![]() |
Kommer bli kul när de blir klara. Jag väntar hellre och får riktigt fina vagnar ser ut att bli riktigt bra. Hytten ser riktigt bra ut och allt ser ut att bli jätte bra värkligen. :tumme_upp: :tumme_upp: :grin:
|
Stort intresse
Jag har följt denna tråden med intresse och i all tystnad, av en enkel anledning. Har inget att komma med gällande själva objektet.
Men det har gett mig en liten inblick i hur mycket jobb som verkligen läggs ner på ett objekt till detta eller andra spel. Och som i detta fallet, hur många personer som kan vara involverade i ett objekt. Hatten av för alla er som håller på med byggnationer, ommålningar och annat godis:tumme_upp: |
Nidingar i farten i Kelunda!
1 bifogad(e) fil(er)
Några nidingar har varit i farten inatt i Kelunda. Dom har dragit in ett anskrämligt smalt och klent spår mellan perrong och pissoir, på något sätt krympt ner en YBo6a och målat över stationsskylten. Tåckna männsker!
|
110611
1 bifogad(e) fil(er)
Den "Yppiga" lilla damen har fått lite rundare former både fram ock bak och liknar nu mer de som gick "den smala vägen" genom livet.
|
Nu fick man en anledning till att fortsätta å bygga ut smalspåret på sin egen rutt (förutom allt fint DONJ-material som trillar in i strid ström :)).
STRÅLANDE :ber:. |
2 bifogad(e) fil(er)
Detta var väl ett av användningssområdena som efteråt krävde omfattande saneringsarbeten!!??-}
Anledningen till denna konvertering ser ni om ni tittar på Juni-fotot i årets Nordisk Järnvägsalmanacka! |
Citat:
|
Mycket snyggt LAn!
|
Vilket nummer har du på Yp? Jag har några förslag som du kan ha 900,888,897,893, 884, 883,874,804. Gp3119
|
Citat:
jag lagrar upp dom så får vi se vad det blir? |
Lan, det är ju så otroligt snyggt. Tack för allt de fina du ger oss på Forumet!
|
110613 Tack GBSF det värmer!
3 bifogad(e) fil(er)
Filar vidare på Yp-serien. Det fanns ju ett antal varianter, UBFyp, UBYp, UDF013p, UFop och YFo5p Manövervagn. Det fina i kråksången är att om Svenolov lyckas skripta normalspårsvagnarna så har han därmed skriptat även 891-vagnarna. Problemet är att Svenolov f.n. är inlåst i "nätskuggans dal" någonstans i polarhavet och just nu icke kontaktbar. Men han kommer nog tillbaks vad det lider!
Just nu snickrar jag på Yo5p som skall utgöra bas för resten av familjen. |
mycket bra rälsbuss. men numer på Yp 859 har jag aldrig hört om förut. Men skaa du också göra Yp 877 som är röd? Gp3119
|
Det ser mycket bra ut!
Men jag undrar en sak bara... Hade verkligen Yp bussarna avgasröret på taket? Vitt jag vet så hade dom inte det. Jag är dock inte helt säker.. Jag måste kolla upp det hela! |
|
Det är bra pojkar, mer sånt. Var kan avgasröret tänkas ha suttit? Ut åt sidan snett nedåt på nån sida kanske, Om nån kollar det vore bra så avgaserna kommer ut på rätt ställe!
|
Vad jag minns så ska röret sitta på motor ändan och sticka ut på sidan.. Vet dock inte om det är höger eller vänster sida..
|
110615 avgaser och kylargaller.
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Tack för allas deltagande, det är bra! |
Du ha gjort ett littet fel lan. det är spjelet som ska vara svartbrun. Gp3119
|
Ja nu ser det hela rätt ut igen! ;)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Tillfället kom idag, är gp3119 nöjd med den? |
Kanonsnyggt jobb!
Bara 1067-versionen kvar ;):Skvaller: |
Citat:
Att bända isär hjulen 136 mm är ju lätt men sen vet jag inte vad som skilde 891:orna från 1027:orna ? |
mycket bra job lan................... jag blev rörd
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
ombyggnads år 1964 och fick littra YBo5t Hälsningar Kenta978 |
Det är väl dags för release?
Vi började detta vådliga projekt i mars 2011 och det pågick i stort sett till augusti med ett intensivt arbete av Lok-Kalle, Korvtiger, Ekan, Bengan och undertecknad. Resultatet blev till slut, enligt mitt tycke, mycket bra. Svenolov ville att vi skulle vänta med releasen tills han hann titta på hyttskripten.
Men nu börjar jag glömma vad jag gjorde för ett halvår sedan och dessutom verkar aktiviteten på vårt forum ha nått ett lågvattenmärke!? Så nu tänker jag släppa hela Y6 Generationen lite pö om pö !!! Detta är ett jättepaket och jag måste testa varje vagn innan släpp! Betatestarna har jag inte hört nåt från på månader så jag antar att dom inte har mer att tillföra!!!??? "Släppordningen" blir följande:
|
Läste det och kan knappt tro att det är sant! Jag har väntat och suktat och väntat och äntligen kommer de! Tack Lan! :drool: :)
|
Citat:
|
Citat:
EDIT: Jo förresten, vad kräver vagnarna? Bara STL-koppel? |
TACK!
så härligt. |
Tack för Y6 m.m.
Helt fantastiskt! Lysande härligt! Otroligt läckert!
Förra våren kunde jag knappt åka på en semesterresa när bygget av Y6 pågick. Nu blir det nog att hålla sig hemma resten av våren åtminstone! Varmt tack för denna gedigna välarbetade produkt. Har åkt smalspår de senaste månaderna. Nu går det att byta spårvidd igen. /Torpet |
Citat:
|
Citat:
|
Jaadu Lennart, nog för att man har dom här "bussarna" redan, men jag har ju varit med under projektets gång, och vet vilket JÄTTEJOBB du har gjort, så du ska ha ett SUPERSTORT TACK :applad:.
Man kan inte tacka nog ofta för allt du gör (såvida man inte är en bortskämd Trainzare, som inte visar sin uppskattning för nånting alls, och aldrig tackar för någonting [undrar om dom gör samma sak när dom får presenter, eller blir bjudna på mat oxå?) ;) OBS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IRONI med en hel massa sanning i ;). |
Citat:
det värmer ett igenfruset Trainzhjärta! |
Himla härlig rälsbuss du fått till. :tumme_upp:
Gillar den skarpt. |
Även jag måste ge ett STORT tack till alla inblandade i detta projekt! Ni har verkligen lyckats bygga upp ett riktigt riktigt fint tåg! Själv måste jag erkänna att jag är värdelös på att kommentera... Men det beror på flera saker, jag tycker det känns för lite att bara skriva "Snyggt arbete!"... Och dels har intresset för Trainz minskat. Men jag fortsätter på min rutt, och hoppas, någon dag, kunna släppa den, och då ska den självklart finnas aktiviteter med denna fantastiska "buss"!!!! :)
STOOOOORT TACK till alla inblandade i projektet! |
TACK alla inblandade för dessa JÄTTEFINA vagnar. Sånt här gör att man fortsätter att engagera sig i Trainz och väcker dessutom upp många gamla minnen från den tid man åkte med dessa på Halmstad-Nässjö banan.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:00. |