Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Positiva tråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20236)

fargus 2011-11-27 20:01

jag mår faktiskt lite bättre nu

Mikey 2011-11-27 21:11

Sedan dryga halvtimmen tillbaka har snön öst ner i min lilla stockholmsförort, men tyvärr är marken rena våffeljärnet i jämförelse och all snö blir vatten direkt vid markkontakt...

tågkillen85 2011-11-27 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av fargus (Inlägg 250108)
jag mår faktiskt lite bättre nu

Men borde inte det vara negativt då? Trodde du tyckte att det var positivt att vara sjuk och frånvarande från skolan. :rolleyes:

GBSF 2011-11-27 21:16

Så härligt med storm! Och att man kan fota fina regn-bilder gör väl inte saken sämre!

fargus 2011-11-27 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av tågkillen85 (Inlägg 250112)
Men borde inte det vara negativt då? Trodde du tyckte att det var positivt att vara sjuk och frånvarande från skolan. :rolleyes:

jo, det var jag, men jag dricker honug för att bli frisk och tar astma medicin på morgonen och nätterna

tågkillen85, jag tror att det är inte negativt och vara frisk, men jag vet inte vilken som är vilken

leoj 2011-11-28 15:27

Åker tåg till min älskling =D

tågkillen85 2011-11-30 10:33

Kör C14 vagntransport och passerade Kymlinge nyss! :D

tågkillen85 2011-12-05 23:15

Vi ser det snöar, vi ser det snöar och tågkaos blir det! :D

(ja, jag suger på att rimma). :p

Bombardier Train 2011-12-08 16:05

Åkte med en ovanligt trevlig bussförare nyss!
När man gick på sa han hej och hälsade välkommen, och så ropade han ut vilka bussar man kunde byta till och önskade dessutom trevlig torsdags-eftermiddag.

Så ska det vara, är inte många som är som han! Något positivt om SL iaf. :)

bönan 2011-12-08 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 250783)
Åkte med en ovanligt trevlig bussförare nyss!
När man gick på sa han hej och hälsade välkommen, och så ropade han ut vilka bussar man kunde byta till och önskade dessutom trevlig torsdags-eftermiddag.

Så ska det vara, är inte många som är som han! Något positivt om SL iaf. :)

Det har jag nog aldrig varit med om i Sthlm. Här uppe är det nog betydligt vanligare, åker man buss ofta så känner man dessutom alla förarna...:):rolleyes:

Micke.L 2011-12-08 17:40

Hade en speciell förare imorse. Han stannade vid en hållplats och gick bak i bussen och bad folk som stod upp att sätta sig på lediga platser eftersom det var halt på vägarna :kora:

Mikey 2011-12-08 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 250790)
Hade en speciell förare imorse. Han stannade vid en hållplats och gick bak i bussen och bad folk som stod upp att sätta sig på lediga platser eftersom det var halt på vägarna :kora:

Tänk om man någonsin kunde få en sådan chaufför här i mina områden... Nä, här kör man oftast plattan i mattan (även på isgator), använder refugerna istället för ratten och tutar frenetiskt på allt och alla... Enda gången förarna öppnar munnen så är det för att skrika åt någon de tycker är en "idiot". Jag kan knappt minnas senaste gången en förare sade "hej" när jag klev ombord. Jag tycker mer borde göras för att hylla de "riktiga" förarna, som tyvärr verkar försvinna mer och mer!

Jockes 2011-12-08 19:08

Har även hänt att bussförare i Södertälje ropat ut "Välkommen ombord på buss 787 mot Överenhörna osvosvosv". Mycket trevligt! Tyvärr bar hört det en gång, han kanske har slutat eller så tröttna han. Många i bussen blev glada iaf :rolleyes:

Dson 2011-12-09 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av Mikey (Inlägg 250791)
Tänk om man någonsin kunde få en sådan chaufför här i mina områden... Nä, här kör man oftast plattan i mattan (även på isgator), använder refugerna istället för ratten och tutar frenetiskt på allt och alla... Enda gången förarna öppnar munnen så är det för att skrika åt någon de tycker är en "idiot". Jag kan knappt minnas senaste gången en förare sade "hej" när jag klev ombord. Jag tycker mer borde göras för att hylla de "riktiga" förarna, som tyvärr verkar försvinna mer och mer!

Här är det bussbranschens egna fel. Med de dåliga villkor och löner bussförarna har idag försvinner alla duktiga förare, oftast till lastbilssidan som betalar bättre och har bättre villkor. Men en del säger "Screw this" och gör något helt annat istället.

Vem accepterar att jobba 05-19 men bara ha lön för åtta av dom timmarna?
Vem accepterar att inte veta om och när man får jobba dagen efter?

Bussbranschen måste inse att man inte kan behandla sina förare som boskap, utan som de människor de faktiskt är.
Som det är nu, utbildar man kreti och pleti genom arbetsförmedlingen. De får sedan skitvillkor på jobbet och har inget som helst intresse av att göra ett bra jobb, eftersom de inte alls trivs på sina jobb.
Man får vad man betalar för, helt enkelt. Så fungerar en marknad.

Men det är också ett politiskt problem vad gäller LOU, Lagen om Offentlig Upphandling. Det orkar jag dock inte ta här och det passar nog inte heller - men vill någon veta mer om varför så tar jag gärna en diskussion via PM, MSN eller annat.

Dson 2011-12-09 11:27

Ptja, vad ska man säga?

Snön formligen vräker ner och det är kallt ute. Ikväll kommer Kapten Röd hit till lilla Krokom och imorgon är det storfest utanför Örnsköldsvik med IOGT-NTO och UNF. Sju tusan så kul, så låt helgen börja!:)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:49.