![]() |
Rutten Hamburg - Bremen...
...är släppt!
Väldigt mycket att ladda ner, men det är det värt. Enda payware som behövs är Isle of Wight. Flöt på förvånansvärt bra på min dator. Rutten finns här: http://www.rail-sim.de/railsimnew/in...ownload/96/933 |
Kanske kan vara värt att testa, äntligen en tysk rutt där man får köra lite fortare?:)
|
Hej:)
Jag hann precis ladda hem alla filerna, sedan försvann rutten från download Kanske den dragits tillbaka, för att fixa något fel ... http://rail-sim.de/forum/board38-rai....html?26e5cbbf Jag väntar att installera rutten ett tag. |
Hej! här kommer nångra bilder från den,kommer flera sen
|
Hej!
Laddade också hem och installerade. Men vart hittar man Isle of Wight på bästa sätt? Står i kö nu 56 av 59 UK-trains... Isle of Wight funkar inte, det saknas vissa saker. Förresten syns inte Hamburg-Bremen i Menyn, förstår inte hur? Det var knepigt för mig med installationen. |
Citat:
http://www.shop.aerosoft.com/eshop.p...anguage=german Finns den inte på Steam med förresten? |
|
1 bifogad(e) fil(er)
Så här ser det ut när jag försöker starta Isle of Wright!
|
Nu är rutten uppe igen och det står att den är uppdaterad, så antagligen var det nått fel. Men jag körde ett scenario och märkte inget konstigt. Nån som vet vad som uppdaterats? Vill ju helst inte ta hem allt igen!
Totte: Isle of Wight (IOW) måste man köpa. Den på uktrainsim är en äldre/utökad version av IOW, som dock kräver att man har köpeversionen installerad för att fungera. Men IOW är värd ett köp, för det är en väldigt trevlig rutt med fina tåg! Installationen av Hamburg rutten var ju lite egen kan man tycka och kan jag tro ställer till det för många. Några filer ska in manuellt, några med package manager och det finns en bat-fil som ska köras för ett tåg. Altenburg-Wildau v.2 http://www.rail-sim.de/railsimnew/in...-20-for-ts2012 och Deutsche Formsignale v.3.0 http://www.rail-sim.de/railsimnew/in...he-formsignale måste laddas ner och installeras och rutten kräver som sagt köprutten Isle of Wight. Var bara noga och läs readme filen så ska det ordna sig! |
Hej! här några till
|
Citat:
Laddade du ner efter att rutten varit borttagen några timmar? Eller är det första svängen? Man kan ju undra vad tusan dom gjort med rutten, ingen säger nått, på Tyska forumet |
Citat:
Hej! det va första svängen |
Hade vart kul att veta vad som är uppdaterat och vilka filer det gäller. Lite dåligt att dom inte säger det!
|
Citat:
Så hur gör jag då? Jag avinstallerade rutten via Package Manager och det hjälpte inte. |
Har du ingen backup på RW2012 ? |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Är den bra?
Jag drar mig från att tynga ner mitt RW med en så stor rutt 1,85 Gb. Det laddar redan sakta så man får spader. Är rutten värd att installera? |
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag hämtade Hamburg-Bremen på nytt och upptäcker filstorlekar är olika enligt bilderna. Undrar om det är rätt storlekar jag hämtade? |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag installerade allt, men icke! Var finns rutten? Heter den Hamburg-Bremen eller? Kolla bilden! |
Hej Totte!
Ja, den heter Hamburg-Bremen i listan. Säker på att du installerat allt? Jag har också hämtat allt igen, men tycker det verkar konstigt. Rutt-, readme- och tåg-filen är lika stora, men dom andra filerna är antingen större eller mindre än dom jag hämta första gången... Nu har jag rutten installerad med det jag hämta första gången och vet inte om jag ska testa att lägga in dom uppdaterade filerna? Och fortfarande är det ingen som vet vad som blivit uppdaterat????? |
Är det nå´n rutt som har koppling till H-B som fattas enligt min lista?
|
Citat:
Kolla den här tråden på Tyska forumet, kör med Google översätt http://rail-sim.de/forum/board38-rai....html?3dde4e19 Du kanske måste ha ALTENBURG-WILDAU version 2 |
H-B finns fortfarande inte i listan, trots A-W 2.0 installerad. :mad:
|
Vara - Vargön?:eek:
|
Citat:
|
Ja, jag kan tyvärr inte svara på vad som är fel, men jag har i alla fall bestämt mig för att INTE installera Rutten. Det verkar vara många som har problem..... Jag vill inte ha en massa bekymmer. Jag vet att jag köpte en massa Tyska rutter till MSTS, men dom var så trista så jag körde max en gång på dom, bara pengar i sjön. Den ända rutten jag kan rekommendera är "Im Köblitzer Bergland VERSION 1.2 , den är värd varenda krona. Det är i stor sett den ända rutt jag kör på... |
Äh, jag avinstallerar H-B, de funkar ju inte. Det har jag bestämt!
|
Tråkigt att du inte fick det att funka Totte. Verkar som många gått bet på installationen, så jag hade nog bara tur. Visseligen ska man inte gnälla på nått som är gratis, men just installationen kunde gjorts mycket bättre.
|
Hej!
