Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   På med surhandskarna igen (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29640)

sealpower 2011-04-14 20:39

På med surhandskarna igen
 
1 bifogad(e) fil(er)
Det här med 3d-byggande har gått ganska halvkasst sen jag bytte dator och 3d-program för snart 2 år sen, men nu har man väl övervunnit de större barriärerna och kan börja titta runt lite på vad man skulle vilja göra. Eftersom man inte har tillgång till sina gamla filer så får man väl börja på nåt nytt ;)

Går ut lite lungt, man ska ju inte förta sig, med ett stycke hjullastare som jag hoppas kunna scripta så man kan ändra verktyg och dylikt. Har alltid velat ha en anledning att tvingas fördjupa mig i hur sånt funkar

spyfrog 2011-04-14 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av sealpower (Inlägg 235020)
Det här med 3d-byggande har gått ganska halvkasst sen jag bytte dator och 3d-program för snart 2 år sen, men nu har man väl övervunnit de större barriärerna och kan börja titta runt lite på vad man skulle vilja göra. Eftersom man inte har tillgång till sina gamla filer så får man väl börja på nåt nytt ;)

Går ut lite lungt, man ska ju inte förta sig, med ett stycke hjullastare som jag hoppas kunna scripta så man kan ändra verktyg och dylikt. Har alltid velat ha en anledning att tvingas fördjupa mig i hur sånt funkar

Må kraften vara med dig, sälkraft. :grin:

sealpower 2011-04-14 21:45

1 bifogad(e) fil(er)
Åjo, det får vi väl se:rolleyes:

Nåväl, känner mig rätt nöjd med själva meshen, övriga detaljer får väl komma i texturen. Lite väl tung för ett scenery objekt, men jag tycker gott den kan få vara det eftersom man lär väl krypa förbi den på någon bangård nånstans:)

spyfrog 2011-04-14 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av sealpower (Inlägg 235030)
Åjo, det får vi väl se:rolleyes:

Nåväl, känner mig rätt nöjd med själva meshen, övriga detaljer får väl komma i texturen. Lite väl tung för ett scenery objekt, men jag tycker gott den kan få vara det eftersom man lär väl krypa förbi den på någon bangård nånstans:)

Sätt den i ett banarbete så blir krypkörningen naturlig. :)

ekankal 2011-04-14 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av sealpower (Inlägg 235030)
Åjo, det får vi väl se:rolleyes:

Nåväl, känner mig rätt nöjd med själva meshen, övriga detaljer får väl komma i texturen. Lite väl tung för ett scenery objekt, men jag tycker gott den kan få vara det eftersom man lär väl krypa förbi den på någon bangård nånstans:)

Vågar man hoppas (på riktigt ;):D) den här gången?

Du är en riktig hejjare på att få till det bra, lite synd då att det "rinner ut i sanden!!??" allt för ofta ;):).

Skulle själv väldigt gärna se den där fräna "hybrid-packen" oxå, eller vad man ska kalla den, om du inte har lagt ner det projektet.

sealpower 2011-04-14 23:07

1 bifogad(e) fil(er)
Ack, jag vet men jag ser det här som min sista chans till upprättelse, får jag inte till den här grejen så är det slut. Då lägger jag av helt och hållet eftersom jag ändå inte bidrar med annat än falska förhoppningar.

"Hemmabygget" skulle jag inte kalla nedlagt heller... problemet är att eftersom det är en moped så kan man bara inte slabba på en kaross och nöja sig med det... det ska dit en gubbe:rolleyes: (helst med vadmalsjacka, toppluva och strut) De inbyggda trainz-gubbarna passar ju inte i sittande ställning så jag måste således göra en egen gubbe. Som bekant är ju "organisk" modellering bland det värsta och svåraste man kan göra... Så jag går och undviker det så länge jag kan;)

Ljög gjorde jag också... Jag var inte alls nöjd med meshen, hade ju glömt strålkastarfästen och backspeglar, dessutom: pallgafflar!

sealpower 2011-04-15 20:36

1 bifogad(e) fil(er)
Nämen titta, jag klarade mig igenom den värsta "projektdödar"-fasen (dvs UVW-mappningen):D Nu är det öppna ventiler som gäller, det går ju som på räls... eller industridäck:rolleyes:

ekankal 2011-04-15 21:25

Snyyygt jobbat :tumupp::tumupp:.
Nu FÅR du inte svika oss ;):D:D.

andreas_92 2011-04-15 22:39

Snyggt sealpower! :tumupp: Ser bra ut. :)

sealpower 2011-04-15 23:05

1 bifogad(e) fil(er)
Tackar, tackar.
Det var länge sedan man hade sånt här flyt, nu är det ju nästan kul att texturera:)

sealpower 2011-04-17 13:26

1 bifogad(e) fil(er)
Sådär ja, nu har man lyckats lösa texturproblemen och nästan blivit gråhårig till på köpet. Nu är det bara lite finlir som saknas så är prototypen klar och det blir dags att klura ut hur den där scriptningen ska funka:confused:

Om inte annat så släpper jag den "as-is" när jag tröttnar på att misslyckas med scriptet.

ekankal 2011-04-17 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av sealpower (Inlägg 235246)
Sådär ja, nu har man lyckats lösa texturproblemen och nästan blivit gråhårig till på köpet. Nu är det bara lite finlir som saknas så är prototypen klar och det blir dags att klura ut hur den där scriptningen ska funka:confused:

Om inte annat så släpper jag den "as-is" när jag tröttnar på att misslyckas med scriptet.

Bäste herr "säl", strunt i hårfärgen.
Som gammal raggare, så kan jag sponsra med brylcreme (lätt tonad med skocreme i valfri färg), om du fortsätter i den där stilen ;):D.

spyfrog 2011-04-17 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av sealpower (Inlägg 235246)
Sådär ja, nu har man lyckats lösa texturproblemen och nästan blivit gråhårig till på köpet. Nu är det bara lite finlir som saknas så är prototypen klar och det blir dags att klura ut hur den där scriptningen ska funka:confused:

Om inte annat så släpper jag den "as-is" när jag tröttnar på att misslyckas med scriptet.

Ser bra ut tycker jag. :tumme_upp:

marmar 2011-04-18 08:30

Snyggt!:tumme_upp:

LokKalle 2011-04-18 09:40

Hej sealpower

Mycket närmare verkligheten kommer man nog inte med de flesta delar i din lastare. Mycket fint texturerat!
Skall bli spännande med fortsättningen.

LokKalle


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:40.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009