![]() |
På allmän begäran: ;)
* Gatuspår för spårväg, 1435 och 1000mm spårvidd. |
Dagens "nyhet":
* Resgodsvagn littera F1 modell 1907/1902 Har uppdaterat min resgodsfinka för TANE och rättat till en del små fel. Till exempel så har gaveln fått dubbeldörrar och två fönster, vilket jag hade missat tidigare så jag saknade fotografiskt underlag till vagnen när jag först byggde den. Dessutom har den fått ett dokumentationsblad, så som alla andra mina vagnar har ifall någon saknar bättre kvällslektyr. :rolleyes: |
Vi fortsätter i takten ett paket per vecka:
* Överföringsvagn Q37p för 891mm spårvidd med ramp och diverse lösa scenery-tillbehör I paketet medföljer G och O-vagnar som produkter, vilka kan lastas på överföringsvagnarna. Hittas under Vagnar>Godsvagnar :) |
Citat:
Jag kommer att bli mera aktiv under hösten och framåt. Jag läste om ett nytt signalsystem som "blomsson" har publicerat. Jag skulle vilja vara med under den utvecklingen, då jag ser att det inte finns så mycket nytt under solen. |
Detta är goda nyheter....
... välkommen tillbaks - du är efterlängtad och saknad!
Du var ju en av pionjärerna i Kickstarteroffensiven ! :applad::applad::applad::applad::applad::applad::a pplad::tumme_upp: |
Citat:
|
Instämmer också!
Välkommen tillbaka Svenolov! :vinka: |
Trevliga nyheter.
Välkommen tillbaka :). |
Jag har genom åren kommit i kontakt med, och även lärt känna, en hel del "Trainz-folk" från alla möjliga olika länder, och nu på senare tid har jag fått allt fler frågor från många av dom, om det har hänt
något med downloads avdelningen här på forumet. Folk har ju varit van, och bortskämda, med att det ständigt har laddats upp nya grejer nästan dagligen där, och nu har det "tvärdött". Kanske skulle vara lämpligt att lägga in en tydlig annons (=länk) i nämnda download-avdelning, så att alla besökare (framför allt utländska, och även nya förstås) hittar/upptäcker att STL har en egen nya hemsida. Vet att många icke svensktalande endast brukar kolla i downloads, eller i screenshots tråden (resten begriper dom ju inte ett jota av, hehe), så det är säkert många som missar att STL-sidan finns. Ett förslag bara till "STL-chefen" :). |
Ett ypperligt förslag, "Målarmästare", ska utföras!
Hade tänkt att annonsera vår nya hemsida på svenska delen av Aurans forum, men det blev aldrig av då aktiviteten där verkade väldigt låg. Men det kanske är bra att nämna något även där. :rolleyes: |
Det har varit lite segt med uppdateringar här i tråden ett tag då ångloksprojektet käkar upp både min och Lans tid. Men idag tog vi och sammanställde ett litet paket med stationshus för att inte fastna helt i ångdimmorna. ;)
* Kungsbacka och Fjärås stationshus, inklusive Kungsbackas godsmagasin och kiosk. Finns under Scenery>Stationshus. |
Dagens uppladdning är en gammal trotjänare sedan STWs tid som Lan uppdaterade:
* SJ X10/X12/X14 lokaltrafikståg |
Citat:
Ett fel http://image.prntscr.com/image/31426...dec8edc540.png |
Mer fel
|
Suck...
Det är samma problem som vi hade på X50, så jag får sätta paketet som TANE-only. Det övre felet du visar på är väldigt märkligt. TANE är rätt petigt, så den borde klaga på det, men tydligen inte. Hur som så fungerar det fint i TANE i alla fall! :rolleyes: |
Bengans ommålningar på Vulcans Junkers Ju 52 och Consolidated PBY Catalina är nu uppe på STLs hemsida!
* Två "flygbara" flygplan: Junkers Ju 52 och Catalina i Flygvapnets målning, samt Ju 52:an i SAS målning. De hittas under Lok>Övrigt. Kan tipsa om denna gamla journalfilm från öppnandet av Bromma, där man får följa en av ABAs (senare SAS) Junkers Ju 52 or både på marken och i luften: http://www.filmarkivet.se/movies/upp-genom-luften/ |
Citat:
Junkers har Trainzbuild 3.5 och borde fungera i uppdaterad TS2010 och uppåt. Har bara testat i Tane. |
Någon som använder TS2010/09 får gärna verifiera detta innan jag ändrar på hemsidan!
|
Citat:
Catalinan fungerar i TS2009 och TS2010. I mitt TS2010, där har jag Build 49933 och sparar jag en bana där, så får jag Trainz-build 3.3 i configen. Så Junkern fungerar inte i TS2010 för mig, då den har Trainz-build 3.5. Har inte koll på, om det finns en uppdatering till för TS2010 så att man kan få ett par snäpp till på Trainz-builden. |
Trainz build 3.5 är TS2012. Då låter jag det stå TANE på hemsidan sålänge, så får folk som har tidigare versioner själva se om det går att få dem att fungera i dessa äldre versioner av spelet.
|
Två nya paket på hemsidan:
* Tre stycken stationshus från VGJ, ursprungligen byggda av STW, uppdaterade av LAn. * LAns paket med tunnlas och bergskärningar. Hittas under Scenery>Stationshus respektive Scenery>Allmänt. :) |
I Downloadsavd. så efterfrågas G-finkan och om det är något som vi saknar, så ska vi efterlysa detta i lämplig tråd. Hoppas att det blir bra i denna tråd.
