![]() |
Det fungerte. Tusen takk, Totte. :D
|
Hei!
Herlig innsats med Bergensbane-byggingen! Virkelig beundringsverdig! :) Er litt fersk i railworks verden, men lurer på følgende: Jeg bruker TRSIM2015 på en Windows 8 Pc. - Vil filen "Bergensbanen3-av Totte" fungere i dette programmet? - Hvis ja, hvilken mappe legger jeg da filen inn i? -Hvis nei, hvilket program må jeg kjøpe? Undrende hilsen Lars |
Citat:
Programmet heter Utilities och finns i Steam/SteamApps/common/railworks. Utilities installerar och avinstallerar rutter och tåg. Läs filen som medföljer rutten om vilka tåg som krävs. Lycka till! |
Hej!
Nu har jag förlängt ytterligare spår till Boilstadøyri och jag har placerat signalsystem och hastighetsskyltar. Detta gör jag innan markhöjningen. Det blir spännade att få komma till Finse.:drool: Ett bekymmer är norska bokstaven Ø och får inte in i spelets editor. Jag tänker på plattformarnas namn.:vetej: |
Provat att hålla ner "alt" och skriva in "0248" på siffertangentbordet längst till höger? :)
|
Citat:
|
Googlade efter det förut då jag höll på med VBSR och inte förstod hur man skrev norskt ö med ett svenskt tangentbord. :)
|
Ett bekvämare alternativ för windows-användare är att ställa in tagentbordet till "Svenska med stöd för samiska", för där kan man få æ och ø genom att trycka på Alt gr + ä ekker ö. även Æ och Ø fungerar...
Märkligt att det inte finns som standard. Linux (som jag har nu på min laptop, som saknar TS) har det som standard. Väldigt bekvämt! :tumme_upp: |
1 bifogad(e) fil(er)
Fra høyre: Tog 609, tog 61 fra Oslo S og tog 646 til Arna, på Bergen stasjon. :grin:
|
Läcker bild!
Ser att du ändrat stoppbockarna och stoppsignaler borta.:rolleyes: |
Takk for det! Kanskje jeg mangler noen assets. :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Va mycket jobb med vatten och bergskärningar! Resultatet blev ju bra!:D Riktning mot söder. |
Wow! :drool: Dette ser skikkelig bra ut! :Yeah:
|
Hej!
Jag läste om att det är rabatt hos Steam. Den här rutten använder DonnerPass och CajonPass. Passa på köp om ni vill ha Bergensbanen!:drool: |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:17. |