![]() |
uppdateringar
Hej
Var får man tag på uppdateringar(Patch) till TS2009 ? Förmodligen behöver jag dom inte, för nu stänger jag ner skräpet.:tumner: |
Öppna Trainz, klicka på Options, välj flik Planet Auran - och beväpna dig med tålamod, operationen tar timmar. Uppdatering nummer två kommer automatiskt.
Nisse Blid |
Hej:)
Räcker det att man bara uppdaterar pack 3, eller måste man ta ettan innan? |
1 bifogad(e) fil(er)
Varför funkar det inte?
|
Jag orkar inte med den här smörjan, jag avinstallerade TS2009
Tack och adjö till Trainz:tumner: |
Citat:
|
Först måste du kolla vilken Build du har så du får rätt Patch.
Lägg sedan patchen i Ts2009 mappen och kör. |
Hawk, du gör ett STORT misstag om du säger tack och adjö till Trainz! Du har visat dina framfötter tidigare i MSTS och när du får fart på TS2009 och blivit lite varm i kläderna så är jag övertygad att du blir en stor tillgång för Trainz också.
Installera TS2009 igen och följ hgkn's råd. D.v.s rätt patch. Det är möjligt att du får köra flera patchar för att nå fram till den senaste versionen. Om du känner dig osäker, så ställ frågan igen och tala om vilken build du har på originalinstallationen så ska vi hjälpa dig, punkt för punkt. |
Håller helt med föregående talare.
Motstånd är till för att bemötas, så håll ut och tappa inte tålamodet. Jag har alla versioner av Trainz men kör mycket med 2009, trots 2010-an i burken. Hälsningar |
Ja visst kan jag lägga in TS igen. Mitt är Trainz version 3 Build 38869 |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
hav förtröstan, vi skall nog få dig på spåret igen! Senaste s.k. Build för TS200/2010 är 42203. Det du har är något uråldrigt, är det verkligen TS2009??? |
Citat:
Hawk, när du har installerat TS2009 och har registrerat dig och är uppkopplad mot internet, startas ingen automatisk patch då? |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej
Tog ett foto på DVD-fodralet. |
Citat:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Nej Inget händer :vetej: |
Under options / Planet auran, kan du trycka på patch knappen på vänster sida ? Ungefär halvvägs ner på tabben.
|
Till Hawk. En liten stilla undran bara. Var har du köpt ditt Trainz? Vad jag kan se, i jämförelse med alla mina Trainz-skivor och kassetter,så har dessa AURAN-loggan, men kan inte se det på din skiva. Är det något som har med detta att göra? (Kanske någon annan som vet).
Hälsningar |
Komplement till mitt senaste inlägg:
Om vi, tillsammans, inte lyckas lösa problemet så återstår nog inget annat än att kontakta återförsäljaren. Som ni kanske vet så hade väldigt många av oss Trainz-entusiaster problem med att få Trainz 2010 att fungera då nästan alla (?) skivor som distribuerats saknade serialnumber för att registrera spelet med. Vi, i alla fall jag, fick hjälp av återförsäljaren med det. Hade köpt spelet på CDON men blev hänvisad till WENDROS, som också stod på skivan. Hälsningar |
3 bifogad(e) fil(er)
Jag har köpt det på: http://www.amazon.com/ England Så här ser det ut når jag har installerat. När jag sedan trycker på OK knappen så händer inget. Jag är registrerad medlem på Auran |
Okej. Det är alltså inte köpt i Sverige. Kan var en orsak.
Min hitoria: Jag köpte Trainz i Sverige, minns dock inte var, och fick först build 37625 som sedan patschades upp till 38017 Därpå följde version 3 build 38411 till skillnad från din 38869. Alltså skiljer sig buildnumren från Sverige och England.. .. Kan det bero på detta tro. Någon som vet? Efter att ha uppgraderat från build 38411 så fortsatte det upp med 40040 för att slutligen landa på 41844 som är den senaste. Hälsningar |
1 bifogad(e) fil(er)
Så här ser det ut när jag klickar på Start
|
Hej!
