Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Railsimulator - Nyhetsbrev från Kuju (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11672)

Fredrik 2006-04-03 13:51

Railsimulator - Nyhetsbrev från Kuju
 
1 bifogad(e) fil(er)
På begäran från Kuju läggs här deras eget nyhetsbrev om Railsimulator ut allteftersom.

Fredrik 2006-04-03 13:51

1 bifogad(e) fil(er)
Del 7 kommer här

Fredrik 2006-04-07 16:17

1 bifogad(e) fil(er)
Del 8 kommer här

Fredrik 2006-05-05 10:44

1 bifogad(e) fil(er)
Ny månad innebär nytt nyhetsbrev :)

Del 9 kommer här

espendylmodulatorn 2006-08-03 00:16

Hej

Fler nyhetsbrev finns på denna länken.

http://www.virtual-rail.co.uk/krs.htm

Det senaste - nr:12 beskriver en del om passagerare.

:)

mvh.
Håkan

Deskgrunt 2006-08-03 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av espendylmodulatorn
Hej

Fler nyhetsbrev finns på denna länken.

http://www.virtual-rail.co.uk/krs.htm

Det senaste - nr:12 beskriver en del om passagerare.

:)

mvh.
Håkan

De animerade passagerarna var faktiskt ett av de intressantaste nyheterna hittills! Tydligen skall de gå runt på plattformarna och även kunna undvika hinder... :)

De sätter ribban rätt högt måste man säga och skall bli spännande att se vilken dator som krävs med.

Fredrik 2006-08-11 16:47

3 bifogad(e) fil(er)
Ligger lite efter med uppladdandet av nyhetsbreven men här är de 3 senaste. Deet vill säga del 10, 11 och 12. :)

espendylmodulatorn 2006-09-05 00:03

Hejsan

Nr. 13 finns här:
http://www.virtual-rail.co.uk/krs.htm
En del om väder...

mvh.
Håkan

Fredrik 2006-10-02 18:31

1 bifogad(e) fil(er)
Del 13 kommer här :)

espendylmodulatorn 2006-10-03 09:30

Nr.14
 
Hej

Nr. 14 finns här:

http://www.virtual-rail.co.uk/krs.htm

mvh :)
Håkan

Fredrik 2006-10-03 09:31

1 bifogad(e) fil(er)
Nr 14 kom igår

Rc1166 2006-10-30 22:34

Lite nytt om partnership license

http://www.railsimulator.com/en/addon.htm

espendylmodulatorn 2006-12-22 17:49

Hej

Nr.17 finns här:
http://www.coxster.co.uk/rail_simulation/krs/index.htm

Nr.16 har tydligen tappats på vägen :)


mvh.
och God Jul & Gott Nytt!
Håkan.

Mazz 2007-01-09 10:42

Läste nyhetsbrevet nr 17 igen och konstaterar att jag tydlighen läste det lite slarvigt första gången... TÅG150 är med som ett av de ställena där Rail Simulator har visats under året, tillsammans med ställen som Leipzig, Gameplay Holland osv. Trevligt att TÅG150 fick komma med i den digniteten, trots att vi bara körde en film från Rail Simulator där. :)

Fredrik 2007-02-05 16:37

1 bifogad(e) fil(er)
Nr 18 kommer här

espendylmodulatorn 2007-03-06 20:08

Nr. 19
 
Hej

Nytt nr av Rail Times finns här:

http://www.coxster.co.uk/railsimulation/krs/index.htm

Mazz 2007-03-06 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av espendylmodulatorn
Hej

Nytt nr av Rail Times finns här:

http://www.coxster.co.uk/railsimulation/krs/index.htm

Mycke intressant om signalerna... det har jag dock kommenterat på annat ställe... :rolleyes:

Bra att Kuju bestämt påpekar det uppenbara, releasetiden. Inga datum är satta än, EA kommer efter att Kuju levererat en Alfa-kandidat sätta ett release-datum och då blir den punkten tydlig. Innan dess, inget bestämt. punkt. :)

Nästa månad ska behandla att annat intressant kapitel, vegetationen... ser fram mot det... :tumupp:

Fredrik 2007-04-05 15:03

1 bifogad(e) fil(er)
Del 20 kommer här

Hawk 2007-04-05 20:47

Hej
Man blir nästan helt paff... så grymt verkar de bli.:tumupp:

.

Mazz 2007-04-06 01:27

En signifikant bit med att få en virtuell modell att se verklig ut och egentligen hittills inte riktigt har övertygat... det är vegetationen. Verkligheten har ju en påtaglig mängd av vegetation i stort o smått, som vi egentligen inte ens kommit i närheten av i nuvarande simulatorer...

Tycker så här långt att Kuju har gjort ett riktigt bra jobb i ambitionen att efterlikna verkligheten i vegetations-aspekt, med datorernas begränsningar och möjligheter i utmärkt avvägnng ... Ska bli riktigt intressant att se hur det fungerar sedan i skarp funktion i egen dator... Marktexturer, med logisk växtlighet kopplad till sig... mumma... :tumupp:

:)

Deskgrunt 2007-04-11 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av Mazz
En signifikant bit med att få en virtuell modell att se verklig ut och egentligen hittills inte riktigt har övertygat... det är vegetationen. Verkligheten har ju en påtaglig mängd av vegetation i stort o smått, som vi egentligen inte ens kommit i närheten av i nuvarande simulatorer...

Tycker så här långt att Kuju har gjort ett riktigt bra jobb i ambitionen att efterlikna verkligheten i vegetations-aspekt, med datorernas begränsningar och möjligheter i utmärkt avvägnng ... Ska bli riktigt intressant att se hur det fungerar sedan i skarp funktion i egen dator... Marktexturer, med logisk växtlighet kopplad till sig... mumma... :tumupp:

:)

Marktexturer med 3D växlighet kopplat till sig finns ju faktiskt även i TRS2004/2006 även om det väl knappast spelar i samma division.

Något jag upplevde som ett stort problem vid banbygge var just att få till skaplig växtlighet utan att datorn gick på knäna så det skall bli intressant att se hur Kuju lyckas!

Animerad undervegitation (gräs/buskage) samt träd som vajar i vinden höjer realismen rejält, det vet vi som sprungit runt o krigat i BF2 o liknande spel.
De trädmodeller som visas upp ser ju väldigt trevliga ut, med animering i spelet så kan det bli muma! :tumupp:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:10.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009