![]() |
X2 har 30% överskridande, inte 10%. Säter - Borlänge har STH180 för alla tåg, oavsett överskridande. :)
|
Så försvinner poängen jo med överskridande^^
|
Klaga hos Trafikverket! :D
|
Citat:
|
Citat:
|
Nej, men du kan be dom lägga om till 180 med överskridande! ;) Varför det är 180 och inget överskridande är konstigt då banan är mycket rak och spåret i toppskick. Menmen, det räckte väl så tyckte man... :rolleyes:
|
Hur blir det i OR med skylten? Blir det en run skylt med 180 eller en run skylt med svart triangel?
|
Pil upp-skylt i både MSTS och OR! :)
|
Jag kopplar inte det med pil upp och pil ner istället för hastighet, men det måste väl ha med ATC'en att göra. Så vart går gränsen mellan siffror och pilar?
|
Över 160 är det pil upp/ned och exakt hastighet ges på ATC. 160 kan skyltas med både siffror och pil. :)
|
Vad gör du när det kommer till 160? :)
- Eftersom inte alla hytter viser ATC hastighet, kanske det våre en idé netop där att skylta båda 160 och pil på alla hastigheter över bara pil och hastigheter under siffror som normalt |
Jag gör det verkligt och sätter pilskyltar endast. ATC-displayen i MSTS visar ändå inte riktiga hastighetsgränser, endast signalbesked (tex infartssignal som visar Kör 40). Man får kika i Track Monitor! :)
|
Och jag som forsöker köra utan Trackmonitor och station aid :D
När man har åkt rutten tillräckligt ofta och känner sit tåg, vet man vart man ska börja bromsa och hur mycket ;) |
Citat:
|
Ja, man får hoppas det! :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:41. |