![]() |
Tane och gammalt
Jag har tröttnat på att föröka uppdatera gammalt svenskt godis (typ STW kontaktledningar) eftersom responsen här på forumet är obefintlig :mad:
I fortsättningen ägnar jag mig uteslutande åt TANE, TS2012 och tidigare är för mig numera förbi (deceased, gone over the bend and compleatly dead). Dom som tror att det finns en framtid för TS2009 och tidigare önskar jag lycka till! För mig är det härmed nedlagt :vinka: Besviken men "still Trainzing" |
Dålig respons
Hej Lan!
Jag skulle förstå dig, angående den dåliga responsen på forumet, om det var så att vi hade som jobb att utveckla Trainz och Tane. Nu är det så, för egen del, att jag måste göra andra saker än att "Trainza". Trainz och tågsimulering är för mig en älskad hobby, men den måste ibland komma i andra hand. Jag är säker på att du förstår att mina möjligheter att svara på alla frågor ibland är begränsade. Jag är imponerad av ditt kunnande i att göra Trainz-modeller och ditt arbete har berett mig stor glädje. Utan dig hade Trainz varit mindre värt att satsa tid på! Keep on working! :tumme_upp: |
Hej lan!
Jag har också haft liknande situation som du, men jag tog tålamod med tiden och vänta på respons. Jag måste ta det lugnt för blodtrycket och jag tycker du ska gör det likadant. Hoppas du fortsätter jobba lugnt.;) |
Jag vet...
... ekv och Totte, men ibland känns det som man jobbar i ett vakuum.
Men ni har säkert rätt, att ha tålamod är inte en av mina främsta egenskaper, men jag får väl bättra mig. |
Fyra ominstalleringar av datorn senaste två månader. 850 windows-filer tvångsamt nedtankade, installerade, konfigurerande och uppdaterande. Bra träning för tålamod, men inget jag önskar dig LAn.
Men jag håller med dig; ibland kan man tappa tålamodet. Nisse |
Responsen på detta forum har väl alltid varit dålig, oavsett?
Själv kan jag helt enkelt inte gå vidare till TANE. Det funkar bara inte på min dator. De gånger jag försökt fått in senaste uppdateringen så slutar det med blåskärm - något jag inte varit med om sen windows XP tiden med vanliga program. Så mitt intresse för Trainz har helt enkelt dött sotdöden. TANE var redan oanvändbart segt på min dator och nu när jag inte ens kan uppdatera det så har iaf botten gått ur mig. Jag väntar på annan simulator med förhoppningar om bättre lycka där. I väntan på det så kanske TS2010 får duga om lusten kryper på... |
Synd,
Tane är fantastiskt, men kräver en snabb 64-bits 5-coreprocessor och grafikkort med största möjliga minne men då fungerar det mycket bra. Jag skulle aldrig lägga 20000 kr på en ny bil men på en dator skulle jag gärna göra det - det ger mycket mer "körupplevelse" :grin: |
Citat:
|
Tane och gammalt svenskt?
Respons kan jag lämna utan tvekan, allt som görs och läggs ut här är utan tvekan fantastiskt!!! :-)
Nu till en fråga, jag har äntligen skaffat TANE och undrar bara hur mycket av allt gammalt svenskt material som man vågar, kan, installera i TANE egentligen? Verkar ju vara en del problem där vad jag förstår. |
Citat:
Undantaget är alla vackra svenska signaler, men där hoppas vi Svenolov skall vakna ur sin "törnrosasömn" !! |
Har hökat....
Har hökat runt här sedan första trainz men har ju ingen kunskap o göra eget material men älskar de som byggs o ska erkänna jag är dålig på o tacka :(
Problemet är ju också att alla trainz versioner skapat kaos när man velat nyttja allt de fina här så har de inte funkat i nyare versioner o ha flera trainz i en burk är inget alternativ för mig. Men jag är nu på TANE SP1 o håller på och går igenom alla mina mappar och ska se vad som funkar o vad som man får fixa lite. Ska nu städa o göra en speciell TANE material mapp för de som funkar i TANE av de härinne. En hel del funkar av banorna i alla fall o en del rullande material med o. Ska försöka slå ihop en del banor härinne till en större o sen börja med dom o leka igen. Älskar de här digitala tågande o måste få @rslet ur vagnen o bygga någe också. Kanske kommer en tråd med mina framsteg men kan nog inte släppa banor men man kan ju visa om de går bra om man lyckas foga ihop en drös med bitar o så. De enda oroande är att dom redan annonserat om nästa steg efter TANE...... Börjar bli många versioner av trainz i hyllan nu :/ Hur man än vänder o vrider på de så finns de inget alternativ som är bra i dag för oss mindre kunniga o leka med än TANE. Där kan vi bygga lite banor med allt fint material i alla fall. |
volvobilar
Jag får nästan ingen amazon eller duett att funka i Tane?
