![]() |
ekv: Kan förtydliga. STW:s kilometerstolpar har text på båda sidor med samma kilometertal. Minns att Korvtiger predikade för mig att stolpar bara skall finns på ena sidan av spåret. Det handlar alltså om avstånd till och avstånd från. Att jag har två stolpar i mina banor beror på hänsyn till Trainz-lokföraren.
Ur banbyggarsynpunkt är det lättare att sätta ut en stolpe än två. Nisse |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
2. Vinkla tavlor är olämpligt för då skulle tavlan bli vinklad utåt vid högermontage!! 3. Du använder fel teknik vid inmatningen! Det finns två möjligheter, se bilderna: |
Citat:
|
En liten parantes:
Bromssläden hade varit kul om den hade funnits som ett vanligt sceneryobjekt oxå, eftersom man ofta ser dom liggandes bredvid spåren på bangårdar, etc. |
Citat:
|
kanske ett ställ till skorna??
|
Bromskyrkogården...
1 bifogad(e) fil(er)
... alltså:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Lennart! Kommer med lite mer tips och förslag här! Se även bilder (som dock är rätt stora..)
Det som skulle behövas är möjlig placering av en signalpilstavla under U-skyltar, samt att U-tavlan vid läget "Stolpe: brygga" saknar stolpen... :rolleyes: Skulle gärna se en möjlighet till "dubbeltavla", dvs, att man sätter ut en U-tavla, och i configen (rutan man kommer till när man trycker på ?) kan man "aktivera" en signalpilstavla under (gäller även orienteringstavlorna), utan att behöva trixa dit en exakt under. Men är skyltfästet så stor som den är nu? Känns som om själva tavlan hamnar väldigt långt från stolpen just nu, men det kanske ska vara så? På sista bilden ser man att det inte går att få en signalpilstavla under U-tavlan. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Hur en spårpilstavla (nytt namn) ser ut monterad under en U-tavla framgår av bilden! |
Man tackar för bromsattiraljerna som du har fixat som sceneryobjekt :).
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:33. |