Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Trollhättan på RW kanske... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32574)

smajlet 2018-09-21 22:44

Det blev en del trådar ja.
Härligt jobbat.
Signaler blir nog knepigt och få till. Eller?

mibl 2018-09-21 23:05

Mycket imponerande, Totte! :tumme_upp:

ADDE 2018-09-23 11:01

Ojoj! Bra kämpat!

Jacmob01 2018-09-23 16:02

Ser jättebra ut, får själv börja lägga på ett kol annars hamnar min rutt väldigt efter er andra :D

Totte 2018-09-30 16:56

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag tycker inte om asfalten i Gbg:s station. Vad tycker ni?

smajlet 2018-09-30 17:40

Kanske lite mörkare. Annars okej

Erik.H 2018-10-02 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 312581)
Hej!
Jag tycker inte om asfalten i Gbg:s station. Vad tycker ni?

Är väl svart asfalt på Göteborg C :)

Mazz 2018-10-02 13:13

Jag skulle, försiktigtvis, ge följande råd till plattformsbyggaren;

- öka antalet polygoner betydligt på den platta ytan. Det ger att du får en mer detaljerad plattformsyta som inte blir så pixlig som nu.

- Länge sedan jag var i Göteborg, men det synes på bilder som att plattformskanten mot spåren har en avgränsning med svarta plattor (?). Om du lägger till dessa plattor i texturen, sedan lägger nya polygoner där dessa ska vara ovanpå plattformen. Höj dessa plattor nån cm, så det inte blir textur-kamp.

Det är alltid gött att vara försiktig med polygoner, men i sammanhanget kan du dänga på med mååånga polygoner på ett sånt här objekt. Det är ändå i en hel scen massor av andra objekt som har mycket fler polygoner, så man har utan vidare råd att lägga på flera här till förmån för en mer intressant plattform.

Jämför gärna med plattformen jag byggde för Stockholms central. Behöver du låna textur är det bara att kopiera och använda.

Imponerande bygge är det dock, tumme-upp till er båda!

Totte 2018-10-02 14:09

Roligt med svar!
Hoppas Marmar läser detta.
Just jobbar jag med signaler, hu svårt det här. Ett problem är spårkors som ställer till. Länken mellan signaler blir bruten via spårkors. Jag fortsätter kämpa.:grin:

smajlet 2018-10-02 19:45

Kämpa på Totte. Hoppas det löser sig. Snyggt jobbat

Hgv 2018-10-04 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 312611)
Roligt med svar!
Hoppas Marmar läser detta.
Just jobbar jag med signaler, hu svårt det här. Ett problem är spårkors som ställer till. Länken mellan signaler blir bruten via spårkors. Jag fortsätter kämpa.:grin:

Spårkors eller kryssväxel? Minns att jag har en kryssväxel vid Stockholm C på Getingmidjan där signalerna inte funkar som de ska.

Det har ju diskuterats tidigare: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36333

Tyvärr verkar inga signalprogrammerare visa intresse längre. :(

marmar 2018-10-05 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av Mazz (Inlägg 312610)
Jag skulle, försiktigtvis, ge följande råd till plattformsbyggaren;

- öka antalet polygoner betydligt på den platta ytan. Det ger att du får en mer detaljerad plattformsyta som inte blir så pixlig som nu.

- Länge sedan jag var i Göteborg, men det synes på bilder som att plattformskanten mot spåren har en avgränsning med svarta plattor (?). Om du lägger till dessa plattor i texturen, sedan lägger nya polygoner där dessa ska vara ovanpå plattformen. Höj dessa plattor nån cm, så det inte blir textur-kamp.

Det är alltid gött att vara försiktig med polygoner, men i sammanhanget kan du dänga på med mååånga polygoner på ett sånt här objekt. Det är ändå i en hel scen massor av andra objekt som har mycket fler polygoner, så man har utan vidare råd att lägga på flera här till förmån för en mer intressant plattform.

Jämför gärna med plattformen jag byggde för Stockholms central. Behöver du låna textur är det bara att kopiera och använda.

Imponerande bygge är det dock, tumme-upp till er båda!

Tack för dina bra tips! :tumme_upp:

Totte 2018-10-24 16:08

1 bifogad(e) fil(er)
Det är inte klart ännu. Omfattande jobb.:)

Mazz 2018-10-24 16:36

Mäktigt,snyggt Totte!

smajlet 2018-10-24 17:10

Mycket Imponerad.
God fortsättning.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:31.