Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hedöbanan (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=19983)

ekankal 2008-07-23 13:15

Hedöbanan

8 bifogad(e) fil(er)
Hej.Är en glad amatör och nykomling i gänget.Har provat på att bygga några egna banor.Dom är dock ej helt färdigbyggda.Spåren är laggda och elektrifierade och banorna är fullt körbara,med bl.a stationer ,container-och oljehamn,industriområden med div lastplatser,rangerbangård med fungerande "knuffkulle"!? eller vad det heter, en stad,några byar och samhällen,blandad terräng(ganska mycket skog,norrlandsinspirerat).Allt är påhittat även om vissa namn på stationer är tagna=dålig fantasi.Återstår dock en hel del byggande runt banorna.Tänkte lägga ut lite bilder och höra vad ni tycker.Skall bygga vidare och om intresse finns lägga upp för nedladdning.OBS! Jag är RÅamatör så signaler, signalavstånd m.m stämmer nog inte 100%.Bildkvaliten ??? Glada hälsningar från ekankal 50-årig amatör. (Det är ca 1.5 tim körtid på den längsta sträckan)

Dson 2008-07-23 13:33

Ser riktigt riktigt bra ut! Tummen upp!:tumupp:

Bengan 2008-07-23 13:42

Ser väldigt trevligt ut, efter bedömning utav bilderna.:)

Men jag hittar ingen bana att ladda ner.:rolleyes:

Marcus Gustavsson 2008-07-23 13:48

ser bra ut, men vart har du hittat arbetsfordonet på den näst sista bilden ?

Bengan 2008-07-23 14:23

Blir lite nyfiken angående växlingsvallen (knuffkullen).
Den ska tydligen fungera, enligt dig.
Antar då, att du använder TRS2004. Då den har fungerat där, utan problem.
Men jag blir lite fundersam. När jag ser tufftuffs 80-talsvagnar.
Tycker mig se, mellan sida och tak. Ett vitt streck från taklisten, där texturen saknas och detta fenomen uppstår bara i TRS2006. Då texturen innerhåller ett otillåtet tecken för TRS2006.

Kör du TRS2004 eller 06?

ekankal 2008-07-23 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan
Blir lite nyfiken angående växlingsvallen (knuffkullen).
Den ska tydligen fungera, enligt dig.
Antar då, att du använder TRS2004. Då den har fungerat där, utan problem.
Men jag blir lite fundersam. När jag ser tufftuffs 80-talsvagnar.
Tycker mig se, mellan sida och tak. Ett vitt streck från taklisten, där texturen saknas och detta fenomen uppstår bara i TRS2006. Då texturen innerhåller ett otillåtet tecken för TRS2006.

Kör du TRS2004 eller 06?

Hej. Jag kör TRS 2006.Växlingsvallen är egentillverkad.Ang.vagnarna så är dom importerade från SWT 2004-05,är medveten om felet.

ekankal 2008-07-23 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson

Har för mej att det var på www. Trainzpedro.cz

ekankal 2008-07-23 16:09

Citat:

Ser väldigt trevligt ut, efter bedömning utav bilderna.:)

Men jag hittar ingen bana att ladda ner.:rolleyes:

Tänkte bygga lite till,annars lägger jag ut en "beta".

Bengan 2008-07-23 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal
Hej. Jag kör TRS 2006.Växlingsvallen är egentillverkad.Ang.vagnarna så är dom importerade från SWT 2004-05,är medveten om felet.

OK.
Då är jag med. Trodde att du använde Lasses (llj) växlingsvall och blev nyfiken på hur du fick den att fungera i TRS2006.

Angående 80-talsvagnarna.
Så har jag nu uppdaterat dom för TRS2006.
Kommer inte för nedladdning, innan STW:s matrial blir tillgängligt eller ett OK från tufftuff.
Är det någon som inte har lust att vänta. Så skicka ett PM till mig, med mailadress. Så kan jag skicka dom istället, så länge. Är 8 st. cdp-filer på ca: 4-5MB st.

ekankal 2008-07-23 18:51

Citat:

OK.
Då är jag med. Trodde att du använde Lasses (llj) växlingsvall och blev nyfiken på hur du fick den att fungera i TRS2006.

Angående 80-talsvagnarna.
Så har jag nu uppdaterat dom för TRS2006.
Kommer inte för nedladdning, innan STW:s matrial blir tillgängligt eller ett OK från tufftuff.
Är det någon som inte har lust att vänta. Så skicka ett PM till mig, med mailadress. Så kan jag skicka dom istället, så länge. Är 8 st. cdp-filer på ca: 4-5MB st.

Tänker försöka bygga klart i helgen så pass att jag kan ladda upp den.Är väldigt tidskrävande när man är nybörjare på TRS,det är som en upptäcktsfärd då man hittar nya grejor i Surveyor hela tiden.

ekankal 2008-07-23 18:55

Citat:

Tänker försöka bygga klart i helgen så pass att jag kan ladda upp den.Är väldigt tidskrävande när man är nybörjare på TRS,det är som en upptäcktsfärd då man hittar nya grejor i Surveyor hela tiden.

PS.Stort tack till dej och alla andra "Trainzfabrikörer" för allt material ni har snickrat ihop.

ekankal 2008-07-23 19:01

Citat:

PS.Stort tack till dej och alla andra "Trainzfabrikörer" för allt material ni har snickrat ihop.

DS.glömmde skicka e-mailadressen : ekankal@live.se. Mer än tacksam om du skickar filerna.MVH. ekankal.

korvtiger 2008-07-23 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson
Citat:

Har för mej att det var på www. Trainzpedro.cz

Fordonet finns att ladda ned på Traizpedros systersida:http://www.trainzmotion.cz/
Tryck på "Hnací" i spalten till vänster så finns den där.
Btw, snygg bana! :)

gubben50 2008-07-23 20:19

Hej! ekankal
Verkligen en snygg bana du håller på att bygga väntar med spänning att få ladda hem den.:D :D :tumupp: :tumupp:

Andreas 2008-07-31 11:22

När blir banan online för nerladdning?

ekankal 2008-07-31 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas
När blir banan online för nerladdning?

Jag har skickat filen till Fredrik här på forumet,då den är för stor för att jag skulle kunna ladda upp den själv. Han skulle lägga upp den så fort han får tid, så den lär väl dyka upp snart. MVH ekankal.

gubben50 2008-08-01 22:21

Hej! jag undra hur det gick med ekankal bana som skulle läggas upp här på forumet för nerladning det skulle Fredrik hjälpa till med,jag har postat några pm om hur det går men inte fåt nått svar av han än tycker det ä dåligt stil å inte svara på frågor som man skickar.:tumner:

M.v.h
gubben50
---------
John.P

Fredrik 2008-08-01 23:37

Den kommer. Har dock njutit av det fina vädret när jag varit ledig efter jobbet. Med andra ord inte lagt många timmar framför datorn

gubben50 2008-08-02 00:16

Ok ! då är ja med väntar med späning på den banan jag har laddat hem svenska tåg 2004 och 2005 det sa han att man behövde.:tumupp: :D

gubben50
---------
John.P

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:51.