![]() |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Här är en jämförelse av hur märkningen skall ha varit på 1960 talet och som den ser ut på ett kort nu: Bifogad fil 45903 |
1 bifogad(e) fil(er)
Bifogad fil 45923
Den obromsade litt Nn nr 24 gör debut på DONJ.... Nu väntar jag bara på att höra från Björn om vi kan släppa DONJ 6.2 meter virke också eftersom det är last för nr 24 och 25 - sen är det klart för släpp. :) |
Inga konstigheter, Vikten på vagnen har troligtvis bara avrundats uppåt, det var olika hur noga man var med decimalerna. Annars kan det vara annan utrustning, bromsutrustning till exempel väger ju en del. Maxlasten har förändrats av max axelvikt som kan vara olika från DONJ till JTJ. 15ton(7,5 ton/axel) på 60-talet, ca 14(7 ton /axel) ton nu.
|
Citat:
Jag vet att texturframställning och mappning är dina "hatobjekt" men timmerlasten skulle bli mycket mer naturtrogen på det viset. Om du vill har jag en samling barktexturer som jag samlat till LBJ som jag gärna delar med mig av. Ta nu inte illa upp, du gör ett kanonjobb och jag är nog likadan som du, i slutfasen vill man bara bli av med allt och slarvar med det som är dödstrist att rätta till ;-) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det kommer nog en uppdatering - skall kolla med honom. :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:47. |