![]() |
Citat:
Jag har inget skendunk på det spåret i TS2010! |
gt invisible track blue,<kuid2:72730:37002:11>
gt invisible track green,<kuid2:72730:37003:11> gt invisible track red,<kuid2:72730:37005:11> gt invisible track yellow,<kuid2:72730:37004:11> Dessa går också utmärkt att använda, man ser dom och inget "skendunk". |
Citat:
Tack Trainsmith! |
Har testat "gt invisible track red" men skendunket-rasslet finns kvar. Skall prova att ändra i configen och se om det hjälper.
GOD JUL |
Du skall sätta in följande tag i Tors config:
disable-extra-track-sounds 1 |
1 bifogad(e) fil(er)
Upptäckte precis, att flaggan har gått upp mer än i topp, på samtliga slussar. Svävar fritt, ett par meter ovanför stången.
|
Bra Bengan "Sherlock"! (sluss = lock)
Skall kolla upp detta! Är det månne detta som kallas "Stor flaggning över topp"?:vetej: |
Citat:
|
Citat:
Tack Bengan att du deltar i "sorgearbetet"! |
Den nedladdningsbara länken till Dropbox fungerade alldeles utmärkt.(Gäller Tors tvärbrygga). Jag kanske på sikt skall försöka, för vilken gång i ordningen, som jag tappat, ge Bensland en ny chans och på sikt ladda upp den på samma sätt. Filen är grymt STOR så kan jag fildela den från min dator så vore det fint.
Hälsningar |
Maskintelegrafen i TORs Hytt
1 bifogad(e) fil(er)
Min tanke var från början att man skulle kunna manövrera TOR i CAB-mode med enbart Maskintelegrafen (ratten är ju för nöjes skull, TOR följer ju snällt farleden men stannade i snäva kurvor), och det hela sket sig på att vi aldrig fick ordning på enginespecen. Men nu har "Amiral Dönitz :grin:", dvs Nizze i Köpmannebro blandat sig i spelet och lyckats med bedriften att få mig att ta nya grepp på maskintelegrafen och enginespecen. Vissa framsteg görs, Nisse har erbjudit sig att testa och förhoppningsvis hoppar vår Enginespec-ialist. Korvtiger, på tåget (förlåt - båten).
Bara en rapport så ni vet att vissa jobbar! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Kan rapportera att Tor tar sig fram som Tirpitz i de dalsländska vattnen - d v s går som på räls och lyder skepparn.
Tor är en välkommen tillgång som ger en extra dimension i tågluffandet. Bra för många svenska banor. Nisse, menig, f d amiral |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:51. |