![]() |
Blekinge Kustbana
6 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Håller på att bygga sträckan Ronneby - Karlskrona, men är inte riktigt klar med omgivningen än. Bifogar lite bilder som gärna får kommenteras. Öresundståg på spår 1 i Ronneby på väg mot Karlskrona Bifogad fil 23626 ATC-överskridande och vägskydd aktiverat utanför Ronneby Bifogad fil 23631 Bifogad fil 23627 Bifogad fil 23628 Tåg mot Malmö/Köpenhamn Bifogad fil 23629 Försignal innan uppehåll i Bergåsa Bifogad fil 23630 |
So far so good! Se jätte bra ut, vill se mer:D
Var hittat man V tavlan på bild 5? |
Vill minnas att den finns med på sv-tågskivorna eller så finns det med på vägskyddet som finns och ladda ner här på forumet :)
P.S Snyggt bygge hoppas den släpps snarast:) D.S |
Var finns det fina Öresundståget? Jättefina bilder! Men ska det inte vara dubbelspår? åtminståne vid Ronneby är det de i verkligheten. Tänker du bygga ändå till Österport som på riktigt?
|
Jävligt snyggt.
Hur långt har du kommit på banan? Har du någon karta? |
Citat:
|
Ser bra ut.:)
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Öresundståget (X31) finns på auran.com vid namn DSB ET. Nej det är inte dubbelspår utan endast mötesplats i Nättraby mellan Karlskrona - Ronneby. |
Hur lång blir rutten? :)
|
Citat:
|
Citat:
Då är det bara att ändra och utvecklas :) |
Edestad station ?
Citat:
Beställde ritningar över Edestad station från Banverket för några år sedan, de kom efter någon vecka, bra service!! Denna station ligger på byggarstadiet i framtiden! Det fanns två lanthandlare i byn (snett över stationen) ända fram till början av 70-talet. En ägdes av Anna Hanson. |
Citat:
|
Inga nya bilder?
Hur ser det ut, hur långt har du byggt och vad är kvar? :) |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
En liten karta på min bana. Sträckan tar, precis som i verkligheten, 22 minuter att köra om man följer sth och gör uppehåll i Bergåsa. Själva sträckan är helt klar, med orienteringsskyltar, vägskydd osv. Banan är utrustad med vägskydd v1.2 och demosignaler som blinkar.
Bifogad fil 23706 |
Ser jo bra ut :)
Att köra i 22 minuter det är länge :) |
Citat:
Hur sparar jag ner min rutt till en *.cdp-fil så andra kan ta del av den, och vad bör jag tänka på? |
Citat:
MVH.Ekan |
Ett citat som ekan har skrivit i en av trådarna.
"Om du vill lägga upp något du byggt för nedladdning börja med att öppna CMP och leta upp banan (välj "namne" och skriv in namnet på banan). Högerklicka sen på den och välj "save to cdp". Om det finns flera med samma namn är den med mest kb banan. Gå sen in på downloaddelen här och välj nytt ämne. Sen bifogar du cdp-filen på samma sätt som när du skickar in bilder. Hoppas att det var begripligt förklarat. MVH. Ekan" |
Citat:
|
Nu kan jag ingenting om det här, men måste man ladda ner nåt mer än bara själva banan, sen när den släpps, för att få den att fungera?
Första inlägget här btw, wohoo. :) |
Citat:
De finns och ladda hem på www.banbyggarna.se Men sen kan det alltid finnas saker som fattas från dls |
Jag har svårt att bestämma mig vilka hastigheter som råder. sth är 160km/h över hela sträckan, men hur tätt sitter hastighetstavlor ungefär?
|
Fint!
Mycket snygg bana!:tumme_upp:
Jag har bara en snabb fråga. Vad heter stolparna där det står livsfarlig ledning på och under vilken meny ligger dom?:vetej: Kan inte hitta dem!!!:noterat: :kora: |
Citat:
|
Dom finns på svenska tåg-skivorna
|
Citat:
|
Jobbar du på rutten? Det skulle vara jättekul att köra denna rutt pga att jag har åkt den på riktigt! ;):applad:
|
Citat:
Banans riktiga sth är 160 km/h, så det kanske du borde ha. Om det kommer en snäv kurva så brukar hastigheten sjunka. Blir det sen en lång raksträcka så brukar hastigheten bli högre igen:) |
Inga nya bilder på väg? :)
|
Har inte jobbat på den på ett antal veckor.. men det kommer med humöret hoppas jag. Blev sugen på att bygga en bit mot Emmaboda också :P
|
Citat:
|
Citat:
|
Bara en sak om BkB.
Sträckan tar inte 22 minuter att köra i verkligheten.. Från Karlskrona till Bromölla tar det 1 timme o 21 minuter. Sth är inte heller över 160 på banan. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:32. |