![]() |
Train Simulator 2014 kommer 26e september
Gratis uppdatering för oss som har tidigare version: Train Simulator 2014
Inte så detaljerad information ännu så länge och videon säger noll. Men förbättrad grafik med bättre drawing distance innebär kanske att man kan njuta Marias Pass ännu mer? /æ |
Hade hoppats att de någon gång ska fixa så fysiken stämmer någorlunda överens med verkligheten och som det
verkar nu ska de inte fixa till detta Railworks 2014. Blir grymt besviken. De satsar mest på grafiken igen och nya rutter och lite lull lull. Man kallar detta för en tågsimulator men då ska tunga godståg öka i hastighet när det går utför (dvs rullning) och att tågen tappar i hastighet när det går uppför (det gör dom lite men inte tillräckligt) samt man kan dra väldigt tunga tåg på lite lok i uppförsbackar. och bromsarna är helt åt skogen. Är nog väldigt fel i beräkningsformlerna de använt här. Köpte Marias pass för det lät spännande och rutten är fantastiskt vacker måste man säga (grafiken är bra i Railworks) men när fysiken är åt skogen så ledsnade jag totalt så jag har inte kört från ena änden till den andra ännu. Jag skulle kalla Railworks ett tågspel inte tåg simulator. Men man kanske har gjort det så här för att få det lättkört från barn till vuxna men den simulerar då inte verkligheten. När/om de kommer att fixa till fysiken och lite andra grejer så är ju detta den bästa tåg simulatorn på marknaden anser jag . Men jag kommer nog att hålla på med Run8 (och OR) i fortsättningen där det verkligen är en simulator både fysiken stämmer på tågen och man har multiplayer mellan varandra. Railworks 2014 text Drive, explore, create, collect – stunning graphics, real-world routes and challenging scenarios await in Train Simulator 2014, launching on 26th September 2013. Embark on a fun and rewarding career as a train driver and take controls of a wide variety of trains, travelling iconic routes around the world, including the new Hamburg-Hanover route, London-Faversham High Speed and Donner Pass. Build and share your own exciting routes with Steam Workshop, download content created by other players, and create your own personal and customized collection with our extensive collection of add-on content. Train Simulator 2014 brings you a new and intuitive user interface, an enhanced career mode and a number of graphical improvements. It will also be compatible with all previous add-ons purchased from Steam. Customers who already own Train Simulator 2013 will be automatically upgraded to TS2014 technology on 26th September. Paul Jackson, CEO of Railsimulator.com said, “I am very excited about the advances we have made with TS2014. We've developed a more personal and challenging career mode, richer creativity tools, and of course an ever more realistic driving environment Möjligen i denna text finns det små möjligheter att de ska fixa fysiken. |
Förbaskat trams-snack
Vi kan vara glada över att det höhver huvud kommer en uppdatering, som kommer att förlänga avståndet man ser träd mm. DVS grafiken blir bättre.
Ditt ointressanta inlägg.....intresserar mig inte |
Vad då trams-snack? Jag är ganska säker på att de flesta tågsimmare är intresserade av realistisk körning och inte som du, att titta på tåg utifrån.
|
__________________________________________________ ___________________
|
Citat:
Varför ens svara på ett ointressant inlägg bara för att säga att det är ointressant? Grafiken är en väldigt liten del utav upplevelsen i något spel, och ska aldrig vara huvudfokusen, där misslyckas RSC då det är deras enda fokus vid utvecklingen av nya produkter. Vad som en gång började med ambitionen att vara en simulator har nu blivit ett spel med målet att göra det simpelt för folk att leka lokförare, enda likheten som finns till att framföra ett riktigt tåg är att det rullar på räls, där slutar likheten. Dom har gjort ett spel som kan spelas av en apa med dator, där med är det inte skoj längre. Fysiken är åt helvete, och detta har påpekats föe dom i många år men dom skiter det.. Om man bara är intresserad av att se verkliga tåg passera en punkt på en bana så finns youtube att vända sig till. Om dom nu ska förbättra grafiken så gör dom bättre ifrån sig genom att ge sig på en ny simulator i en befintlig spelmotor, likt CE eller UE, detta skulle ge bättre grafik med bättre FPS, men det är ej i RSC's intresse att optimera sin produkt. |
Så länge RSC håller fast vid nuvarande affärsmodell, dvs vad_tjänar_dom_pengar_på, så tror inte jag att vi får se nån jättevass utveckling av den rena simulatordelen. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med pengar för RSC att tjäna på att göra simuleringen trovärdig.
