![]() |
Citat:
|
Man går lätt vilse...
1 bifogad(e) fil(er)
... i skogen av attachmentpunkter där alla reglage, strömbrytare och visare skall fästas (ett femtiotal):
|
Framför bromsventilen ska det sitta ett paket med vad om kan beskrivas som två cylindrar.
(syns på denna bilden, http://i210.photobucket.com/albums/b...ps2a6f57dc.jpg) Under detta paket sitter två hjul för justering av trycket. Sedan på sidan av det långa förarbordet mot a-sidan ska det sitta ett handtag som används vid uppstart av loket. |
Jag vet detta men har inte hunnit dit än! Uppstartshandtaget vill jag gärna ha en bild på samt vad det står på skylten som sitter ovanpå manöverbordet ovanför handtaget???
|
Jag menar förstås bara lite rök vid rutan, var nog lite otydlig! :) Men det borde väl gå?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Vilken energi och vad mycket tid du lägger ned på att inte lägga ned. Härligt att du orkar och vill och kan fortsätta när många av oss har en svacka i tågintresset. Hos mig finns intresset kvar men energin saknas, tittar flera gånger varje dag på vad du bygger och tycker att det är bra att man får se allt detaljarbete du utför. Visserligen finns det andra som bygger som man inte skall glömma bort, ingen nämd ingen glömd men din produktionstakt är nog i en klass för sig.
Stickanw |
Kan tyvärr hålla med stickanw, att många tycks vara inne i en svacka, men själv ska jag försöka göra något åt det, och bygga lite i Trainz idag (under långhelgen är jag upptagen nämligen.. ska bort!). Men för att inte gå OT: Mycket snyggt arbete Lennart! Du är verkligen kanon! Har provat att ladda ner några polska lok nyss som såg fina ut på bild, men när man väl sätter sig i dem finns inga "dragbara" spakar.. Det är det roliga med dig Lennart, du gör en hytt till allt du gör (Ok, nästan, finns något undantag har jag för mig). Det är ju därifrån tåget ska köras, att sitta och dra i ett hjul är skittråkigt tycker jag personligen... :rolleyes: (finns ingen hytt kör jag ju såklart med tangenterna) Lycka till, Lennart! Följer detta hela vägen till färdigställandet, för detta är riktigt intressant!
|
Tp-hytten ...
2 bifogad(e) fil(er)
... börjar bli klar så jag laddar upp en liten "illustrerad" Körinstruktion som ni kan roa er med tills lok och hytt släpps! :drool:
|
http://i1145.photobucket.com/albums/...psc231d1a6.jpg
Så där ser självaste "start" anordningen ut. Sedan så är stolarna i T23:an och Tp loken fast monterade på väggen. |
Tack Marcus!
3 bifogad(e) fil(er)
Din "fackkunskap" hjälper mig fullfölja detta "äventyr"! Snickrat vidare på hytten idag - se bilder!
Jag skall försöka göra en "världresa" till Anten (AGJ har två Tp-lok)! Skall bara försöka få kontakt med någon där, vilket visat sig inte vara så lätt!!! Annars filat på ljud och enginespec så nu uppför sig Tp som en "tung" diesel skall! |
Det där ser ju förbaskat bra ut, strongt jobbat :).
|
Jag håller med föregående talare! Otroligt snyggt! :)
|
Ny körinstruktion...
1 bifogad(e) fil(er)
... som innehåller beskrivning av de olika reglagen och mätarna.
Jag kan berätta att loket är mycket lätthanterligt. Efter lite träning kan man hantera det med god precision: |
Mycket trevlig guide! Men borde väl gå att använda byta hytt knapparna (glömt kommandot för tillfället) för att byta hytt? försvinner ljudet trycker man lite snabbt 2 och sen 1 så är ljudet tillbaka :) för är lite jobbigt när man inte får några lampor framåt... men det kanske inte är möjligt? är ju två olika "hytter" åt varje håll...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:48. |