![]() |
|
Citat:
Jag håller med:tumupp: :tumupp: :tumupp: :tumupp: :tumupp: MVH Kenneth |
Hei helt enig med de andre.:D
|
2 bifogad(e) fil(er)
Tack tack :)
Dagens agenda har varit lite brobygge. Leder mig till en fråga, om det möjligtvis bland forumets medlemmar finnes bilder på broar, både över järnväg eller som här, spåret på bron. Skulle sitta fint som inspiritations-bank. Eller, tips om sida på nätet, för järnvägsbroar. Såklart har jag Gogglat själv, utan större succe. Den här bron är en fri tolkning från en annan bild jag hittade. |
Hej.
Snygga bilder från banan. Är det en F5 som går efter B6:orna? Har du gjort de gamla malmvagnarna också? Hälsningar Olle M |
Alltid lika kul med nytt
"Den här bron är en fri tolkning från en annan bild jag hittade".
Snygg och verklighetstrogen bro. Kul med nya varianter på broar (objekt över huvud taget). :D :tumupp: Tyvärr kan jag nog inte bidra med några bilder. :( mvh Uffe. |
Citat:
Verkar bli ett mycket tjusig bana. :) Har du sett detta? http://web.telia.com/~u58613875/svbrotun.html |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Ja, den hade jag sett för ett bra tag sen, men hittade den inte. Så, tack för länk, nu har jag o jobba med. :) passade på o göra en tunnelöppning oxå, tanken var att få med bergsskärning och slippe de tråkiga transfers oxå... Tillräckligt yta för at slippa tranfers va ju inge problem, men begsskärningen såg inte alls bra ut, så det fick bli grönt så länge. Den ska få sig en till match sen... |
4 bifogad(e) fil(er)
Har nu fått tillbaka rutten från Hawk, med som vanligt fin natursättning, det är framförallt de råa partierna där ny räls va lagd i obanad terräng, som nu inte är rå längre. Så nu pågår följande:
:) |
Nice bro:).
Skuller man kunna få se fler bilder från banan? |
Flotte bilder , gleder meg virkelig til denne banen er ferdig.
Lykke til med arbeidet videre:) Mvh lukas Norge |
Citat:
Japp, det är en F5 som går efter B6-orna. Micke321 är den skickliga byggaren. Mas-vagnarna, då är det en annan välkänd snitsare som levererat dom, Robban. Tok-fina vagnar, får jaga på honom att släppa dom oxå... :) |
4 bifogad(e) fil(er)
Så, då är de objekt som har byggts senaste tiden istoppade och utplacerade i rutten, testrapporten åtgärdad och en del annat installerat.
Här är den nya "profilen" på Jarlsberg. Järnvägen delar i princip stadens centrala delar, med en bostad och stadskärna, medan den sidan där godsbangården vetter mot finns det gott om industrier. |
Med stor risk risk för att låta tjatig:
Toppensnyggt:) Jag oich alla andra längtar tills rutten släpps!:tumupp: |
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Jag ansluter mig til gruppen som längtar till släpp... :p Nåja, kortsiktigt längtar jag till signalsättningen, den ska bli riktigt rolig. Jag är i princip klar med allt spårarbete, men har en lång screenshot-svit från gransknings-körning i hela rutten i går, som jag tänker klara av innan jag sätter fart med signalerna. Dom här bilderna fick komma med oxå, när man ändå postar... Jarlsberg har så pass intensiv trafik, så det va lämpligt att anlägga en ny bro istället för den övergång som tidigare va. Än en gång, tack Json för den. :) Nedersta bilden, här sticker bibanan iväg från huvudlinjen. |
Ser riktigt snyggt ut:). Längtar också till rutten släpps. Har man tur så kan man kanske få rutten i födelsedagspresent den 24 jan?
|
Jaaaa!!!! bra idé jag fyller år 25:e så:D
|
Citat:
Profilen Jarlsberg skulle förstärkas om det inte stod Alvesta på stationshuset:rolleyes: ........ Bravo både Mazz och Hawk!! /Magnus |
Om man tänker på hur originalrutterna ser ut och jämför dessa med de fullständigt fantastiska rutter som snickrats i hop på fritid av bla Mazz och Hawk, undrar man vem som borde arbeta hos MS och Kuju! All heder åt de resultat Ni lyckas klämma ur gamla MSTS! Så nära verkligheten man kan komma i lok körandet, utan att besväras av överslag i kontaktorstativet, jordfel i tågvärmeuttaget, eller slangbrott 36 vagnar längre bort, i djupsnö!
Hälsar en som sitter och väntar på att få se signalen slå om till Kör, vänta kör i utfarten från Jarlsberg! Hälsar Lasse J PS ett litet vagnpaket, med B6 och FV1 hade inte gjort ont... DS |
Det ser verkligen otroligt snyggt ut!
