![]() |
Stambanan
3 bifogad(e) fil(er)
Jag hade ju tänkt börja bygga på Sthlm-Göteborg eller Malmö. Har nu lagt spåren till stuvsta. Men jag tog en paus i det arbetet och började bygga lite på stambanan. Den här banan kommer jag att använda när jag "kommit ner lite mer i landet". Vad tycker ni om bilderna?
|
Nu börjar det likna nåt Julian, det ser mycket bra ut!!! Mvh Johnny Nilsson
|
tack så mycket:)
|
Hej!
Fint att du bygger. Har du börjat vid Sthlm? |
jo tack, jag började vid Stockholm C. Eller just innan eftersom Stockholm C inte finns. Men Affe hade börjat bygga på den så jag får se hur det blir. Här ser du lite bilder från Årstaberg och tantolunden: http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=18184
|
Och jag har "patent" på Tranås-Nässjö-Alvesta längs Södra stambanan, bygger in det på Småland! ;) ) Men snyggt! :)
|
så gärna. Inte precis min dröm att bygga Nässjö i ett simulatorspel:p
|
Citat:
|
jo jag vet, har nämligen laddat ner din bana. Men nässjö har ju ett väldigt stort stationsområde med ca 1 000 000 spår så jag avstår gärna från att bygga det;)
|
5 bifogad(e) fil(er)
Har byggt ett villaområde. Nu är "linjedelen" i stort sätt färdig. Ska bara finslipa på vissa grejer. Den blev 20 baseboards lång.
|
det ser bra ut , men 20 baseboards låter lite kort, 20baseboards är ungefär lika med 2 mil :)
|
Hej! Julian det ser riktigt bra ut :tumupp:
gubben50 :) |
Marcus: Det är inte en bana som har stationer eller riktiga orter/städer. Jag kommer om något tag att börja bygga på en längre bana som Sthlm-Gbg eller Sthlm-Malmö så det här var bara som en "linjedel" som jag kommer att "merga" in ungefär vid småland eller skåne.
|
okej, jag tyckte bara det lätt ganska kort men, nu förstår jag ;)
|
Hej Julian, hur går det med ditt arbete? Jag har själv börjat med ngt liknande men jag använder Radio Mobile. Spåren ligger från Katrieholm till Mjölby nu för min del.
|
som jag skrev i en annan tråd så har mitt Trainz gått sönder. Jag vet inte hur jag ska laga det. Så tyvärr får ni nog klara er utan mina rutter. Boden-Luleå var istort sätt klart. Haparandabanan också. Och den här banan var klar. Den här stambanan var bara en del av stambanan som jag tänkte sätta in nånstans när jag började bygga på en större rutt som kanske sthlm-malmö. Tyvärr kommer dom aldrig släppas. Jag har inte kört Trainz sen 16:e januari. Trist att det blev såhär. Här kan du se tråden.. http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=18351
|
okey, tråkigt att höra. Jag missade tråden där du skrev att ditt trs har pajat.
|
Jag saknar verkligen trainz. Under tiden som det funkade så byggde jag ca 3 timmar per dag. Så det känns som om nån nära vän har dött:(
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:26. |