![]() |
DONJ - 12 meters vändskivan i Linghed
1 bifogad(e) fil(er)
Hej igen
Nu tycker jag att mitt senaste projekt verkar fungera och vara klart att släppa. Det är den nya stora vändskivan i Linghed som kom till 1906 då Faluloken skulle börja vända här. Ett stort tack till Tomas 'Chakz0r' Nordenadler som donerat den eminenta texturen. Och om ni undrar varför det ligger ett järnrör och skräpar på skivan så är det så i ett foto jag har. MVH / Björn L Uppdaterad version. Se post #13. /svenolov - |
Mycket snygg planktäckt skiva, nu skall vi få rätt stalldörr att öppnas också, nästa utmaning!
|
Det är något skumt här - när jag installerar den här får jag också upp att den ersätter tidigare installerad resurs donj_110929a
Varav detta? Har du släppt DONJ också? ;) |
Hittar den inte surwayer?
|
Citat:
Den heter ju DONJ Vändskiva i Linghed 891mm 12m 5s men jag gissar att surveyou kan ha problem med å , ä, ö? Har du provat att söka på DONJ eller Linghed? Hur går det då, hittar du den MVH / BL |
Citat:
Konstigt. Nej någon donj_110929a har jag inte släppt. Det verkar som någit databas strul. Får du upp vändskivan så du kan placera ut de? MVH / BL |
1 bifogad(e) fil(er)
Felet funnet, tror jag.
Kuidkrock med järnvägsbron. EDIT: Då järnvägsbron är en kuid2:a, så blir vändskivan gammalmodig och går ej att finna, då järnvägsbron är en nyare version. |
DONJ - rättad vändskiva med ny KUID
Hej
Tack Bengan. Hm jag måste ha plockat bort bron och trainz har sedan tilldelat KUID:en igen, mysko. Nå här kommer den igen med en helt ny KUID. Avinstallera den gamla och installera denna istället. Kan någon vänlig administratör ta bort den första versionen från början av tråden och hänvisa till denna post istället. MVH / BjörnL |
Nu blev det en bro.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Stopp, Stopp, Stopp.
Ny kuidkrock. Nu vill 600mm bron bli överskriven. |
Hej
Jag tror jag blir tokig. Då är det samma med denna, jag måste ha avinstallerat den. Men varför o varför kommer inte Traiz ihåg vilka assets jag redan skapat. Det är ju jättefrustrerande. MVH / BL |
Citat:
Detta är ett riktigt, riktigt elände, när man har kommit upp i en massa mängder av objekt. Förr hade jag lite ordning på alla mina objekten, när man fick göra allt för hand och tilldela kuidernr. själv. Men sen när kloningen av objekt kom, så har jag slarvat något förbaskat och har tappat kollen helt och hållet. |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej igen
Tredje gången gillt. Funkar det inte nu vet jag inte vad jag gör. Här kommer den igen med en helt ny KUID. Avinstallera den gamla och installera denna istället. Kan någon vänlig administratör ta bort den första coh andra versionen från början av tråden och hänvisa till denna post istället. MVH / BjörnL |
1 bifogad(e) fil(er)
Ingen krock denna gång och inget strul, under bara ca: 1 minuts test.
EDIT: "Kan någon vänlig administratör ta bort den första coh andra versionen från början av tråden och hänvisa till denna post istället." Du kommer åt filerna själv, så att du kan ta bort dom. Genom kontrollpanel och sedan bifogade filer. . |
Citat:
|
Funkar här med. :-)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:08. |