![]() |
Väktare brottar ner tolvåring.
Ett hett ämne just nu är denna video http://www.youtube.com/watch?v=c4wB3KMd4HU som skapat stor debatt. Media har valt att ta lill-killens sida och i deras artiklar och inslag låter det som pojken har betett sig som en ängel och att vakterna använt grovt övervåld.
När man ser på filmen ser man hur det egentligen gick till. Vad tycker ni om detta? Är det befogat våld? Överdriver media och tolvåringens familj? |
Enda jag ser är att man kanske skulle gjort, om möjligt, är att mer skyndsamt gått iväg med omhändertagna utan att kvarstanna på plats
|
Knappast övervåld, de har ju belagt honom med handbojor av en orsak dessutom verkar han inte riktigt vilja stå still och när han sen börjar sparka på ordningsvakten ja då får han studera asfalten istället. Summa av kardemumman blir att som man bäddar får man ligga.
|
Det är så jäkla löjligt. Allt är övervåld idag. Förr fick man en örfil, när man var kaxig mot t.ex. lärarna i skolan. Idag spöar eleverna skiten ur lärarna och rör en lärare en elev, åker dom dit direkt på misshandel. Är det rätt?
Vi fick heller i videon aldrig vet varför 12-åringen blev tagen av väktarna. Hade han vandaliserat eller nått? Nått måste han ju ha gjort! Åldern tycker jag inte spelar nån roll. Beter man sig illa så ska man få f.. för det också. Låt dom hållas och vi kanske har en ny massmördare om några år...vem vet? |
Tror han hade koppelåkt mellan Saltsjöbane vagnarna.
|
Citat:
|
Känns nästan som misshandel, med dom där greppen som ordningsvakten
andvänder. |
Citat:
Folk påstår även att vakten slog honom med sin ASP-batong, men det är inte sant. Han fällde endast ut den. Dock tyckte jag inte att batongen skulle användas, då de var flera st vakter där i slutet som kunde hantera situationen. Dessutom stör jag mig på morsan, som endast berättade om vakthändelsen och inte vad ungen gjorde, dessutom sa ju morsan i TV och i intervjuer att ungen inte var en "svärmorsdröm". |
För det första. 1, så skulle ungen tågsurfa men han såg att det var vakter så då gick han in i vagnen och satte sig. 2, Jag tycker att det e grovt övervåld. 3, han är 12 år!! inte 15!! Det e en lag på att man inte får sätta handbojor på dom som e mindre än 15 år! 4, Varför jag tycker att det e grovt övervåld är för att greppet han använder gör så ont att det går inte beskriva, sen skulle jag reagera exakt som han (som ungen), Och sen när han kastar ner han på asfalten och sen SLÅR HAN MED FJÄDDERBETONGEN! på benet! jag tycker iallafall synd om ungen att det just hände han och att finns vakter som dom. Det e rätt åt vakterna att dom blev avstängda en kort stund.
Men det e vad jag tycker ! Nu kommer jag säker få massa åsikter osv. But i dont care. |
Citat:
Min enkla åsikt: Ett väl utfört ingripande, inget övervåld vad jag kan se av filmen. Såväl rättsväsende som vaktbolagets chef och SLs trygghetschef har dessutom sagt att det hela skedde på rätt sätt. Ungen ställde till det för sig och får helt enkelt finna sig i händelsen. Åldern spelar ingen som helst roll enligt mig, hör bara hur ungen uttrycker sig mot ordningsvakten: "Jag svär, jag kommer att mörda dig din jävla hora" med mera. Uppkäftiga snorungar, "dä' ä' bara att bunta ihop dem och slå ihjäl dem" som en berömd komiker sade en gång i tiden. ;) |
Citat:
|
Citat:
|
Vad har den här diskusionen med Forum att göra? Finns det inte annan plats för den i cyberrymden?
Nisse |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Sedan när den omhändertagna ligger ned så håller väktaren ett knä, troligen lätt mot, kroppen så han inte ska få för sig att röra sig. Fjäderbatongen är redan nämd Sedan kastar han inte ner någon, kasta innebär att man släpper personen, väktaren i fråga håller konstant i den omhändertagna. Citat:
Citat:
Men varför inte? - Detta är ett forum för tågentusiaster, så det hör lite hemma här. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:46. |