Samma sak med dokumentation. Det känns som att dokumentationen är i stort sett orörd sedan Rail Simulator släpptes för många år sedan. Och det är väl egentligen självklart, med en bättre dokumentation så blir det lättare för utvecklare att skapa saker såsom fordon banor mm. Och därmed konkurrerar dom mer med det som RSC lever på. Dvs, en förbättrad dokumentation kommer vi heller aldrig att få se. Sen kan jag tycka att grafiken inte är oviktig även för en fullfjädrad simulator. Lika mycket som jag tycker att ett vackert och realistiskt landskap på en modelljärnväg höjer upplevelsen. Och lika mycket som jag tycker att ett snyggt ogräsfritt och ballastplogat spår på en veteranjärnväg är finare än ett som är fullt med obehörig grönska... Så, jag tycker nog att grafiken är nog så viktig i en simulator. Lika mycket som jag tycker att en detaljerad måttriktig modell är mycket roligare i en simulator än en enkel "kloss" ala MSTS original, även om det inte har nått med simuleringen att göra. Så tycker i alla fall jag... och ja, det ska väl bli roligt med TS2014... gratis igen, va bra... eller inte. RSC får inte en peng nu heller från mig, det var många år sedan sist... Skulle faktiskt önska mig att det började kosta pengar att uppgradera. Annars kommer RSC fortsatt enbart göra saker som gör att deras intäkter är säkra och där ingår inte vad vi entusiaster vill ha. |
Citat:
Man kan rulla en bajskorv i glitter men i slutändan är det ändå bara en bajskorv. Grafiken behöver sitt sammanhang, det behövs en bra ljud motor och en bra fysikmotor för att samhörigheten ska vara komplett, då får man en riktigt bra upplevelse. Saknas en av delarna så blir upplevelsen inte samma sak, då blir det som att kolla på youtube. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Personlig er det akkurat det samme, har ingen datamaskin som er istand til å utnytte noen grafiske oppdateringer, så sitter pent på gjerdet og ser om jeg må investere i ny datamaskin eller ikke. Kunne selv tenke meg et bedre scenario verktøy. En kan jo nesten tolke det slik at dette skal bli bedre selv om jeg har mine tvil ... blir spennende å se hva som skjer ! :) |
Jag håller helt med Bönan Mazz och Marcus här.
Förstår inte att de har fått till fysiken ännu. Det känns inte som de har så mycket att fixa för att få fysiken att fungera, det fungerar ju på flera andra simulatorer på marknaden. Dom har ju även pratat om multiplayer i Railworks har jag läst för något år sedan, men det ser inte ut som det blir någon sådan heller. De gör nog bara grejer så folk ska köpa deras produkter, de är ju en firma som måste gå runt men det är så himla tråkigt att det är så. Men jag hoppas på Railworks ännu..... Jag är glad att det är flera som tycker som jag, att det viktigaste är tåg känslan sedan kommer grafiken i andra hand. Den mogna Hawk verkar bara gilla att se på bra bilder, så då är han nog hel nöjd med uppdateringen. |
Citat:
Citat:
Jag skulle med glädje betala en vettig peng för en årlig uppgradering. |
Grafik säljer mycket mer än vad fysik gör, så enkelt är det med prioriteringarna.
