![]() |
Min 70 tals bana
2 bifogad(e) fil(er)
känner att det är dags för en egen tråd för det här projektet nu...
Har tänkt släppa den här banan för nedladdning inom en snar framtid. Bengan har kollat på den en gång och jag har gått över saknade kuids en gång och jag har ändrat en del och lagt till en del. så jag tror att får jag bara gått igenom banan en gång till och får kollat upp kuiderna en gång till borde den vara släpp bar. Det blev 3 orter. Några industriområden. Samt tre punkter där den enkelt kan kopplas ihop med andra banor (se bild 2) |
6 bifogad(e) fil(er)
Några bilder från banan
|
Hei dette blir en fin bane å kjøre på.:tumme_upp::grin:
Håper at du legger ved en liste på hvor mn kan finne alle kuidene. :applad: |
De mesta skall gå att finna här på forumet eller DLS och en del kommer vara inkluderat i downloaden. Några andra sidor kommer finnas i en readme med länkar
|
Precis hemkommen från jobbet.
Fortsätter att leta saknade objekt från dina länkar. Är nere i 65 saknade objekt för tillfället, men då har jag bara hunnit gå igenom två av länkarna. |
Verkar vara en behändig bana, 16 kilometer lång. Är det en "platt" bana eller DEM? 2010 eller 2012? Skall i alla fall bli mycket intressant att ta del av när det blir släpp-dags.
Nisse |
Det är en full landskap med hela baseboarden fyllda :) min förhoppning är att den skall vara lätt att ändra och bygga vidare på :)
|
Ser riktigt lovande ut hammaren!! :D Otroligt snyggt! :tumupp::tumupp:
|
Citat:
|
Citat:
Nere vid 45 saknade objekt. Hittar så mycket annat intressant i dina länkar, som jag inte kan låta bli att plocka hem samtidigt. |
3 bifogad(e) fil(er)
Då är banan färdig så långt att jag känner mig nöjd med att släppa den. Gjorde klart den sista biten precis. Bara kvar att fixa readme länkar till saknade kuids osv. Men är inte långt borta nu iaf :)
|
Ser riktigt lovande ut! :ber: Men några småpåpekande bara, kolla hur vikterna(??) till ktl sitter på sista bilden, träffar inte riktigt stolpen. Sen kanske inte gärdsgården ska gå ner i vattnet, på samma bild? ;)
|
Annars rymmer ju korna... :grin: och kor mot tåg brukar ju inte lova gott för korna... :oskyldig: jo vet att ledning inte är 100 där för den ena masten skall egentligen in på nästa baseboard... Som är tänkt att den som laddar ner får bygga :) men nu ser jag som du säger att det är en halvmeter ifrån det får jag fixa!
|
Nere i 30 saknade objekt och en länk kvar att gå igenom. Sen får jag nog ta en vända till, genom länkarna som du skickade. Det är iaf. minst ett eller två objekt som jag borde ha hittat på dom länkarna som jag redan har gått igenom. då ett flertal objekt med samma kuid för användaren försvann och som jag fortfarande har kvar missade objekt utav, så dessa borde finnas i samma länk.
|
Okej låter lovande :) men du installerade alla som följde med i filen va? För la till en del sen gången innan...
|
1 bifogad(e) fil(er)
fick bli några lokförare till banan med :) och jockes vikterna vid stolpen var 2 meter fel :oskyldig:
|
Citat:
Men nu går det segt för mig. Är nere i 29 saknade objekt och alla länkarna har jag gått igenom en gång. Blir att gå igenom länkarna en gång till, så får vi se hur mycket som saknas efter det. Det är bara en sak, som har gjort mig lite irriterad.:mad: Många utav sakerna vet jag, att jag har installerat tidigare. Dom måste helt enkelt har försvunnit vid någon ominstallation. Frågan är bara hur mycket annat som också har försvunnit och som man inte har upptäckt än. |
Tar för givet att banan är byggd i 2010 - i 2012 är svenska ellok i princip portade..
