-format. Det går att fixa med PEVSoft Image2Tga-program. Västra Årstabron och fundament var två.
2. Shot från Sthlm i TANE. Skulle vara intressant att se motsvarande bild från TS2010 om någon vill vara så vänlig!? 3. En annan fix var luftledningsstolparnadär taggen Alpha saknades i .texture.txt för stolpen då de transparenta delarna blev svarta. |
Vill du ha bilden på annorlunda sätt går det kanske att ordna. Mitt 2010 jäklas. För att ta den här bilden har jag tvingats starta om datorn tre gånger eftersom databaskollen lägger av vid Checking faulty assets.
Anmärkningsvärt: TANE har lagt sig i listen nertill. Har inte ens klickat på TANE. Nisse |
1 bifogad(e) fil(er)
Det vanliga; glömde bilden.
Nisse |
Speedtrees...
2 bifogad(e) fil(er)
... finns ett hundratal på DLS som är gjorda för TANE.
Sök-kriterier enl. bild1. Sen in och ladda hem det som kan passa att ersätta Pofigarna med.bild2 :grin: |
Nisses Skogsö ...
2 bifogad(e) fil(er)
... rodde jag ut till och provplanterade Speedtrees (se bilder).
Jag laddade ned några enl posten ovan och det finns mängder av inbyggda i TANE. Dessa träd växlar med årstiderna och påverkas av vindstyrkan (experimentera med Environment-inställningarna!) De svenskliknande träd jag hittade ser ni i denna lista: Namnen i TANE (svensk motsvarighet) Tree GreenAsh 01-?(Ask) Tree Aspen 01-03 (Asp) Tree Birch 01-06 (Björk) Tree RiverBirch 01-? (Björk) Tree EuropeanBeach 01-04 (Bok) Tree RedOak 01-? (Ek) Tree Oak 01-? (Ek) Tree WhiteOak 01-? (Ek) Tree Hemlock 01-03 (NorrlandsGran) Tree Maple 01-? (Lönn) Tree WeepingWillow 01-? (Tårpil) Tree Willow 01-? (Pil) Tree Conifer 01-04 (Tall) Tree JefferyPine 01-? (Martall) Tree LoblollyPine 01-? (Myrtall Hög Fura) Tree DougladFir 01-? (Skogstall Röd stam) Ut till din ö med spaden Nisse!:applad: |
Byt Tråd ...
... nu har jag tyvärr i min iver spammat sönder Nisses tråd så nu öppnar jag en ny: Nynäsbanan i TANE:
Här fortsätter vi (och lämnar TS2010 att vila i frid): http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35983 |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:46. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009