/æ |
Citat:
Alla borde nog veta att efter alla år som jag hållit på med MSTS och sedan RW, att jag gillar bara att köra, så enkelt som möjligt, från A till B, utan att köra in i något som står i vägen;) Tycker att det är bra "fysik", det lilla jag förstår om ämnet. När man är i hytten och kör, så skakar det och gungar, så vad är det som fattas ? Det finns nya ljud att köpa om man inte är nöjd med originalljuden, som jag tycker är mycket bättre, men då kostar det några spänn. Grafiken tycker jag är viktigast, så de så :grin: |
Citat:
Tågen har ingen tyngd, det finns ingen större fysisk påverkan på tågen när det är dåligt väder, om det är nedförsbacke eller uppförsbacke, tågen stannar som på en femöring. Tåg beter sig inte som dom gör i RW. För folk som faktiskt vill köra tåg för upplevelsens skull så är RW rätt värdelöst som det är just nu, och det hjälper inte oavsett hur fin grafiken ens är. Tyvärr är det ju så att folk som dig är marknaden dom riktar in sig på nu, en fin upplevelse för dom som vill få tåget i rullning och sedan beundra det på vägen till målet. |
Hej:)
För er som gillar "fysik", så kanske ni skulle ta en titt på "ProTrain Perfect" http://www.bluesky-interactive.com/?Produkt=2 http://www.youtube.com/watch?v=EAEZ7EQ-uSY |
Citat:
|
Självklart väljer dem att prioritera det som säljer mest, så är det alltid. Jag skulle hellre se att folk slutar klagar på allt och alla. Visst hade det varit kul om fysiken hade varit bättre. Men om nu ni ska hacka ner på Hawk så gå och sätt er i ett riktigt lok så ska ni få se på fysik vars like ni aldrig skådat framför skärmen.
|
OK, jag läste någonstans att det var den bästa fysiken...
Trodde att "ProTrain Perfect" var en egen simulator och inget tillägg till MSTS och Trainz Tack AlleDahlle http://img801.imageshack.us/img801/6624/4rc.gif |
Citat:
Men om Hawk nu känner sig påhoppad så ber jag om ursäkt för detta. Om man producerar en simulator så får man också se till att skapa en simulator, om man skapar det RSC håller på med nu för tiden så får man stryka ordet simulator från produktnamnet. Problemet är inte att man prioriterar det som säljer, problemet är att man totalt ignorerar avsaknaden av fysik i "simulatorn", alla som har erfarenhet utav hur tåg beter sig i verkligheten är nog benägena att hålla med om att fysiken är långt ifrån korrekt, det är ingen simulator utan en sandlåda. Alla hyllar dom för sin "fantastiska grafik" när grafiken i spelet inte alls är något att hänga i granen, och spelet är så gravt ooptimerat så det finns inte. Som det är nu hade RSC klarat sig bättre om dom bestämt sig för att börja om på nytt i en grafik motor som faktiskt kan leverera bra kantutjämning och spelbar FPS. Deras grafik är inget att hylla, för den är faktiskt fruktansvärt dåligt genomförd när man ser till dagens standard då det finns en total avsaknad utav fungerande kantutjämning, texturhanteringen är rätt dålig, ljuset är inte heller något att hänga i granen. Listan kan göras lång, tyvärr blir den längre för varje uppdatering RSC kommer med. |
Hej alla som bygger tåg och landskap!
Några av er ser ner på RW och andra ser upp RW. Jag blev lite chockad över vad fysiken handlar om. Trots debatten så bygger jag landskap i alla fall. Grafiken tycker jag är mycket bra. Tänker ni själva fortsätta bygga? Det vill jag ha svar på.:) |
Jag gillar RW för grafiken, visste inget om fysiken.
Nu när jag fick bukt på RWTools så ser jag det här? Ska man ta itu med Trainz då? Jag tyckte den var krånglig att importera objekt och rutter på, dessutom är det bara knasiga felmeddelanden, tycker jag. och ett fult interface, iaf. på min. Grafiken är heller inte snyggt. |
Jag har mycket att skriva, men jag avstår, då blir det bara en tråd med personangrepp, som det till viss del redan är.