Rent allmänt tycker jag att det är varje banbyggares skyldhet att leverera tillräckligt antal cd-filer när banan läggs ut. Har själv lagt ut tre banor i olika versionsnummer . och inte ett enda kuidnummer har saknas. Samtidigt med att jag börjar bygga inleds operation CDP. Det betyder att jag lägger upp en mapp på Skriv bordet döpt till "Nya filer". Allt eftersom filer läggs in i banan placeras de också i mappen. När jag fått ihop 15-20 cdpfiler slår jag ihop dem till en enda fil. Samtidigt passar jag på att ta screenshots som dokumentation. Nisse |
Mjo e just det med objekten jag jobbar på att göra så enkelt som möjligt... Det allra mesta kommer vara med i downloaden eller finnas på DLS.... Men Bengan skulle du kunna skicka en bild med vad du fortfarande saknar så kan jag ta en titt :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
skall gå igenom de senaste materialet jag fick tillbaka från Bengan imorgon så har jag några små putsningar kvar att göra bla blir bussarna omgjorda (och får hjul nu) och sedan skall jag även försöka mig på en traffic region för för banan med :)
gamla bussen till vänster omgjorda till höger |
Hej! har en fråga vilken version fungera den bäst i ?
ja har version 2006 och 2009 av trainz mvh gubben50 ---------- John |
Den är gjord 2010 så kan kanske fungera i 2009 isåfall
|
1 bifogad(e) fil(er)
Vad är det som saknas?
|
Gräs splines av jvc bör finnas på DLS är rätt mycket att ladda ner till banan där....
|
2 bifogad(e) fil(er)
Har också ett par saknade splines (tror jag), som jag inte har lyckats hitta än.
Den ena börjar ungefär i samma område som hos Göran (hgkn) och går fram till banans slut i ena änden. Sen saknar jag något från badet och uppåt. Om det är samma objekt, får jag sätte ett frågetecken på. |
det är inte samma som göran saknat. Men det är samma på båda dina bilder. lägger upp den i download tråden :)
|
Försökte ta ned banan från annonsglada Mediafire. Det gick inte alls. Begrep inte vad jag skulle ladda ned. Programmet är farligt så tillvida att gamla människor kan av misstag ladda ner skadliga program.
Jag vill dessutom inte se reklam. Sånt har jag nog av hemma. Nedladdningen skall vara rak och tydlig. Lägg över banan till Dropbox så kanske även jag få titta på den. I annat fall bör du göra en rak och tydlig "mini-manual" hur man laddar ner rärr sak från Mediafire. Nisse |
Citat:
|
Citat:
Nu saknas det bara 6 prylar, så det tar sig. Unknown Location: <kuid:307216:2266> Unknown Location: <kuid:396831:2531> Unknown Location: <kuid:415152:2886> Unknown Location: <kuid:415152:2991> Unknown Location: <kuid:415152:3114> Unknown Location: <kuid2:77641:23122:2> |
Vilket jvla jobb att leta missing kuids. Hade jag varit rac hade jag packat dessa till CDP och laddat upp dom, risken för påföljder är nog mycket liten :mad:
|
den första är någon gammal sandhög jag inte kunde hitta på banan så den är inget att bry sig om
Den andra finns nu i downloads :) Den tredje är mistral 69 - barriere beton (skall finnas i den sista länken i readme) Den fjärde är mistral 69 - maison grange 01 (garage samma ställe som trean) den femte är mistral 69 - abri de velos (cyckelställ samma ställe som trean) den sjätte är nu upplagd i downloads :) |
6 bifogad(e) fil(er)
Tack.
Då är det bara sandhögen kvar för själva banan som saknas. Sen så har jag 11 saker, som saknar sina tillbehör. Utav dom 11, så är det 10 st. Ultra objekt som saknar 2 kuider. Dessa har jag redan installerade, men CMP säger att det finns nya uppdateringar på dom. Men dessa hittar jag inte och dom som jag har installerade exitserar egentligen inte hos mig. Det går inte att köra Edit, Revert eller Delete på dom. Är det några andra, som också har just detta problem med dessa 2 kuider till Ultra Objekten? Finns det även någon som kan svara på, var jag kan hitta den saknade kuiden till den översta på bild 2. Vytopna 2T kuid2:77641:23122:2 gjord av stelerp. |
Undrar lite vad ni tycker om banan ... Är inte lätt att försöka ändra något om ingen säger vad de gillar/ogillar...