Efterlyser Kylvagnen Grf, så att jag kan uppdatera mina ommålningar på rätt version. Även Laas Skandiatransport efterlyses. Tror att dom fungerar felfritt i Tane, bortsett från standard varningarna. Men har inte testat, då jag inte vill installera allt för mycket i Tane och göra samma misstag som jag har gjort i tidigare versioner. Har saknat dom, men inte velat efterlysa dom p.g.a. uppdateringarna på dom gamla ångloken, som jag också saknar. |
På allmän begäran:
* SJ Grf kylvagnar med mängder av texturer från Bengan |
Mera moderna konsonantuppradningar och vokalsammanstötningar finns uppe på hemsidan i form av två efterfrågade paket med moderna godsvagnar. :rolleyes:
* Biltransportvagnar littera Laas * Paket med sju täckta godsvagnar littera Hbbillns, Hbis, Habins, Hiirrs, Hirrs, Laais och Laaips. Jag vet inte hur ni lyckas, men för mig är dessa litteran totalt outtalbara. Bättre var det med 1922 års litterastandard! ;) |
Strålande tider, härliga tider...:tumme_upp::tumme_upp:
mvh Håkan |
3 bifogad(e) fil(er)
Tror inte att animeringen utav dörrar och huv fungerar ordentlig på dom senaste vagnarna.
Vill minnas, att dom öppnades mer i TS2010 (till hälften). På Habins, så händer ingenting. |
2 bifogad(e) fil(er)
Via propertyrutan i Surveyor fungerar det dåligt ja (skriptet?) men i Driver med Lastlucksregeln satt fungerar det. Lastlucks reglen finns väl på hemsidan ?
EDIT: Både lastlucksregeln och dörrkontrollreglen verkar fattas så jag lägger dom tillfälligt här: |
Anledningen till detta är att STLs script utgår från att alla dörrar är animerade över 30 frames, men dessa vagnar har dörrar animerade över ett större antal frames.
Jag ser tre alternativ på lösningar till detta: 1. Lan animerar om dörrarna (jobbigt då originalmesherna inte finns kvar?) 2. Vi skapar ett eget script för dessa specifika dörrar. (Massa extra jobb också, särskilt om de ska kunna öppnas i driver också) 3. Jag ändrar i STL Source-scriptet så den kör hela dörr-animationen oberoende av hur lång den är (Enkelt, men kan skapa oväntade problem med andra vagnar om man inte är försiktig och tänker sig för.) Men jag måste kika lite närmare på de delarna av STL-Source för att med säkerhet kunna säga att nummer 3 är ett vettigt alternativ. |
Ett nytt paket idag som passar till biltransportvagnen från i onsdags:
* SAAB och Volvobilar som produkter. Finns under Scenery>Scenery Allmänt |
Jag och Lan har försökt att förtränga en viss Kamel som vi byggde för ett tag sedan. Dessvärre så kom ni ihåg denna bedrövliga skapelse så vi fick bita i det sura äpplet och fixa klart den. Ett mail till vår målarshejk Ekan senare så var det dags att släppa ut den på gulbete (det finns inget grönt i öknen).
Vi rekommenderar att ni har brandsläckaren nära till hands och vi tar inget ansvar för eventuellt uppbrunna skärmar eller näthinnor :D * SJ Y3 "Kamelen" dieselmotorvagnståg |
Mera modernt på hemsidan. Bengan har levererat ett paket med med målningar än vad jag kan räkna till. :)
* Rc-serien och Rm med mängder av texturer från Bengan |
Citat:
|
hej jag tackar Lan,Korven,Bengan och Ekan för de svenska modeller till Tane
De är värda Guld !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! som de jobbar och fixartill så att de kommer fler svenska Lok,Motorvagnar,Personvagnar,Godsvagnar av olika slag. Jag har en fråga Kommer RC4 texturer och Rc6 Bluex texturer till Aurans Rc4 som Lan och Bengan har fixat till, förresten Snyggt jobbat Lan och Bengan !!!!!!!!!!!!!! Hälsningar Kenta978 |
Citat:
|
Hej Det finns inga Rc4 eller RC6 uppdaterade texturer till Auran Rc4
efter som jag ladda ner denna Lok till Tane har krovtiger glömt dessa texturer ?? till detta paket av uppdaterade Auran Rc4 Hälsningar Kenta978 |
Citat:
Har nu kollat. När jag installerade cdp-filen från den nya sidan hos Banbyggarna. Så blev allt Open for Edit för mig, bortsett från Rc4 och texturgruppen för henne. Så Rc4 och hennes texturegrupp var inte med i paketet, däremot så var Rc6 och dess texturegrupp med. Kan vara så, att jag glömde skicka med den till Korvtiger eller så glömde han packa in Rc4 plus texturegruppen i cdp-filen. |
Jag laddade upp allt jag fick av Bengan. Men det kan nog vara så att Rc4 saknas. Det ingick nämligen en asset "RC4" i paketet, men det visade sig vara motor till loken, så Bengan missade nog att packa ned "Rc4".
Men om Bengan mailar mig Rc4:an med texturegroup så ska jag uppdatera på hemsidan! |
Citat:
|
Paketet på hemsidan är uppdaterat nu! :)
|
Jag tackar Lan,Korvtiger och Bengan för att ni fixade till och uppdatera Auran Rc4
till betydligt snyggare än Auran. Ni ska ha ett stort Tack Lan,Ekan,Korvtiger,Bengan för att fixar till fler Svenska Lok, Motorvagnar,Vagnar,Byggnader med mera. Hälsningar Kenta978 |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:28. |