Jag är en APA som sitter i sandlådan och leker med spade och hink Eller var det inte det som skrevs om alla som inte prioriterar "fysiken" Jag blir bara så less att se hur vissa medlemmar uttrycker sig, obs ingen nämnd;) Lämna forumet då, om det inte passar Köp Trainz:rolleyes: http://lekmer.se/mediaarchive/106573...-siffertag.jpg |
Ta åt dig bäst du vill, ingen har sagt något riktat mot dig utan allt har handlat om Rsc's utveckling av produkten samt dess negativa trender.
Dom riktar in sig på en marknad som inte är realistisk för dom att ta sig in på och dom gör dey genom att försimpla sin produkt till den nivå att det nästan är pinsamt. I ärlighetens namn så är jag trött på att det alltid är någon som känner sig förolämpad på detta forum. Inga nämnda inga glömda. När detta är mentaliteten som gäller så kommer mina alster inte finnas för fri nedladdning här i framtiden, dom som bidragit eller som har en stark roll i att hålla communityn levande kommer få tillgång till det från mig personligen. |
De jag tycker är tråkigast det är att folk gör rutter och lok som är helt fantastiskt men när fysiken är sådan så kommer nog inte jag att köra dem ändå.
Jag blir nästan arg när jag vet att tåget ligger i 10 promille nerför lutning och man måste nästan köra utför för att tåget ska hålla hastigheten. Jag har följt med godståg i Sverige och vet att tåget måste hela tiden bromsas för att tåget inte ska rulla mer än 90 km/h om det är 10 promille nerför lutning. De tyngre svenska tågen tex ståltåget (Luleå-Borlänge 3500 ton) skulle gissa att det behövs 3,4 promille för att hålla det tåget rullande i 90 km/h, men det är en gissning där kan nog någon lokförare bidra bättre. Jag tror nästan min egen bil rullar bättre än Railworks tåg..... Tågspelet Railworks har bil prestanda mer än tåg prestanda i vissa avseenden. Ta vi då amerikanska tåg som är mycket tyngre per vagn och hela tågsättet så rullar de naturligtvis bättre när det är utför men det känns då inte i Railworks. Marias pass har stora lutningar men man behöver inte bromsa särskilt mycket för att hålla hastigheten och när det går uppför så tappar inte tåget inte särskilt mycket fart. Detta gör att jag blir otroligt irriterad, som gör att jag bara kör Railworks kanske några gånger per år. Det är ju utmaningen som är intressant när man kör tågsimulator att behärska ett tåg med lutningar och olika hastigheter och med annan trafik att ta hänsyn till (AI eller multiplayer). Det är ju ganska svårt att köra tåg i verkligheten men i Railworks är det nästan som att köra bil. Men jag vet inte vad ni har för åsikter om andra Simulatorer fysik. Run8: Har väldigt bra fysik (men har inget svenskt material ännu) Open Rails: Är bra på detta tycker jag, möjligen att loket slirar för lätt Auran Trainz: Har jag väldigt liten erfarenhet av. Slutsatsen för mig är att jag håller mycket på Open Rails utveckling och run8. Tottes rutt kommer jag troligen att köra i Open Rails i framtiden om inte RSC lägger om inriktningen i framtiden. Dessutom finns det ju så himla mycket material till Open rails och när grafiken blir bättre där samt Ai multiplayer etc då blir det en himla simulator. Men Totte du kan nog fortfarande göra rutten i Railworks ,de flesta kommer att köra den troligen, jag vet inte hur många vi är procentuellt som tycker fysik är viktigt. De flesta har ju aldrig varit på ett tåg så de har inget att relatera till så de tycker att det är okey prestanda. Men Lokförare lär nog inte ha Railworks som sin favorit simulator. Såg att Pursche (lokförare) skrev en Recension på Marias pass Körupplevelsen med 110 vagnar och ca 4 lok är inte mycket att hurra för. Lite bättre blir det med SD40-2 men inte bra. De som kört Run-8 och provar denna rutt går nog tillbaks till Run-8 när det gäller körkänslan. |