Kan inte nog utrycka hur jag ser fram emot rutten :) Och med dina signaler så kommer det nästan se ut som MSTS2 :tumupp: Får man undra hur långa loktåg man kommer att köra på banan? D.v.s hur långa är plattformarna? Att köra långa Nattåg eller bara Rst är kul! :) Lycka till i fortsättningen!!/Erik. |
Tack för värmande kommentarer! :)
24 januari... Njaeee... :D Längden på perronger ja, jo den ska vara väl tilltaget för hyggligt långa tåg. Det Ra jag farit omkring med 8 st 60-tal i kroken får gott o väl plats på de flesta perrongerna, kan möjligtvis vara undantag vid nån mindre station. Mötesspåren är tilltagna så att man gott o väl kan mötas med ett 40-vagnars malmtåg. Så, utan att säga bestämda siffor, rutten hanterar långa och många tåg. :) Magnus: hehe, ja huset ska märkas om... :o Mazz, som nu beger sig hem från kontoret via pendeltåg... Undrar om man kan fånga en dvärg på vägen? :rolleyes: |
1 bifogad(e) fil(er)
Snyggt, gillar broarna. :)
Vill du ha en ånggrävskopa till rutten? Jag har en här, animerad o allt, dock ingen rök och inga linor så den ser bättre ut på lång håll. Bara att hojta till över MSN om du vill ha den. |
5 bifogad(e) fil(er)
Det går framåt på JBJ2-fronten... Nya objekt har lagts in och det har kommit från olika håll, riktigt roligt.
Json har full rulle i betonggjuteriet och har levererat ytterligare en bro. MatsH har levererat ett finfint litet godsmagasin, mycker lämpligt för de mindre stationer som finns i rutten. Snart går jag igång med signalsättningen av rutten, har snart alla varianter av huvudsignaler klara. Jonatan: Javisst vil vi lägga in en ånggrävmaskin. Den kommer kanske inte på framträdande plats, som du säger, men en liten bit bort ser man fortfarande modellen tydligt. :) Länge sen tror jag, sedan det har kommit till nya objekt, det gör det roligt att bygga helt klart... |
Ojdå bron var väldigt fräck tycker jag. =)
Ser nästan ut som nya årstabron :rolleyes: |
Bra gjort, Mazz! Var har du fått tag på de fina broar?
|
Hmm... hehe :o
Jag bygger dom :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Mycket snyggt både Mazz och Json. Json har du lust att lägga upp broarna på banbyggarn så vi andra som bygger också får använda dem? /Magnus |
Json och jag bytte nyss några ord med varandra och underförstått under arbetet så har det ju varit att de nya grejjer vi gör ska vara tillgängliga för alla. :)
Så, vi var rörande överens om att broarna åker upp asap på banbyggana. Jag ska försöka lägga upp mina grejjer där oxå, men det är lite tidsbrist bara, lite fokuserad på JBJ2 och signaler just nu... Men, vill nån ha nått speciellt under tiden, är det bara o ropa till, så skickar jag en förutgåva under tiden. |
Antar att du hört det förut Mats, men .... Oerhört Snyggt! :)
Lycka till med fortsättningen. mvh .... Mats |
:)
Hej Toppen mä nya objekt, de behövs verkligen. Snygga är dom oxå. Själv håller jag på att förfina en del träd och granar till JBJ2. Tack Json och er andra som bidrar mä nya objekt till JBJ2, givetvis så skall alla få tillgång till objekten, de ställer jag upp på direkt, utan att ja egentligen har mä de å göra;) Inget mer knussel mä nya objekt, ALLT ska va fritt för ALLA.:D Tyvärr kan ja inte låta alla objekt bli fria från NMJ, då ja i min tur bara fått tillstånd att använda dom original "ommålade" objekten i NMJ-rutten. Men jag släpper till de ja känner för, till JBJ2, lite får man chansa;) Toppenjobb du lägger ner på rutten Mazz:tumupp: . |
5 bifogad(e) fil(er)
Tack Hawk, det är ett rent nöje att bygga i en rutt där du har gjort naturen, det borgar för att det är snyggt landskap de... :cool:
Fler nya objekt, ett nytt godsmagasin från MatsH, i lite större version och med lastkaj. Passar utmärkt på många ställen i JBJ, här placerat i Västerby. Fler objekt är på G, vet jag... :tumupp: :) |
Supersnyggt, verkligen! :)
|
Se där...tänkte föreslå en längre version av godsmagasinet. Fint med kajen med stenmur!
Skoj med alla nya objekt. Bra att ni tänker släppa dom, så att vi andra ruttbyggare också kan använda dom... Jo, angående dom fina broarna. Finns dom i andra bredder? Menar 1-2-3-4 skenor i bredd... |
Snyggt:). Skulle man inte kunna lägga "sand" på lastkajen och marken in till vägen? Det skulle se finare ut(enligt mig).
|
Citat:
Ja det kan man ju alltid hoppas tex en liten sak som gjorde att man nästan frös fingrarna av sej igår:tumupp: Jag följde ditt tips och stoppade dom i ugnen, det hjälpte, men det var s...ns så varmt efter ett tag!!!:) MVH Kenneth |
Citat:
Snygg lastkaj oxå! |
Det blir ju bara bättre och bättre!
|
2 bifogad(e) fil(er)
Det fortsätter att komma till nya objekt... :D Här ett lokstall från Json, med vändskiva från tuff-tuff... Själv har jag tassat lite på lokstallets textur... :o
Ett till objekt från MatsH är på väg in i rutten dessutom... :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:17. |