Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hedöbanan (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=19983)

ekankal 2008-07-23 13:15

Hedöbanan

8 bifogad(e) fil(er)
Hej.Är en glad amatör och nykomling i gänget.Har provat på att bygga några egna banor.Dom är dock ej helt färdigbyggda.Spåren är laggda och elektrifierade och banorna är fullt körbara,med bl.a stationer ,container-och oljehamn,industriområden med div lastplatser,rangerbangård med fungerande "knuffkulle"!? eller vad det heter, en stad,några byar och samhällen,blandad terräng(ganska mycket skog,norrlandsinspirerat).Allt är påhittat även om vissa namn på stationer är tagna=dålig fantasi.Återstår dock en hel del byggande runt banorna.Tänkte lägga ut lite bilder och höra vad ni tycker.Skall bygga vidare och om intresse finns lägga upp för nedladdning.OBS! Jag är RÅamatör så signaler, signalavstånd m.m stämmer nog inte 100%.Bildkvaliten ??? Glada hälsningar från ekankal 50-årig amatör. (Det är ca 1.5 tim körtid på den längsta sträckan)

Dson 2008-07-23 13:33

Ser riktigt riktigt bra ut! Tummen upp!:tumupp:

Bengan 2008-07-23 13:42

Ser väldigt trevligt ut, efter bedömning utav bilderna.:)

Men jag hittar ingen bana att ladda ner.:rolleyes:

Marcus Gustavsson 2008-07-23 13:48

ser bra ut, men vart har du hittat arbetsfordonet på den näst sista bilden ?

Bengan 2008-07-23 14:23

Blir lite nyfiken angående växlingsvallen (knuffkullen).
Den ska tydligen fungera, enligt dig.
Antar då, att du använder TRS2004. Då den har fungerat där, utan problem.
Men jag blir lite fundersam. När jag ser tufftuffs 80-talsvagnar.
Tycker mig se, mellan sida och tak. Ett vitt streck från taklisten, där texturen saknas och detta fenomen uppstår bara i TRS2006. Då texturen innerhåller ett otillåtet tecken för TRS2006.

Kör du TRS2004 eller 06?

ekankal 2008-07-23 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan