Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Z4p-tråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34249)

lan 2013-06-09 10:11

"Hade inte 9702 topplykta?"
Om du med topplykta menar alla extraljus på taket så är det valbart på båda loken.

"Jag vill bara fråga om multi-kabeln. Från sport modellen kan man köra multade ihop. Med 318 eller? Så att den syns menar jag. "

Bra idé: De går att göra som ett tillval! För att få det helautomatiskt måste det skriptas och integreras i NG-koppel

lan 2013-06-09 12:03

"Plockepin" ...

1 bifogad(e) fil(er)
... blir det. Mitt lilla nödskript kräver att man först väljer loktextur och sedan plockar på de tillbehör man vill ha annars uppdateras inte dessas texturer. Exempel på nyligen införda multipelkablar:

Jockes 2013-06-09 12:52

Mycket, mycket snyggt Lennart! :drool: Ska bli kul att provköra dessa små lokomotorer (och prova dem nya Järnvägstavlorna när jag väl kommer hem imorgon bitti)! Du gör som vanligt ett alldeles utmärkt jobb! :applad::applad::tumme_upp:

lan 2013-06-09 16:02

Releasedags ...

1 bifogad(e) fil(er)
... blir det strax i Download :Yeah: För att ni skall hinna lära er hur man kör Z4p (båda versionerna) bifogar jag en Körinstruktion här:

legotrainzman 2013-06-09 20:06

Tack så mycket för modellen:ber: Den är helt fantastisk och jätterolig att köra:applad:

Jockes 2013-06-10 19:45

Känner mig starkt bevakad när jag kör. Jag har nämligen två instruktörer med?! ;):grin: Förövrigt så syns inga av reglagens namn (utom torkaren), vilket är lite synd, det kan vara bra att ha :)

lan 2013-06-10 19:52

891-vagnar ...

1 bifogad(e) fil(er)
... visade sig ganska lätt att "krympa" till från mina normalspåriga vagnar. Hur många och vilka vet jag inte än. På bilden ser ni Op nedkrympt från en O-vagn.
Texturegroupen gå att använda med smärre justeringar. Många av texturerna i den är Ekans och/eller Bengans men jag tror inte någon av dom motsätter sig att jag använder dessa !?
Tyvärr är många av de laster jag gjorde till normalspår lite för breda för smalspårsvagnar men det kan man ju återkomma till nån gång:

legotrainzman 2013-06-10 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 278191)
... visade sig ganska lätt att "krympa" till från mina normalspåriga vagnar. Hur många och vilka vet jag inte än. På bilden ser ni Op nedkrympt från en O-vagn.
Texturegroupen gå att använda med smärre justeringar. Många av texturerna i den är Ekans och/eller Bengans men jag tror inte någon av dom motsätter sig att jag använder dessa !?
Tyvärr är många av de laster jag gjorde till normalspår lite för breda för smalspårsvagnar men det kan man ju återkomma till nån gång:

Vackert med smalspårsvagnar:applad: Men om jag ska vara ärlig så ser det inte ut som SJ vagnar, det påminner mer om flakvagnarna som gick på NKlJ. Det skulle passa bättre till ett av NKlJ's ASJ lok än till ett Tp lok. Men det är bara en synpunkt......

lan 2013-06-11 17:36

Nya rön ger ...

1 bifogad(e) fil(er)
... nya impulser :grin: Har just fått reda på att det utvecklades en speciell "storbärig" rambalk till Gp och Op-vagnarna. Detta, i kombination med boggierna, gjorde att vagnarna kunde lasta nästan dubbla sin egenvikt.
Denna unika rambalkskonstruktion finns nu på mina vagnar :tumupp:

Betänk att det tillverkades 65 Gp och 100 Op-vagnar under 40- och 50-talet, så det var en vanlig vagntyp.

De tre tillverkarna var:

40-talet: Kalmar Verkstad (40 st Gp)
1953: Chr. Olsson, Falkenberg (100 st Op)
1954: AJS Arlöv, (25 st Gp)

Sen gick det att anpassa Ekans och Bengans texturer för att göra Texturegroups till båda vagnarna.

Om sen intresset är lågt för dessa vagnar så intresserar dom, iallafall, mig :Yeah:

u16802273 2013-06-11 17:45

Snyggt jobbat Lennart det ser perfekt ut med dessa fina Gp och Op Vagnarna
Hälsningar Kenta978

ekankal 2013-06-11 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 278191)
.... Många av texturerna i den är Ekans och/eller Bengans men jag tror inte någon av dom motsätter sig att jag använder dessa !?

Inte det minsta (vad det gäller mej i a.f.) :).

Det är bara min T23-texture som jag är lite "kinkig" med ;), allt annat är det fritt fram att böka å stöka med om du vill :).

Å snyggt jobbat som vanligt :).

smalspåret 2013-06-18 21:57

Hej jag har fåt ett problem med mina Z4p som jag laddade ner.
Jag får in dom i spelat men när jag ska ha dom så kan jag ej använda dom.
Är det not jag har glömt att göra eller glömt att lada ner.

lan 2013-06-20 21:44

Smalspåret! Om du beskriver vari problemet ligger kan vi kanske reda ut det !!!!

smalspåret 2013-06-21 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 278573)
Smalspåret! Om du beskriver vari problemet ligger kan vi kanske reda ut det !!!!

Hej. Jag kan se ikonen både i spelet och i Railyard. I spelet blir det röd text men när jag kolar i Content Manager ser jag ej något som är fel allt ar som det brukar vara. Man jag har haft det problemet med några andra smalspåriga fordon av typen Yo1p (Rälsbussar) / Yop (motorvagn) på liknande sett men ej kommit på varför det inte funkar och har ej haft tid förens nu att får reda på det varför det blir så.

Nils Blid 2013-06-22 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 278137)
... blir det strax i Download :Yeah: För att ni skall hinna lära er hur man kör Z4p (båda versionerna) bifogar jag en Körinstruktion här:

Manualer har alltid legat mig varmt om hjärtat - speciellt på begriplig svenska. Din manual för Z4p, LAn, är en av de bästa jag skådat på bra, mycket bra, tag. Sån´t förbättrar humöret.

Nisse

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:07.