Det här önskningar till vad man vill se i uppföljaren till ett spel (och detta är ett spel där ni vill se bättre fysik till). Det är inte ofta dessa önskningar slår in, då önskningarna ofta är stora förändringar som bara ett fåtal vill ha och som utvecklats inte vill lägga tid på. Men jag kan hålla med om att i en simulator borde man satsa lite mer på hur väder, vind, upp o nerförsbackar (fysiken) och allt annat påverkar allt (de kanske skulle göra spelet i frostbite 3 ;))
Tyvärr tror jag att ni tillhör en ganska liten grupp människor som vill ha det här med fysik. Och när ni säger att ett visst antal lok I VERKLIGHETEN inte kan dra ett visst antal vagnar (har för mig att någon skrev detta), varför sätter du då på för många vagnar om du nu vill ha en realistisk upplevelse!!!!! :ide: DET ÄR ETT SPEL, INTE VERKLIGHET, OCH ETT SPEL BEHÖVER INTE AGERA DOM I VERKLIGHETEN. Det här med att hacka ner på folk, jag vet inte om ni gjorde det eller inte, men jag fick den uppfattningen i alla fall. |
Jag såg precis en sak i deras korta video dom la upp som ger hopp för något slags förbättrad fysik.
I slutet av videon när man ser all trademark text så ser man följande "Physics engine provided by Intel". Tidigare har man använt PhysX som är en Nvidia produkt, den fysikprodukten som Intel har är Havok och ska vara rätt bra. Återstår att se vad dom har gjort, hoppas på det bästa. |
Citat:
Jag tycker det är lite underligt och tycker själv att det borde läggas mer på fysiken, samt att det är något som ska vara naturligt för utvecklare om man gör en simulator. Så jag håller med dem som klagar på fysiken, för det ska man kunna förvänta sig när det ska vara en simulator och inte ett spel. |
Hej:)
Så då hade jag rätt när jag skrev att det är ett spel. Men då när jag skrev det, var det få eller ingen som höll med. http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...865#post275865 |
Citat:
Det jag (och många andra söker) är en simulator. Ett spel eftersöker att på ett lukfullt sätt imitera verkligheten medans en simulator försöker efterlikna verkligheten till största möjliga grad. |
Citat:
Sen är det nog en svår balansgång att försöka tillfredsställa BÅDE "spelare" och "simmare" med en och samma produkt, det är det inte många som har lyckats FULLT ut med, det blir ofta (alltid) klagomål från endera sidan att man har åsidosatt det "jag" gillar mest med produkten. |
Jag räknar dock alla dessa "simulatorer" som spel.
Men om det nu ser ut att komma en ny fysikmotot (har ingen aning om det faktiskt heter så) så har vi ju ingenting att tjafsa om längre. Men jag personligen ser detta inte fysiken ett särskilt stort problem. Så jag är väl en av dem som spelat då, fast jag hade ju inte haft något emot bättre fysik när jag tänker ett slag men det finns inte med på min "vad jag vill ha i nästa uppdaterings"-lista |
Det är så roligt att läsa om alla lokförare på forumet. Rätt är att 'fysikmotorn' kan förbättras men jag tror att en optimering av lok och vagnars blueprints kan göra väldigt mycket också. Jag vill bara poängtera lita intressant fakta:
Mitt timmertåg från Borlänge till Gävle med Traxx (185) lok och 16 av Rushrails lastade timmervagnar på 1575 ton drar ca 2000 kwh. När jag åker hem med samma tomtåg på ungefär 480 ton så drar tåget 3000 kwh, alltså 33% mer än det fullastade tåget. Detta beror på luftmotståndet och att det är någon mer uppförsbacke hem. I princip behöver jag inte bromsa på hela sträckan i utförsbackarna, inte ens i den berömda ryggenbacken. Det som är mest oriktigt i denna och de andra simulatorerna är bromsarna och det kanske är tur det. Vem vill sitta i 5 minuter och pumpa luft när man kopplat på vagnarna för att åka från A till B innan bromsen lossat på sista vagn? Dom måste väga för och nackdelar mot varandra och vissa vill 'köra från A till B med vyn utifrån' och vissa vill kunna få tjuvbroms om man inte sköter bromsningen korrekt. Det är inte så lätt att få till det så att alla blir nöjda och glada. Ni som har kunskapen kan väl titta på vagnars Blueprint och tala om vilka som är mest lika verkligheten för jag tror att det är där felet ligger till minst 80%. |
Det tror jag Purche har rätt när det gäller tågets fysik.
