Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

bönan 2012-12-05 11:53

Det blir nåt att se fram emot...:D

Dson 2012-12-05 12:15

Eller hur! Jag hoppas du har en handduk och din babelfisk redo!

fargus 2012-12-06 23:10

Jag tycker att man borde gå in på NASA sidan och skriv på Google "NASA 2012 world end" så finns det frågor där.

Dson 2012-12-06 23:35

Äsch, det behövs inte. Vi vet alla att svaret är 42.:)

Schulz 2012-12-17 23:31

Allt som har med mayakulturens svar på 21 december 2012 alt 23 dec idag vet att inget kommer hända, mer än en ny period/kalender för deras folk. Det var mayaindianerna för massa århundranden sedan spådde detta. Det är alltså en religiös hypotes. Och media har givetvis blåst upp det rejält. Precis som förra året (eller året därpå) som en sekt påstod att något skulle hända en dag i september eller november, men inget hände givetvis.

Allt det här kallas för pseudovetenskap, vetenskap som inte är vetenskap, utan riktigt uttalat, skitsnack!

Om det hade lagts fram konkreta och klara bevis på att något förödande skulle hända den dagen, så hade nog världens myndigheter varit förberedda. En sådan katastrof kan tvärtemot vad maya säger, hända oregelbundet. Inte på ett exakt datum. Inte att HELA jorden skulle stryka med i vad jag inte vet vad som skulle kunna förinta jorden på under 24 timmar om det inte vore ett astronomiskt hot.

GBSF 2012-12-18 16:27

Jo, folk var ju rädda för Y2K också, men inget hände där heller. Bara massa trams!

Totte 2012-12-18 16:42

Jesus sa: "Ingen vet när jorden går under utom Fadern". Mark 13:32
Alltså de som sätter upp datum är falska profetor.

GBSF 2012-12-18 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 271447)
Jesus sa: "Ingen vet när jorden går under utom Fadern". Mark 13:32
Alltså de som sätter upp datum är falska profetor.

Vi får väl slå upp Uppenbarelseboken och läsa på då!

Schulz 2012-12-21 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av GBSF (Inlägg 271445)
Jo, folk var ju rädda för Y2K också, men inget hände där heller. Bara massa trams!

Y2K var faktiskt mer trovärdigare än detta!

Jockes 2012-12-23 00:02

Mycket intressant tågresa igår! :) Först gick allt jättebra, fram till Örbyhus, där ställverket havererade tydligen. Där fick vi stå i någon timme, innan vi gick tillbaka till Uppsala, och gick via Avesta-Krylbo till Gävle. Så väl framme i Gävle var vi 5,5 timmar sena, inte så dåligt..! :D X40 gillas inte längre lika mycket.. speciellt på inte på långa resor ;) Dock missade jag tåg 578 till Östersund, så fick åka 582 till Sundsvall, och därifrån åka taxi till Östersund, 6 timmar sen kom jag äntligen fram :rolleyes: (ord. tid: 21:53, men kom fram kl. 4, men då var det även skjuts ända fram till dörren ..nästan) Men all personal var riktigt trevlig och gjorde allt dem kunde! All heder åt dem som ändå gjorde resan trevlig :)

Pierre 2012-12-23 03:53

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 271603)
Mycket intressant tågresa igår! :) Först gick allt jättebra, fram till Örbyhus, där ställverket havererade tydligen. Där fick vi stå i någon timme, innan vi gick tillbaka till Uppsala, och gick via Avesta-Krylbo till Gävle. Så väl framme i Gävle var vi 5,5 timmar sena, inte så dåligt..! :D X40 gillas inte längre lika mycket.. speciellt på inte på långa resor ;) Dock missade jag tåg 578 till Östersund, så fick åka 582 till Sundsvall, och därifrån åka taxi till Östersund, 6 timmar sen kom jag äntligen fram :rolleyes: (ord. tid: 21:53, men kom fram kl. 4, men då var det även skjuts ända fram till dörren ..nästan) Men all personal var riktigt trevlig och gjorde allt dem kunde! All heder åt dem som ändå gjorde resan trevlig :)

Varför funkar inte tågen nu? Jag har för mig att tågen fungerade mycket bättre för 20-30 år sen. Eller har jag för mig fel? Är det för dom ska spara in på allt nu?

Vad bi än gör, så skyll inget på tågpesonalen, dom har inget med detta att göra!

bönan 2012-12-23 09:16

Dels är väl järnvägsnätet totalt överutnyttjat idag jämfört med 30 år sedan. Avreglering och eftersatt underhåll är knappast till någon större nytta heller...:tumner::tumner:

Totte 2012-12-23 09:51

Tågpesonal är ofta trevliga mot resenärna. Boven i dramat är de olika tågbolag har dålig samarbete i mellan. På banorna går det sönder nånstans här och där. Man väntar tills det händer. Pierre har rätt att det var bättre förr. Det var ju staten som hade allt ansvar.
Se på flyget, de funkar mycket bättre. De kollar nogrann innan.
Min tips, mer anställda till tågen, banorna och underhåll. Ökad kontroll innan det händer.

bönan 2012-12-23 16:20

Äh, det här skulle ju i positiva tråden... :oskyldig:

Jockes 2012-12-23 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 271605)
Varför funkar inte tågen nu? Jag har för mig att tågen fungerade mycket bättre för 20-30 år sen. Eller har jag för mig fel? Är det för dom ska spara in på allt nu?

Vad bi än gör, så skyll inget på tågpesonalen, dom har inget med detta att göra!

Om jag på något sätt skyllde på tågpersonalen ber jag om ursäkt! Självklart ville jag hylla dem!!! Dem gjorde ett kanonjobb, och fixade med anslutningar och nya resor och allt vad det har sig. Det negativa i det hela var ju egentligen att komma fram 6 timmar sent, det är ju inte jättekul, men jag har självklart förståelse för det. Felet var ju inte ens SJ's (vilket många i vagnen tydligen tyckte)...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:54.