![]() |
AFM 7 på G
4 bifogad(e) fil(er)
roberth och jag håller på att bygga en AFM 7 till msts. den kommer att fungera som lok och ändvagn. här nedan är några bilder, som AFM 7:an ser ut just nu.
|
ser ju skit bra ut!! :) ,, skulle uppskatas om ni inte gjorde förnstrerna opaq :)
|
Hej:):)
Det ser bra ut:) Ser framemot när tåget blir färdigt :):) Lycka till :tumupp: Mvh. Traingoal |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Kan meddela att AFM7 redan är på G..
|
När började du bygga på den micke?
|
även om det kommit en till AFM 7:a så kommer vi att bygga vidare på vår.
|
Jag ahr hållit på ett tag... Jobbar på en serie nya pass80..
Men gör eran till TRS istället... Eftersom ni har Gmax... JAg kan dessvärre bara bygga för MSTS. |
Citat:
vi bygger klart den till msts, sen får vi se om vi gör den till trs med. |
Vi? Är det flera som gör den? :confused:
|
Citat:
mvh Roberth Johanson. |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Uppdatering med inredning och en UA7R.
mvh Roberth Johanson. |
detta ser bra ut :)
|
Ser bra ut och härligt med inredningen!
Tycker inte det gör nått att samma modell kommer från två tillverkare. Bara själv att välja den man vill använda... Enda jag inte gillar på nån av dom är taket. Tycker det ser lite konstigt ut! OK, det kanske är svårt som fasen att få till (vad vet jag!?)...men bra jobbat micke321, rapid94 och roberth...en efterlängtad modell! |
1 bifogad(e) fil(er)
man tackar:) en fråga bara vem har gjort dena rc 6 hytten tänkte att man kunde använda en ommålning av den i AFM 7:an. är hytten freeware?
|
Citat:
|
Rc6 hytten stämmer inte överens med AMF7 hytten, det borde vara en RC 4 hytt i den tror jag , det följer med en lämplig i ett RC paket på banbyggarna, men det går ju klart bytta själv om man känner för det :)
|
Citat:
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/..._C_070522.html mvh Roberth Johanson. |
den måste ju vara reviderad då ju :) orginalet hadde Rc4 hytt tror ja, men det spelar ej så stor roll, det är ett trevligt projekt ändå:)
|
Citat:
|
Citat:
Intressanta projekt, även om jag inte spelar MSTS så mycket. Därför vore det ju trevligt om den kom till TRS också. |
så dom har altid set ut sådana ?! , det vart ju oväntat , jaja då får man väll ta o be om ursäkt för att man är en sådan besserwisser :D
|
1 bifogad(e) fil(er)
får väl bjuda på en bild från provkörningen
|
Trevlig trevligt:) ser fram i mot denna modell :)
|
Testförare
Vi söker nu testförare (max 4 st) för att prova AFM 7:an för att ge synpunkter. intresserade kan skicka PM till mig.
|
är det ingen som vill ha den sista testförar platsen?
|
det blev en för mycket men vi kör på det....:)
|
3 bifogad(e) fil(er)
Hej lägger ut bilder på första prov körningen med UA7R.
mvh Roberth Johanson. |
Grymt bra gjort av dig, Roberth. :tumupp:
|
kan bara hålla med Totte, mycket bra gjort rapid94 och roberth
|
Instämmer tillfullo med föregående talare.... Stående ovationer till samtliga inblandade i dessa två projekt!!! Ser fram emot att "tjänstgöra" ombord!
Fantastiskt arbete!!!! Kenneth "Knubbsälen" Andersson Växjö |
1 bifogad(e) fil(er)
Här kommer en bild på min afm7
|
Micke vi har sett din AFM7:a nu. du har en likadan bild i början av tråden.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nej, i sanningens namn gör jag inte det, men varför så farligt? Varför går jorden under för det? Och för övrigt, varför fortsätta utveckla eran AFM7 till MSTS och inte till TRS2004/6 när du lika gärna kan göra det med?:) Speciellt när det är så att Micke bara kan till MSTS, och dessutom när han utvecklar helt nya 80-talsvagnar. Men nu har jag drivit iväg åt fel håll... Och med en uppmaning att inte gnälla så förbannat och med en sådan tråkig ton, så säger jag tack för ordet och hoppas att ni ändå fortsätter med erat arbete. Om inte annat för erat eget nöjes skull - för det är väl därför vi är här och leker med tåg?:rolleyes: |
Hur går det ingetligen med AFM7? Finns de att ladda ner eller? Denna tråden har inte varit aktiv på ett tag så därför undrade jag.
|
Citat:
Vi jobbar nu för fullt med att få klart det sista. Innan släppet. |
2 bifogad(e) fil(er)
Den tredje färgsättningen på AFM7 är nu klar :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:36. |