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Jag har trasslat mig in i Sverige 1973 och upptäckt att en revision är på plats. Men framför allt rac_hammers målsättning, att varanda baseboard skall fyllas. Det är en riktig frisk satsning värd en ordentlig applåd. Det här har fört med sig, att även om banan är kort, så går det åt cdp-filer i mängder - det handlar om närmare 1,5 GB! Det här är väldigt mycket, även för stora banor. Problemet är, att det inte går att garantera att N3v installerar alla filer. Första nedladdningen gav som resultet att 42 cdp-filer saknades. Filerna levereras i två stora paket. Jag chansade med att ominstallera Del 1. Bingo! Alla 42 kom med.. Annat saknades: Ingen sessionsfil - den ligger inbakad i routen och dessvärre tillsammans med en annan sessionsfil i lagerhanteringen. Vilken som är den rätta vet förmodligen bara rac_hammer. Banan skall levereras med en tydligt namngiven route och en lika tydlig session. Det har visat sig tidigre att problem med att byta banor - exempelvis via epost - löses genom att banan levereras med dels en cdp-fil för routen och dels en för sessionen. Jag saknar kilometerstolpar. Dom skall läggas in i princip samtidigt med spåret. Som orienteringspunkter är de oumbärliga. Dessutom hittade jag inga stolpar till kontaktledning. Kan det bero på att dom ligger i det stora CDP-paket Del 2 som jag inte installerat en andra gång. Eller att N3v tittar snett på STW-materialet. De inbyggde svenska ledningsstolparna Old och Mod fungerar i 2010 men Old har försvunnit i 2012. Personligen tycker jag att rac_hammer tillsammans med Bengan gjort ett jättejobb med att identifiera alla saknade kuid-nummer och bygga upp ett komplett paket med cdp-filer. Imponerande! Nisse |
Det är nog 2012 som spökar med stolparna för är just old jag använder på den här banan... Är synd att n3v gjort förändringar som sabbar så mycket material som är just trainz starka sida ...
|
Bara som info, STW's luftledningspaket med stolpar, bryggor, ledningar m.m. funkar i TS2012, så det ska inte vara några problem med dom grejerna.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej och TACK FÖR BANAN! Den ser onekligen intressant ut. Tyvärr så får jag nog jobba lite med att få bort "148 errors, 2 warnings". Kanske går att fixa om jag laddar upp saknade saker från DLS. Men attans - min FCT har gått ut och det är mer än 1 Gb att ladda hem. Får fixa det.
Annars får jag nog inte fason på det hela för den ser lite ofullständig ut just nu. Får jag bara den att se normal ut igen så är det en guldgruva att hämta inspiration, tips och idéer från - i massor. Mycket detaljerat! Än en gång tack. :tumme_upp: Hälsningar Glömde att säga att jag försöker använda banan i TS12 build 61388. Har haft problem med TS12 tidigare: De streckade linjerna är ett bekant fenomen liksom att STW stolpar försvinner. Men jag kan bygga nya banor och använda STW och STL material utan problem. |
Välldigt mycket skall finnas i downloads här på forumet och på DLS. Samt en del i download tråden för banan. Men skulle de vara något du inte hittar till slut trots allt får du höra av dig :) du får gärna använda den som del av bensland med om du vill den är helt fri att använda :)
|
Tack för det. Jag planerar att ha banan som ett studiematerial. Tänker kopiera delar av den, rent landskapsmässigt, och implantera det i Bensland. Just nu jobbar jag med att ladda hem saknat material. Är mest intresserad av hur du "målat" landskap och vilket gräs, blommor etc du använt. Är också fascinerad av alla detaljer du lagt in, busshållplatser, avloppsrör, vägar och korsningar, stolpar, belysning etc etc. Verkligen snyggt byggt!
Hälsningar |
4 bifogad(e) fil(er)
Hej - å än en gång tack för att du lagt upp banan, som är jättefin. :tumme_upp:
Jag skall låta den få bli en liten gren i Bensland. Mina försök att få det att fungera i Trainz 2012 har jag gett upp. Har skrotat hela TS12 och gått över till tian.(build 49933). Nu tror jag att det mesta har kommit på plats, och det som saknas (vilket jag har noll koll på) kan jag antagligen vara utan. Om du däremot har lust att titta efter vad det är för hus som saknas på bilderna. Det är två kvarter. Dessutom så blir det, som sagt, en del vägar som saknas. De blir av någon anledning som Spår (track-objekt) istället för vanlig splines. De kan jag lätt byta ut mot någon vägsnutt, så det är inget allvarligt. Några broar har också försvunnit och blivit vit-streckade. Kan jag fixa mot något annat. Men det kluriga är en varning om en "saftblandare" (Rundumlicht) som strular. Hur löser jag det? Hälsningar |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:09. |