![]() |
1 bifogad(e) fil(er)
Jovisst! Tåg 555 och 556 fanns i verkligheten och gick Stockholm - Umeå via stambanan under åtminstone mitten och slutet av 70-talet, hur länge tågen fanns kvar vet jag inte. Det var nog aldrig någon riktig succé med tanke på restiden som så vitt jag vet låg på uppemot 14 timmar. Tågen var följaktligen ganska korta med 3-4 vagnar.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Fina bilder utom loket! Dåliga färger, vita panto och gråa buffertar. Så här ser den ut på min bild. "Nordpilen". |
Citat:
Jag antar allt finns på BB? :) |
Citat:
Train ( TrainCfg ( Tåg 556 Serial ( 1 ) MaxVelocity ( 27.71648 0.66805 ) NextWagonUID ( 7 ) Durability ( 1.00000 ) Engine ( UiD ( 0 ) EngineData ( SJ_Ma_958 MA_MICKE321 ) ) Wagon ( WagonData ( F4 Pass40_70tal ) UiD ( 5 ) ) Wagon ( WagonData ( B3 Pass40_70tal ) UiD ( 4 ) ) Wagon ( WagonData ( RB2_3474 Pass40_70tal ) UiD ( 6 ) ) Wagon ( WagonData ( AB7 Pass40_70tal ) UiD ( 3 ) Loket finns inte, Micke_321 har det. |
Tack Totte för info! :)
|
Loket finns visst online. Har funnit ett bra tag på min hemsida. Släpptes som julklapp 2008.
http://www.micke-andersson.se/msts/lok.html |
Ojdå! De har jag glömt bort, ursäkta mig.
Kan inte du, Micke ladda upp dessa till BB?:) |
Nä det räcker att dem ligger på min egna sida.. Lättare att uppdatera dem då för min del.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Så här ser det ut på min dator :). Håller på att justera mina texturer.
|
Tåg 556 i min dator.
2 bifogad(e) fil(er)
Tåg 556 i min dator ser ut så här när den lämnar Stockholm C.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Fin besök i Trollhättanrutten! En veteran är på resa och passerar här i Älvängen.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Här ses samma tåg när det lämnar Karlfors Järnvägsmuséum på KMJ4.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Veterantåget tog en tripp Göteborg-Oslo. Startade kl 16.00 och framme kl 20.11!:) |
Krokodilen
1 bifogad(e) fil(er)
Plötsligt rullar Krokodilen i Göteborg!:Yeah:
Fick tips av Micke321.;) |
Kjempestiligt bilde:grin:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:50. |