![]() |
Citat:
|
På tal om pendeltåget, så tror jag att det kommer bytas ut mot något av dieseltågen som kan öppna dörrarna.. För "pick upp passengers" funkar inte med EMU 6111 :/
|
Men man kan kanske lägga till "Pick upp passengers" till tåget. Hoppas någon vet om man kan det.
|
Citat:
|
Det kanske ska till nån rad i bin-filen!? Tror ju knappast att man måste ha dörrar som öppnas och stängs för att det ska fungera!??????
|
Ingen aning.. Han kanske släpper sin fulla version snart? Den kanske har öppningsbara dörrar.
Iaf, nu är jag färdig med miljö runt Riggby. Ska bara fixa själva stationen nu :) Och efter plattformen så går STH'n upp till 100km/h istället för 80 som är max på bana 1 :) Kommer nog arbeta mycket med banan ikväll :) http://i291.photobucket.com/albums/l...-15204928b.jpg |
Väldigt snyggt!
Har undrat en sak...blir FPS lidande med så mycket grönt? |
Citat:
|
|
Du börjar verkligen få kläm på det där, det ser otroligt fint ut! Och jag som tycker editorverktygen är helt hopplösa...;) Tänk att den här simulatorn var nästan helt "död" i Sverige för bara några månader sedan!:eek:
|
Tack, jättekul att höra :)
Ang. editorverktygen så är dom rätt enkla när man lärt sig dom :) Förutom att höja/sänka terräng. Där har dom verkligen inte fått till det.. Men att lägga plattformar nu är enkelt när man lärt sig hur offset-verktyget fungerar. Det var därför jag gjorde plattformen i en kurva :) Det är den första plattformen som inte är rak på hela banan :) Tillbaka till själva banan. Idag kommer jag arbeta med stationen efter Riggby. Den kommer bli en mötesstation (som ligger i en lite större stad). |
Citat:
Saker laddas in i minnet allt eftersom de behövs och renderas på skärmen och det är då som FPS kan bli lidande. Plocka upp passagerare kan man göra utan att ha rörliga dörrar. Det är några rader i blueprinten som måste till vilka talar om var passagerarna kliver på. Förhoppningsvis kan veterantågsföreningen snart starta publika turer med sin X7+UB7X med fullt fungerande dörrar. :cool: /æ |
Jaha, mja dom sitter rätt tätt (gräsen alltså...) Men min dator klarar av det iaf.. Den är ca 4år gammal.
|
Citat:
Var har du hittat det tåget? :) Skulle gärna vilja köra det. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:19. |