Har inte läst denna sidan ordentligt, men den kanske ger något? http://www.justtrains.net/faqs.asp?drdProduct=205 Se speciellt i slutet. Hälsningar |
Tillägg:
Det brukar oftast vara så med patchar att de tar en evinnerlig tid att ladda in. Så om burken står stilla och man tror den har hängt sig så har den inte det. Ta en fika framför en långfilm på TVn så brukar det vara klart efteråt. En annan sak som också brukar gälla när man installerar en patch är att den helst vill ha en ren version av programmet. Alltså en nyinstallation av det hela. I ditt fall är det väl redan fallet så det är nog bara att ladda ner och vänta? Hälsningar |
Jag har tydligen "Just Trains version of Trainz Simulator 2009"
Så nu laddar jag hem filen på sidan, på 42 Mb http://www.justtrains.net/faqs.asp?drdProduct=205 Kan man bara dubbelklicka på denna exe.fil ? 37625_to_38017.exe Det stämmer ju inte med siffrorna i patchen !!! Updates Service Pack Version 38869 to 40040 update This update will update the Just Trains version of Trainz Simulator 2009 to the latest software build. To install this update please download it using the download link below. The installer will automatically run the Trainz patching utility that will upgrade your installation of Trainz Simulator 2009. Please note - this patching process can take several hours. Please do not close the patching program until it has completed its tasks. http://www.justflight.com/extranet/f...g/download.gif File size 42Mb |
Hej! Hawk
Kan det här hjälpa dig http://www.justtrains.net/faqs.asp?d...uctName=Trainz mvh gubben50 --------- John |
Jag törs inte kolla det. Men om du sparat filen efter att ha klickat på download så förutsätter jag att det är rätt fil. Det är ju från en sida som är säker och som säger uppdatering från 38869 till 40040.
Stäng Trainz och testa vad som händer när du startar patchen. |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Citat:
Tack, det va den sidan ja hämtade filen:) |
4 bifogad(e) fil(er)
Hej
Det blir många bilder, men det är lättare än att försöka förklara allt som händer Först så dubbelklickade jag på den gröna filen "37625_to_38017.exe" sedan så ser man på bilderna vad som händer Eftersom jag har TS2009 på disk D:Program, så valde jag det Jag förstår inte heller varför patchen ville lägga sig i C:Program Files Det funkade inte:vetej: |
Citat:
Men visst,, välkommen dit också. Vi börjar bli fler och fler. Hälsningar |
3 bifogad(e) fil(er)
Nej Nu vet jag inte vad du gör:
Klicka på Download på sidan jag skickade till dig. Då får du fråga om kör eller spara. Välj spara, på skrivbordet Du får en ikon enligt bilden. Dubbelklicka på den och du får frågan uppdatera från 38869 till 40040. Så långt får jag det, men vågar inte starta utan avbröt. |
Jag ser att du försöker lägga uppdatering på annan plats. Den föreslår ju C:/Program files..... och det är väl där som programmet ligger. Annars strular det till sig. Den skall vara på samma ställe som själva programmet ligger.
Kör om alltsammans och lägg programmet på C:disken som det föreslår från första början så skall det nog lösa sig. |
2 bifogad(e) fil(er)
Jag laddae ner filen IGEN och la den på skrivbordet, jag fick en sån grön icon.
Men när jag dubbelklickar på den så vill den installera sig i C: Program Files.!! Jag har inte TS i Program Files, utan på en annan disk, D:Program Men när jag browsar dit så funkar det ju inte.!! |
Citat:
|
Citat:
Jag vill ha de på D: Program, där jag har andra program, typ MSTS |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Slutligen. Jag vet inte. Men har du försökt att skriva in hela sökkedjan? Hela vägen fram till mappen TS2009 som mål.
|
Citat:
Jag har SKRIVIT in hela sökvägen till D:\Program\TrainzSimulator2009 |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:47. |