Obsolete står det? |
1 bifogad(e) fil(er)
Pröva med en Simca, min har jag kört i 35 års tid. 80 hästars V8 sidoventilad. Det är grejer det. Här i TANE-miljö.
Nisse |
Jo, verkar ju bra....
1 bifogad(e) fil(er)
.... men det har hänt en olycka och dom väntar på ambulansen. :-)
|
Citat:
Då blir det bara en bil och till den, en texturegrupp. |
Tackar
Hoppas dom kan vänta.
Skämt åsido, tack för allt som läggs upp här. |
Snyggt, Trainsmith - en stolpträff kan man säga!
|
Jo
Citat:
|
STW för TANE
1 bifogad(e) fil(er)
För ett kvarts år sedan skrev Lan bl a följande i den hår tråden:
”Den som tror att det finns en framtid för TS 2009 och tidigare önskar jag lycka till!” Den lyckan riktade han ovetande faktiskt till sig själv! Det stora problemet för oss TANE-svenskar och invandrare i Forum är att Svenolovs script inte går hem i TANE. Content lyser rött. Vi vet inte när han dyker upp ur idet. För några veckor sedan kom jag på en idé hur komma runt problemet – nämligen att använda matrialet ur Svenska Tågskivorna. Jag lade fram förslaget till Lan och han tände på åtta cylindrar (se inlägg ovan). Sedan dess har LAn jobbat mer eller mindre dygnet runt, Han har gjort, och gör, en fantastiskt insats. Det är därför att stort nöje att presentera Lans djupdykning ner i forntiden för att nå framtiden. I Download finns allt som behövs för att bygga en svensk bana i TANE. Diskussioner och problem handskas vi i den här tråden med dess passande namn. Det gick hyfsat att förr bygga banor med STW-matrial. Detsamma gäller nu i TANE. Så länge som Svenolov håller sig gömd får vi rätta munnen efter matsäcken. TANE-bilden visar på ett exempel på Lans anpassning. Hastighetstavla modern kombineras i Surveyor med en osynlig Linje Dynamisk hastighetshetstavla. Klicka på ?-tecknet, sedan på STW-skylten och skriv in hastigheten i Name-rutan. Varianten Växel Dynamis finns också. |
Lyckan ler ...
1 bifogad(e) fil(er)
... lyckades få in hela min Alpenbahn i Tane med session och ALLT.
|
Å inte bara det ....
4 bifogad(e) fil(er)
lämpade in Svartrå Torvtäkt utan större problem :tumme_upp:
Ingen kommer väl ihåg den längre? Men den ligger öster om Wollsjö med torvtäkten ännu längre österut. Utskeppning av torvprodukter sker, dels till pråmar i en norr ut belägen kanal, dels via Wollsjö station väster ut. Några bilder från TANE: |
Och sen ...
1 bifogad(e) fil(er)
... på under 1 minut byta ut allt normalspår och allt 600mm spår mot PT-track.
Bara det rättfärdigar inköpet av TANE :tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp: |
Och ...
1 bifogad(e) fil(er)
... att sen byta alla levers blir en barnsak - "Bulk Replace" är lika fantastiskt som min Toyota.
|
Släppte du någonsin denna torvbana? Kommer ihåg att du visat bilder på den, den ser ju rätt charmig ut! :D
Dina PT tracks ser bra ut också, särskilt sedan du blekt ballasttexturen. Men jag skulle gärna se en gulare sand-variant av den också, saknar något att ersätta STW-Tomas sand-ballaster med! :) |
Nej den släpptes aldrig! Kanske blir av framöver? Om och när jag släpper mina PT-tracks kan ju var och en klona och färga som dom vill. Jag väntar fortfarande på att N3V skall få tommen ur och göra PT-track conceptet färdigt.
|
Citat:
Obegripligt? LAn förklarar säkert. Den här torvbanan väckte stor uppmärksamhet när LAn presenterade den. Den högklassiga banan borde ha lagt ut. Gör det, LAn! Nisse |
Jag satt faktiskt och tänkte på den för bara några dagar sen :visslar: Den såg ju redan då riktigt bra ut!! Däremot ser den mörkare ballast-texturen ut att passa bättre på en torvbana :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:49. |