Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vbsr8 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35469)

jkriste2 2016-01-31 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av wase (Inlägg 300141)
Hej.
Tre bilder på byggnation av delar som kan användas till bland annat till Hallingskeid stn.
//Wase
.

Meget bra Wase :tumme_upp:

Totte 2016-01-31 22:40

Toppenbra, Wase! :tumme_upp:Kan eller vill du möjligen konvertera dem till RW åt mig?

wase 2016-01-31 23:51

1 bifogad(e) fil(er)
Hej.
-Jovisst kan jag konvertera. Men det i ett senare skede. Då jag har använt "parts", så måste jag slå isär dessa först. Annars får hela delen en enda färg i konverteringen.

Här kommer helgen och veckans sista bild. Nu blir det inget mer förrän eventuellt nästa helg! Då skall jag nog bygga mittendelen av station, med den gigantiska betongväggen och betongbalkarna i taket, mitt för själva stationsingången på perrongen. Hittar Ni några bra bilder får Ni gärna dela med Er!

Bild: X2000 på besök i Hallingskeid station.

Ha nu en bra vecka. Må Väl!!
//Wase
.

wase 2016-02-07 16:35

7 bifogad(e) fil(er)
Nu är det så att jag "råkade" se NRK's video Bergen - Oslo... 7 timmar...

Det är ju massor med olika snöskydd, ingång tunnel, utgång tunnel, tunnel med stålstolpar, tunnel med trästolpar, tunnel med stora gul oranga fönster från golv till tak, rund ingång tunnel, sexkantig ingång tunnel, romboid ingång tunnel med träväggar... puuh...

Det kommer alltså mer versioner än dessa för enkelspår...
Jobbar vidare med JWK-Stolpe6avsmal-hall spegelvänd också...

1. Den vanliga med plannjaplåt
2. Byggplats stålstolpar
3. Väggar Plannja halvöppen
4. Väggar tak Ytong stålstolpar
5. Väggar tak Ytong utan stålstolpar
6. Ytong stålstolpar halvöppen
7. Plannja vägg med högt fönster

Edit: Tillägg bild 7
.

wase 2016-02-07 20:10

3 bifogad(e) fil(er)
Bild 1. Plannjaväggar, plannjatak med trästolpar (JWK-Stolpe11-hall)
Bild 2. Träväggar, trästolpar och plannjatak (JWK-Stolpe12-hall)
Bild 3. Hela snöskyddet i trä... (JWK-Stolpe13-hall)

Just nu är det alltså 13 st. olika versioner som skall packas/zippas... Puuh...
.

jkriste2 2016-02-07 20:31

Dette høres bra ut Wase:tumme_upp:

wase 2016-02-07 21:02

2 bifogad(e) fil(er)
Bild1. Är denna marktexture OK? I sådanafall lägger jag in den i samtliga objekt plus kontaktledningshållare till nästa helg.
Bild 2. Eller denna??
.

jkriste2 2016-02-07 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av wase (Inlägg 300331)
Är denna marktexture OK? I sådanafall lägger jag in den i samtliga objekt plus kontaktledningshållare till nästa helg.
.

Ja 1 skulle være bra:tumme_upp:

wase 2016-02-07 21:51

:noterat:

Ha en bra vecka allihopa!!

bönan 2016-02-07 22:27

Mycket snyggt byggt, detta höjer verkligen rutten!

Jag måste bara passa på att tacka dig för dina insatser, en aktiv skapare av välgjorda 3d-objekt är en fantastisk motivations-boost för oss ruttbyggare! :ber::ber:

mikban 2016-02-07 23:18

Helt fantastisk! :tumupp:

wase 2016-02-07 23:20

Hej.
TACKAR allra ödmjukast för Era positiva kommentarer. :tumme_upp:

-Ja, det är lite skillnad på kvaliteten, sedan de första objekt jag gjorde runt år 2001. Detta tack vare idag, att kan man lasta på lite mer polygoner på objekten, än för 15 år sedan. Sen är det ju så, att ju fler objekt man gör, desto fler "färdiga delar" har man på lager i TSM. Man lär sig också genvägar hela tiden i TSM, memorerar hur man skall lösa problem, framför allt med textureringen.

Det är väl som så, att ju fler rutter Ni gör som ruttbyggare, desto roligare tycker jag att det är att göra 3D objekt till dessa. :)

Ett samspel mellan ruttbyggare och 3D byggare över länders gränser via Internet, kan man säga.

Nu är det arbetsvecka, så vi lär inte höras förrän nästa helg!!

Så, återigen får jag önska Er en bra vecka!!

Totte 2016-02-08 00:20

Tack Wase för du ställer upp mycket. Inte bara till MSTS-OR utan även till RW enligt din signatur.:tumme_upp:
Jag byggde Trollhattanrutten till MSTS i flera år och nu har Micke321 den för att fortsätta. Jag började bygga RW för 4 år sen med Trollhattan. Senare år även med Bergensbanen.

Totte 2016-02-08 00:25

En bra tips är att skriva till "Allmänt om 3D-design" så kan fler kan läsa dina inlägg.;)

wase 2016-02-08 06:47

5 bifogad(e) fil(er)
Nuuu, blir det inge mer för den här veckan... Kunde inte sova inatt pga värk...

Behöver väl inte tala om vilken station...

Edit: Bild 5. Va ballt, det går att sätta vidvinkel på kameran... hehe. Nu går det inte att pilla dit mer prylar, 5244 polygoner...
.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:07.