![]() |
Pågatåg?
Hej, Jag undrar bara om någon vet hur man gör pågatåg till TRS2006.
MVH Henrik |
Det finns olika sätt att skapa tåg/saker till simulatorer. Finns saken redan kan man oftast måla om dessa(vet ej hur det är med X11 i TRS?). Annars får man ta och bygga den(krångligt, tar sin tid att lära sig ett 3d program) i exempelvis 3d Studio eller liknande! Dessa applikationer är dock svindyra och inte något enkelt program om vi säger så!
|
Du kan ju annars leka lite siare och använda X31 i Pågatågstrafiken.
|
Citat:
|
Pågatåg?
Citat:
MVH Henrik |
Hej Metal henke om du söker på dsb et på den här länken så hittar du det.
http://www.auran.com/TRS2004/DLS.php Leopold. |
Men det Öresundståget är ju till vanliga Trainz inte till trainz 2006!
Mvh Henrik |
Citat:
Det som kan strula, är att vissa texturer inte fungerar. Objekten blir vita eller vissa delar. Beroende på bland annat, att TRS2006 inte fixar å, ä, ö och eventuellt några andra tecken. |
Okej, Jag ska testa ändå om det funkar!
Mvh Henrik |
Det funkar inte att Ladda hem X31 öresundståget.! Vet någon varför??
Mvh Henrik |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Kan jag få en fil på det där "Pågatåget" Om du kan göra det till en fil som jag kan ladda hem! Snälla... skicka den i Privata Meddelande!
|
Citat:
Fyllde bara i lite lila färg idag. På en annan ommålning, som har legat bortglömd. |
Kan du lägga upp en fil sen? Jag vill ha den sen när du är klar!
Är det en X10 du har gjort om?? Mvh Henrik |
Hur får man in tågen till Photoshop så man kan måla om dom.. Eller är det ett annat program man gör det i??
Mvh Henrik |
Citat:
Kan va D eller E eller vad du har installerat det. Här i ska alla ligga, du hittar sedan tåget i det kuid som tåget har och kan börja att måla om inne i Photoshop. Det ska finnas en fil också för ommålning. |
Hittar ingen "Dispatcher" i min World mapp. (TRS 2006) Vad är fel?
|
Funkar i TRS2004 iallafall, i TRS2006 ligger den nog nånannanstans isåfall..
|
5 bifogad(e) fil(er)
Det är skillnad hur man kommer åt mapparna i TRS2004 och TRS2006.
Skall försöka ge en vägledning här. Detta är ett exempel på TMZ Tågab som jag gjort om i photo shop, men tyvärr inte fått tillstånd att lägga upp. OBS X12 och X14 kommer du inte åt då dom har låsta textur-filer men det finns mycket annat du kan jobba med. Starta CMP klicka på objektet du vill göra om. Öppna Edit/edit in explorer. Kopiera mappen (den som är markerad på bilden) klistra in på skrivbordet. Döp om den till vad du vill att den skall heta. Canvänd inte å,ä,ö på mappen) lilla bilden. Öppna mappen. Om det ligger en mapp som hetter shadow så bry dig inte om den. I mappen body ligger loket som du skall måla om. I mappen art ligger filer för icon och art, det är dessa som syns när du letar efter lok i surveyor. I config dokumentet måste du ändra till dtt kuid-nummer samt user-name. Om du inte vet ditt kuid-id så gå till TRS på webben och där går du till Planet Auran och väljer YOUR USER ID. På bilden är det mitt id och FÅR INTE ANVÄNDAS AV NÅGON ANNAN. Om du vill lägga ut ditt objekt för andra MÅSTE DU HA ORGINAL SKAPARENS GODKÄNNANDE (tips skicka med en bild om du söker tillstånd. Lycka till. |
Skall väl tillägga att när du ändrat i config-filen så lägg hela mappen i Mina Dokument.
Starta sedan CMP och gå till Arkiv och Import Content bläddra och klicka på huvud-mappen (undermapparna kommer ändå med). Nu ligger loket i spelet och du kan se hur det ser ut när du kör spelet. Efterjusteringar gör du med att öppna loket i CMP. |
Hej Bengan
Såg att du känner till att texturer kan bli fel om man döper dem med bokstaver Å,Ä,ö och att det dessutum finns andra tecken som kan ställa till det. Vet vilka de är förutom åäö. Har själv haft bekymmer om detta. Kalle |
Hej igen!
Har varit inne i CMP letat upp tåget tryckt "Edit in explorer" men jag ser ingen fil som man kan måla! (Tåget är X10) Bara en Config, En mapp som heter sl_x10_a_art och en till som heter sl_x10_a_body. I mapparna finns inga filer man kan måla om. Någon pratade om att det inte går att måla om X12 och X14. Kan man då inte heller måla om X10? |
Objekt gjorda av bla. Skogen har låsta textur-filer detta gäller även X10.
|
Men hur kan bengan målaom då?
|
Har ni fått tillåtelse att lägga upp såna bilder för mig?? Det är jag som har skapat den här tråden inte ni!! Men ni får lägga upp såna bilder..
Mvh Henrik |
Du menar för OSS.
+ Vad är det för mening med att du har skapat tråden? Vi har lika mycket rätt som du. Kanske missförstod dej där. Eller? |
Metal_henke:
Har jag fattat helt fel när jag trodde du ville veta hur man målar om? Du tycker alltså det är dumt att folk lägger upp bilder och visar hur man ska göra? Med en sådan inställning så kan du nog glömma att få hjälp i fortsättningen..... :tumner: |
Okej.. jag skojade bara:) .. dom får lägga upp såna bilder!! Och jag vill ha hjälp med omålning!!
|
Citat:
http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=9568 |
Till Bengan: Hur långt har du kommit på ditt "pågatåg" som du har gjort om?
Mvh Henrik |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:05. |