![]() |
Citat:
|
Nu har jag också kört delar av banan. Riktigt trevligt och riktigt snyggt! Kan inte säga det på annat sätt! :)
Bra gjort! :tumme_upp::applad: |
2 bifogad(e) fil(er)
I de djupa svenska skogarna... :grin:
|
Altså det så fint!
Värt är vi? :) |
Mellan Broddbo och Rosshyttan. :)
|
Så nära Dalarna nu, bara 5 km kvar!
Och 10 till Avesta! :tumme_upp: |
2 bifogad(e) fil(er)
Ute en sväng i naturen :)
|
Citat:
Har du fått prøvd ? |
2 bifogad(e) fil(er)
Två bilder till från sträckan mellan Broddbo och Rosshyttan. TiB hyrde ut en X50 till SJ under några år, kan säga er att det tåget ville man INTE hamna på när man skulle till Stockholm...:visslar:
|
Hur kommer det sig stolparna är bruna? :)
aka varför har du bytt? |
Jag har dubbla set, mittsträckan av Dalabanan, dvs Sala - Hedemora, är ej upprustad på samma sätt, så gamla rostiga stolpar står kvar. Vissa sträckor har till och med träslipers kvar!
|
Riktigt fint! :applad: De där stolparna känner jag igen. Är det från den virutuella Museispårvägen Malmköping? :)
|
Citat:
Hur fort får man köra på sträckan Sala - Hedemora? Och hur fort får man köra på sträckan med träslipers? |
Tackar! Ja, det kan tänkas att jag har lånat dom därifrån... :visslar:
Ja faktiskt, det gamla skarvspåret byttes ut till helsvetsat i slutet av 80-talet, men en hel del träslipers fick ligga kvar. Sala - Hedemora har en kortare 150-sträcka och flera 140-sträckor, troligtvis är det dock inte träslipers där. Det finns flera 130-sträckor på Dalabanan med träslipers. :) |
Unbeleivable..
med tanke på det inte bara är persontåg som trafikerar sträckan. Kommer träslipersna syns i rutten? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:10. |