![]() |
Öresundståg
Hejsan finns det öresundståg (X31) till Trainz Simulator? Eller det finns bara till Microsofts?
// Alexander |
Hej,
har för mig att det finns på DLS, dock med danska namnet "DSB ET" :) |
Ursäkta men vad är DLS för något?
|
Citat:
Om du startar spelet och trycker på "content". Så är det DLS som du får upp. Det står Content Manager. Och du hämtar objekt från DLS med hjälp av den. |
Kanske bäst att nämna att jag har Trainz för mac. Och man måste väl ha ett Auran konto? Men jag har fortfarande inte fått ett registreringsmail (Jag registrerade mig för typ 2 timmar sedan).
|
Jag har hittat denna men lyckas ju inte ladda ner den.
http://www.auran.com/TRS2004/DLS_pac...setPackID=1083 |
Hej och välkommen till Trainz.
Om inställningarna är rätt gjorda så borde Content Managern starta automatiskt när du klickar på "Download pack" på den länken du visade. Hälsningar |
Vilka är rätt inställningar?
|
Okej jag har hittat två stycken.
http://www.tog-sim.dk/downloads.php?did=1022 http://www.tog-sim.dk/downloads.php?did=1023 Jag har lagt in dem med mera, men när jag väljer edit session och ska sätta dem på spåret så är det röd text istället för vit och ingenting händer. Vad är fel????????? |
Hej!
Börja med att läsa igenom "Starthjälp för nya..." (Trainz/Allmänt/femte posten). Läs noga om Compatibility mode och tillämpa det. Danska Öresundståget är nämligen byggt i TRS 2004. Sedan går du in i Content och leta rätt på tåget och dess frågetecken. Markera ett, högerklicka och välj View Dependencies. I rutan som kommer upp kan du se att två objekt saknas. Dessa finns i DLS och dom måste du ha. Dessutom har du en varning (rött utropstecken). Förhoppningsvis kan du strunta i varningen. När objekten har installerats kanske du måste committa. Har du genomfört ovanstående, läst igenom hela Starthjälpen och ändå inte fått tågen på plats kan du återkomma till Forum. Nisse |
2 bifogad(e) fil(er)
Bifogad fil 54375
Bifogad fil 54374 Här är två bilder. Men den där kryssrutan för äldre saker finns inte. |
Vilken TRS-version har du?
En annan sak: Se till att bocka bort Autosafe. Nisse |
Okej. en kompis hade trainz 2006 som jag fick låna menhur gör jag med filerna där?
|
Citat:
Men jag fick låna Trainz 2006 av en kompis. |
Citat:
Stor risk att man tappar mycket av det man har byggt, om spelet (eller datorn) tillfälligt "säger upp sej". Detta sagt av egen erfarenhet, när man har suttit å byggt väldigt länge, å glömmt att spara manuellt mellan varven. |
Var plockar man bort detta autosafe?
|
Nu låter jag nog dryg ;), men jag förstår inte för mitt liv varför man ska bocka bort det, kan någon motivera det med relevanta fakta??
|
Jag har testat allt möjligt känns det som. Vet någon hur man ska få det att fungera i Trainz 2006 ? Eller göra det komplitabelt med nyare versioner?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Här får du lite läsning - en förkortad svensk manual. Vill du ha den engelska fullständiga versionen får du skicka din epostadress till mig. Nisse |
Citat:
Nisse |
Citat:
Det jag undrar är, varför man ska råda någon att inte använde en inbyggd funktion (som i det här fallet, autosave, som jag gärna hade sett att fler program hade haft inbyggt), utan att motivera varför. Jag påpekade varför JAG INTE tycker att man ska ta bort den funktionen, då jag har tråkiga erfarenheter av vad jag råkade ut för när den inte var aktiverad (förlorade timmar av byggt material några gånger). Kan inte se att spelet på någotvis kan haverera eller dylikt med autosave aktiverat (då hade nog Auran/N3V redan tagit bort det för länge sedan), och jag har det aktiverat undantagslöst när jag bygger i Trainz, och har ALDRIG varit med om att det har ställt till några problem. Därför tycker jag att det kan vara på sin plats med relevanta fakta som isåfall talar emot mina erfarenheter, och mitt "tyckande" :). |
Citat:
|
Citat:
Autosave filerna kan skapa problem om man inte har någon koll på vad man håller på med. Stäng av autosave. Gör som ni alltid har gjort i alla tider, spara manuellt med jämna mellanrum och ta en backup när ni själva tycker att det är nödvändigt. |
Citat:
Nisse |
Jag lyckas inte med att lägga till nya tåg eller banor. Jag fick låna trainz 2012 men fick inte installationen att fungera och jag lämnade tillbaka det. Men jag funderade på att köpa trainz 2012 själv men jag undrar först ifall öresundstågen fungerar i trainz 2012 annars köper jag nog inte det. Och vilka svenska banor finns det? Finns det någon bana som har med Kristianstad station?
|
Citat:
Men om jag läser genom raderna, så fungerar dom ej i nuläget i TS2012. Men Lhn har uppdaterat dessa (se nedanstående länk), så om han får tillstånd att lägga upp dom, så är problemet löst. Annars så får man själv, fixa till alla problemen. EDIT: Glömde länken till tråden. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33061 |
Då kanske det till och med kommer att fungera i trainz simulator Mac, vem vet? Man kan ju hoppas. Vet någon hur det går för honom? Och finns det några bannor/kartor (Maps) som he med Kristianstad station eller Hässleholm?
|
DSBFirst- SJ X31 Öresundståget
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33025
Här finns tåget, fungera i TS12 Om något fattas, kan original tåget (DSB ET ) laddas ned från Auran DLS. |
Har faktiskt fått det att fungera på egen hand men då i Trainz för mac.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:04. |