Tråkiga är att en rutt behöver andra rutter (ibland kostar mycket) för att få den att fungera. Hos MSTS kräver vissa rutter bara 6 orginalrutter. Så den är bättre och lättare. Med ORTS blir simulatorn förhoppningsvis ännu bättre. |
Nu har jag testat med dom nya filerna (den uppdaterade rutten) och det fungerar som det ska. Vet dock fortfarande inte vad som är uppdaterat?????
Hade sedan tidigare en kopia av RW3 (för att inte sabba orginalet) och på den kopian la jag in allt möjligt. Nu tog jag bort den och gjorde jag 3 nya kopior, en för engelska rutter (döpte mappen RW2.english), en för tyska rutter (RW3.german) och en extra (RW3.egen). I RW3.german la jag in den uppdaterade Hamburg-Bremen, Isle of Wight (la bara in assets) och Im Köblitzer Bergland (en kanonrutt!) och sen körde jag scenariot mellan Bremen och Hamburg. Måste bara säga att Hamburg-Bremen är en väldigt bra rutt. Mycket detaljerad och mycket och varierande AI-trafik. Rutten kommer med 13 standard och 3 free roam scenarion och tågen som behövs till dom. Vet inte varför du (Totte) inte får till rutten? Du zippar väl inte upp zip-filerna i Railworks mappen? För då blir det fel! Zippa upp på skrivbordet och flytta sen manuellt (klipp och klistra) det som ska flyttas till Railworks mappen... |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej Pierre!
Okej. Jag kan ha gjort fel med mappsystemet. Kan du vara snäll och kolla bilden och hitta fel på systememt. |
Två Assets-mappar? Det borde väl bara vara en...? :)
|
Citat:
|
Hej Totte!
Tror inte du gjort nått fel, utan dom har packat mapparna fel och en döpte dom ju inte ens till assets ser jag. Flytta mappen som ligger i common (ska inte vara nån assets mapp där!) till railworks. Och den som heter asset, kan du flytta först till skrivbordet och där döpa om den till assets och sen flytta den tillbaka till railworks mappen. Det är p.g.a. sånna här saker jag alltid packar upp filer på skrivbordet och ser hur filstrukturen ser ut och att mappar har rätt namn. Hoppas du får till rutten nu, lycka till! |
Jag får ingen H-B in i listan fortfarande. Vilken knepig installation! Förstår ingenting!
|
3 bifogad(e) fil(er)
Jag gjorde som Pierre, en ren installation av RW3. Sedan så gjorde jag EXAKT som det stod i reademe och även PDF. Det ända jag fick se av rutten var några sekunder , sedan krachade den Jag märkte också att det blivit två Assets-mappar, det fanns även en Asset inne i Assets !!! Jag fixade så alla mapparna hamnade i Assets och tog bort Asset-mappen Men jag har nu provat i några timmar att försöka få köra lite på rutten, Men det verkar förgjort. Den hänger sig eller bara fryser, eller felmeddelande och andra konstiga fel. Jag ger upp:tumner: Visar dom tre bilder jag lyckades fånga med Fraps. |
Totte: Väldigt konstigt att du inte får till det. Trodde det var p.g.a. mapparna, men nu vet jag inte vad som är fel?????
Hawk: Provat ett annat scenario? Kan vara fel på det!? Jag körde Interregio to Hamburg och första gången körde jag S-bahn Hamburg... |
Ostabil rutt
3 bifogad(e) fil(er)
Efter att provat typ tio olika scenario, som alla slutade med "något bad har hänt" Gjorde en egen med start i Lübeck. Men efter att ha kört i en halvtimma, så hängde sig rutten(frös) Jag var inte direkt imponerad. Det är en "kör från cab-rutt". Kanske är den mer detaljerad på andra ställen, men jag orkar inte med rutten längre, den är alldeles för ostabil. Har aldrig varit med om mer error i en rutt |
Dom ställen jag kört har det vart mycket mer detaljerat. Såg ruskigt tomt ut på dina bilder Hawk. Jag körde visseligen mest från hytten, men ibland gick jag över till yttre vy för att kolla hur pass detaljerat det var och då var det väl detaljerat. Har laddat ner ett nytt scenario, Lubeck-Bremen med ICE1, som jag ska prova senare...
|
Oj, ser det ut så med landskapet? Va bedrövligt! Fuskhus och fattigt med träd och bergkullar.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:42. |