![]() |
Tack ni som orkar svara ...
Bengan, Totte och Jockes ! Skall kolla era länkar noga.
Färgen är bara påmålad på texturen och mappningarna stämmer inte än, liksom färgen. Just nu gäller det att få mesherna rätt, sen återvänder jag till texmap-arbetet. Fortsätt gärna komma med idéer och synp. (Ang. SWB-loket har jag rättat till efter Jockes påpek - att ha enbart en ratt för att öppna sotluckan var nog inte så lyckat, ofta kompletterades den med en "spak" som man kunde "slå och banka på" med släggan. Sotskåpsluckor satt ofta "som fastsvetsade" av eld, rök och sot.) Har kollat era bilder och det är 125:an jag bygger. En bild var mycket bra och informativ! Tyvärr är de flesta bilder "värre" än Trainz s.k. screenshots (240x180), inte mycket detaljer man ser där inte! |
Bifogar lite fler bilder. På Bengans Flickr-länkar så ta bort "_m" på webbadressen så blir dem liiiiiite större!
Leveransutförande: (Till FLJ, därav nummer 25) http://www.nbvj.se/fordon/anglok/flj25.jpg Man hittar rätt många bilder på googling "TGOJ Y3a 125", men jag vet inte vad du behöver, så välj det du själv tycker du behöver som underlag :) |
Citat:
|
Bygglusten är på upphällningen ...
3 bifogad(e) fil(er)
... och jag vet inte om jag ens orkar fortsätta. Ni tre som deltar bidrar med en del men det känns ändå rätt dystert just nu i denna "gravkammare" som kallar sig "forum" :tumner:
Bygglust kommer och går så vi får väl se :confused: - men hoppas inte för mycket :mad: Avslutar med några bilder på TGOJ Y3a :godnatt: |
Kan inte bidra med något (på grund av mina bristfälliga kunskaper ang. ånglok) mer än att säga att loket ser bra ut.
Sen är det nog bara att inse att forumets glansdagar sedan länge är förbi när det gäller kommentarer och glada tillrop, du får titta på hur många visningar den här tråden har istället: en bra bit över 1.800 säger väl en del om intresset. |
Hej!
Jag håller med lan! Hela forumet är på tok låg aktivitet. Kan vara medlemmarnas familjer eller jobb som hindrar att närvara forumet. Jag försöker liva upp och håller ångan uppe. Risken är att jag även kan tappa lusten. Hoppas att ni vaknar när TS2014 kommer om två dagar. |
Hej!
Jag håller med Lennart att Hela forumet är på mycket låg aktivitet . SWB och TGOJ Y3 ser mycket fina ut snyggt jobbat Lennart , smalspårs ångloket S2p är lik SWB Y3.. Jag hoppas att det blir mer fart på E-Buzz forumet för vi Trainz,Msts,RW Rallere Hälsningar Kenta978 |
Jag gjorde ett fel skrivning på Trainz,Msts,RW Rallare ska det vara
Hälsningar Kenta978 |
Jo, visst är det låg aktivitet här på forumet, men jag tror nog vi alla försöker så gott vi kan, alla kanske inte är jätteintresserade av simulatorer för tillfället, men för dem flesta kommer det och går nog. Har själv varit nere på en rätt låg period, men börjat rätt rejält nu. Dock tycker jag ändå man kan säga att det är ett jättefint arbete! :) För det är det!!
MEN: Tycker den gröna färgen ska vara mörkare, den är väldigt ljus just nu. Här är en STOR bild jag hittade på Flickr, som även Bengan visat tidigare. Borde gå att använda som texturunderlag, men vet inte om man ska kontakta fotografen i så fall. http://farm3.staticflickr.com/2414/1...0a40b92d_o.jpg |
Jag har väl inte heller vart bäst eller ens bra på att komma med respons men jag gör vad jag kan, har vart upptagen med att jobbat en hel månad nu utan någon ledighet alls för att sedan kunna be om en löneförhöjning som jag nu har fått!
Men nog om mig och tillbaka till loket, kan snabbt säga att räcket som sitter på sidan av kolfickan sitter för högt upp, det ska gå i linje med det som sitter på hytt sidan. :) |
Citat:
|
Kan nog bara säga för egen del att du göra väldigt vackra arbeten Lennart :) alltid tyckt! Dock får jag precis som ekan säga att ånglok är inte min starka sida... Inte ellok heller ... Diesel är jag mer hemma på :) men jag ser väldigt välgjorda lok och kör mer än gärna med dem :) anledningen till att jag haft ont om tid är att jag ska få mitt första barn om några dagar ... Men jag ger aldrig upp trainz! Vi som håller på med detta har nog en genomgående passion som likt ånglok har en svårsläckt glöd ;)
|
Jodå ...
7 bifogad(e) fil(er)
... det hörs lite spridda flås även i detta forum. Nå, jag hade tänkt lägga ned allt vad Trainz heter men fick så svära "abstinensbesvär" att jag tog "en slurk" igen :rolleyes: Har rättat till vissa räcken och kolfickor men det är kanske inte med på bilderna - men en rasande snygg "New Yorker" tryckluftspump är med:
|
Hej Lennart välkommen tillbaka till trainz,Vi trainz rallare behöver dej Lennart med förhoppningsvis fler svenska Lok o vagnar både normalspåriga och smalspåriga
trainz modeller. och nu till senaste uppdateringen av SWB Y3 och TGOJ Y3 ser mycket fina ut snyggt jobbat Lennart !!! Hälsningar Kenta978 |
Riktigt snyggt, Lennart.:tumme_upp:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:00. |