![]() |
Mitt spel krashar!!
När jag valt en rutt, och den laddar, så fryser det efter ett tag. Sen står det still. När jag tar upp aktivitetshanteraren så ser jag detta meddelande.
http://i291.photobucket.com/albums/l...er94/error.png Någon som vet vad som är fel? Ursäkta kass bild. |
Antar att du använder Steam så högerklicka på RW i Steam>properties>local files>verify integrity of game cache. Om du inte redan gjort det. Då "borde" Steam kunna fixa det som saknas.
|
prova med logmate och se vad det står där.
|
you have a file in your folder with zero bytes
|
Testade att validera i steam, hjälpte inte..
Vad är logmate? Hoppas att detta kan lösas eftersom jag är ganska sugen att bygga på Bergslagsbanan nu :/ |
Spara alla assets och installera om?
|
Citat:
Får spara assets och route-mapparna (förutom originalrutterna) och sen installera om det.. |
Håller nu på att föra in alla assets igen. Det tar cirka 4 timmar. Kul :visslar:
|
Tunga grejer! :rolleyes:
|
Nej, f*n ta mig.
Samma felmeddelande. :mad: |
Gäller det oavsett vilken rutt du ska köra eller är det någon speciell? Funkade någon rutt innan du kopierade över allt backup:at material? Testade du det newS föreslog om 0byte-filer, leta efter dessa med RW-tools och ta bort dom i annat fall.
|
Citat:
Om det inte fungerar så får jag väl avinstallera hela spelet, bara spara Bergslagsbanan och sen ladda in alla assets m.m på nytt. Vilket kommer vara extremt jobbigt... |
Det verkar bara gälla Bergslagsbanan.. Får ta hem rw-tools och kolla igenom!
I övrigt är spelet sjukt segt på att ladda osv.. Oklart varför. EDIT: Hur gör man för att söka efter 0-filer i rw-tools? |
Du hittar det i menyn Edit Assets->Asset Editor så får du upp en ny dialogruta där du kan välja sökväg till din rutt och sedan har du knappen "Find Zero Length Files" så ska du få upp en lista med filer som du kan markera och ta bort.
Vad gäller laddningstider så kan du testa att stänga av vsync för grafikkortet..låter lite udda men tydligen kan det påverka laddningstider. |
Tack! Nu har jag redan ominstallerat spelet igen, denna gång utan att ta asset-backup. Tänkte att spelet ska få en nystart, så jag laddar ner allt jag vill ha på nytt och lägger in det i spelet. Kommer ta ett jäkla tag..
Har dock sparat b-banan så att jag kan lägga in den och söka igenom den senare :) |
Nu tror jag att jag har lokaliserat felet till dina (Mawkish) vägskyltar. För jag installerade dessa, och sen började spelet krascha. Men när jag tog bort dom funkar det som vanligt :vetej:
|
Jeg også sliter med dette ''kræsjet''.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:33. |