![]() |
Citat:
Jag har satt standardhöjd på alla I-tavlor till 3.1 m vilket nog är för högt!? En tavla får väl aldrig skymma en bakomvarande signal (som har standardhöjd 3.1 m). Nisses 2.0 m tror jag är något för lågt? Jag har en idé om att sätta standardhöjd för alla fristående tavlor till 2.4 m och för tilläggstavlorna till 1.8 m för att slippa justeringar i insättningsläget. Ytterligare tillägsstavlor får ju sänkas i steg för att ansluta rätt! Kan någon bekräfta om detta skulle vara OK eller om andra standardhöjder skall sättas :confused: |
Två meter är för lågt. Tänkte föreslå 2,4 meter och tilläggstavla 1,8 meter plus möjlighet till fritt val för tavla 2.
Vi är överens LAn!!! Nisse |
Citat:
|
Citat:
En skarpare gul färg är betydligt vikitigare. Nisse |
Citat:
|
Upptäckte en sak! På hastighetstavlorna är "rund stolpe" fyrkantig och "Fyrkantig stolpe" rund :grin: Annars ser det riktigt bra ut! Längtar till en B3! Ska bli kul att prova den med. För jag har faktiskt inte hittat några fel än så länge... Letar dock på! Har blivit helt klart bättre sen B1 iaf! :)
|
Citat:
Hittar du mer så skrik till, det blir lätt såna här fel ibland! |
Slumpvisa test har visat att det fungerar i TS12 =)
Enda "felet" är att STL 3.1 ITavla Stopptavla b2 står som Missing dependencies, men trycker man på knappen som gör att man ska se alla fel så är det enda felet som dyker upp Kod:
Warning: Required container 'thumbnails' is missing. |
Tack leoj ...
... jag hade glömt "den oerhört" viktiga tumnageln på stopptavlan.
|
Har flera som det står Warning på, som har att de saknar en tumnageln. Men på denna står det att den saknar något, men jag kan inte lista ut vad den saknar =(
|
leoj!
Ta ett sceenshot och posta det här så får jag se det!
Citat:
|
Uppdatering b3 ...
... kommer strax i Download !
Mycket är omgjort, förbättrat och förenklat. Vissa tavlor är borta och vissa har tillkommit. Ni gör klokt i att ta bort alla gamla saker innan ni installerar de nya. Det ni skall ta bort är allt som börjar med: STL 3.1 Allmänt ... STL 3.1 ATavla ... STL 3.1 ETavla ... STL 3.1 ITavla ... STL 3.1 TTavla ... STL 3.1 UTavla ... |
B3 funkar mycket bra, men vissa saker stämmer fortf. inte. Tex denna skylt:
https://lh5.googleusercontent.com/-z...30715_0000.jpg Den är blå längst upp, och ska man ha en tavla under, borde man kunna använda stolptypen "Fäst i perrongtak", så man kan slippa ha en stolpe under som är helt tom :) Men som tidigare: *Olika nyanser på ATC-restriktion/överskridande och Hastighetstavla modern *Skyltar lägger sig inte direkt mot Ktl-stolpe, utan måste ändras manuellt (tar tid om man ska placera ut många skyltar). Sen är det inte mer (ännu), jag testar vidare :) |
Fick plötsligt ett ryck med att städa i mina cabbanor för TRS 2010 och 2012. Upptäckte till min stora förvåning att Svenska signalers kilometerstolpar har gått upp i rök. Dessa har jag tidigare lagt in med stor möda.
I tolvan har allt vad kilometerstolpar heter försvunnit. I tian fungerar Chakz0rs gamla fina variant. Om jag kan hitta - var? - Svenska signalers kilometerstolpe går det kanske. att rädda mig från många timmars tröstlöst jobb; att mäta mig fram närmare fem mil. Nisse |
2 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag åkt på stryk igen. Först om kilometerstolpar (se ovan), nu om orienteringsskylten.
Orienteringsskylten är en av grundbultarna i Svensk cabbana. Den informerar Trainz-föraren om när det är dags att bromsa tåget och till vilken hastighet. Orienteringsskylten ersätter den verklige lokförarens körjournal. Utan en orienteringsskylt hamnar Trainz-föraren i en "spansk" situation. I b3-versionen har en ny orienteringsskylt med massor av finesser skapats. Problemet är att det bara finns en tilläggstavla, men ingen för hastighet. Utan en fungerande orienteringsstolpe kan cabbanan inte köras realistiskt och är därför värdelös. Cabbanan har exporterats privat, men är nu tänkt att läggas ut för 2010 och 2012, som den enda kompletta banan i Forum. Orienteringsskyltarna i b2-versioner ligger kvar i banan men skall jag göra en ändring så blir resultatet undermåligt. Och jag kan lova att ändringar kommer att behövas. Bilderna berättar. Vad har jag då för alternativ? Den gamla Orienteringsskylt V2 fungerar inte i 12;an och är därför ute. B2-versionen är enligt rubriken obsolete. Kan jag använda b2 och hoppas att skylten ligger fast vid uppdateringar? Nisse |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:09. |