Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L
Jag är inte avundsjuk på dom som får många kommentarer, inte alls! Jag tycker bara att man kan anstränga sig nån gång då och då för att hjälpa fotografer lite. Men det spelar ingen roll hur många gånger jag försöker förklara för folk fattar inte.
Därför tänker jag sluta ladda upp mina bilder här, så har ni en fotograf mindre på forumet, så kan ni kommentera varandras toppenbilder. Finns säkert nått annat ställe där nybörjare och experter ligger på en jämnlik nivå och folk bryr sig om att kommentera bilder som kanske inte har allt, men som skulle kunna vara lite bättre bara nån säger det.
Nu ska jag vara med på E-buzz för att hänga i simulator-forumen och kanske kan jag komma tillbaka när jag fått tipsen och lärt mig det som behövs för att mina bilder ska uppskattas av folk? För det är väl det alla vill innerst inne? Bli bekräftade. Om alla slutade kommentera dina foton helt skulle du väl inte ha lust att lägga upp bilder?
Nu skiter jag i om ni missförstår mig eller ej för jag är klar med denhär diskussionen!
Tack iaf till dom kommentarer jag fått på några av mina bilder! Dom få värmer!
|
Var försiktig med att uttala dig som "fotograf". Ingen här är en fotograf, alltså inte yrkesfotograf som den allmäna benämningen betyder. Alla här är amatörfotografer på olika stadier och det spelar ingen roll om man nu har en dyr Nikon D700 (systemkamera) eller en kompaktkamera av budgetvariant.
Det verkar som om forumet delas in i två delar av dessa kameramodeller. Det är helt förkastligt! Nybörjare publicerar bilder, de ska ha sin konstruktiva kritik, sällan jag ser något nedlåtande i dessa trådar.
Själv har man genomgått denna process, för ett tag sedan investerade jag hela min ena sommarmånadslön på en systemkamera efter ökat intresse. Jag menar, jag köpte inte kameran för att göra någon annan avundsjuk, utan för att utveckla ett otroligt kul intresse i längden. Visst förekommer det perioder där man inte har tid med kameran eller inte har suget kvar, men i längden betyder den jättemycket, eftersom man närsomhelst kan ta fram den och plåta på nytt i samma stil som förut. Teknik är också ett stort intresse, inte minst bildteknik och kamerateknik.
Synd att du inte vill dela med dig och lyssna på det konstruktiva, det lönar sig verkligen. Jag försökte få bättre bilder hela tiden, med tiden kom ökat intresse och därigenom fördjupning i tekniken och utveckling har väl skett, även om det inte direkt det jag i längden strävar mot. Foto är ingen tävling för mig, bara mot mig själv, kanske.
Annars en väldigt onödig diskussion, ska du börja muta folk för att få kommentarer? Alla kommenterar det de vill, så enkelt är det faktiskt!
|