|
Citat:
Det du säger är till stor del väldigt sant. Men som RW fungerar idag så har du tre olika "svårighetsgrader"men alla är lika svåra. Blueprint systemet i sig är något som behöver ändras, för det är onödigt krångligt och jävligt att göra saker för simulatorn.. Och om man ska få något att bete sig någorlunda verkligt (dvs, att det inte accar och bromsar som en bil) så får du se till att loket inte har några hästkrafter samt att vagnarna inte har några bromsar. Du har rätt i det du säger, att det kanske inte är så roligt för dom som bara vill se tåget passera, om man måste vara nogran med hur allt fungerar. Men eftersom att dom tänker använda sig av "svårighetsgrader" så hade "expert mode" kunnat vara svårare än vad det är (och om man inte vill ha en realistiskt körupplevelse så behöver man ju knappast använda expertmode eller?) För ett 600meter långt containertåg stannar inte från 120km/h på mindre än 500 meter, för att sedan vara uppe i 120k/h på ytterligare 500 meter, och det måste nästan vara tråkigt för dom som bara vill se tåget passera. Personligen önskar jag att det som påstår skulle vara "svåraste svårighetsgraden" skulle vara något verkligare än vad det är nu, och att det skulle finnas möjlighet för dom som inte vill ha den upplevelsen att slippa den, det är inte ens svårt att genomföra om man nu är en kompetent spelutvecklare. Sedan hade det varit fantastiskt för oss få som faktiskt producerar material för den här simulatorn, om dom kunde förbättra sitt idiotiska import och export system samt göra om alla blueprints så att det är lättare att producera saker. Även ett scripting library hade varit bra så att man kan producera välgjorda prylar. För det är inte värt det att producera material när det är så förbannat krångligt att få in det i simulatorn.. |
Skulle det inte gå att ha både bra grafik och bra fysik? Och man väljer själv i options, man vill ha Railworks som ett spel eller en simulator. Så skulle jag vilja ha det!
|
Jag kan förstå besvikelsen och delar delvis önskan om både bättre grafik och bättre fysik.
Men mest besviken blir jag över forummedlemmar som beter sig som barn i en sandlåda! :( /æ |
Hej!
Man ska vara glad att det finns tågsimulator över huvud taget! Vill man ha bra fysik, försök då bygga tåg som har bra fysik som möjligt. Grafik är jag mycket nöjd. Sluta gnäll och gör något bra istället! Tack! |
När det gäller att göra lok och vagnar för RW så är det extremt otympligt.
Importsystemet är inte det minsta plannerat och det kräver rätt mycket tid att importera ett lok, om du sedan ska ha ett avancerat lok måste du vara väldigt script kunnig, särskillt eftersom att RSC inte tillhandahåller NÅGON information kring scripting för simulatorn. Att göra ett lok som beter sig naturliga är fullständigt möjligt via blueprint, men kräver omfattande resurser för att genomföra, och då tycker jag i ärlighetens namn att skaparen också har rätt till ersättning för de han skapar. Hade förutsättningarna för att ett tåg skulle bete sig naturligt, funnits i simulatorn redan från början så hade allt varit mycket lättare, framför allt så behöver RW ett nytt sätt att få in modeller. |
Ersättning? Du kanske vill ha någon form av donation? Precis som newS.
Jag får nog ingen donation för min rutt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009