Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   T43 - En möjlighet. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25842)

Henrik L 2010-07-22 11:09

Den enda nya grejen som jag ser är den lilla skylten på hyttens sida.
Men annars är den riktigt fin! :)

Marcus Gustavsson 2010-07-22 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av Henrik L (Inlägg 214751)
Den enda nya grejen som jag ser är den lilla skylten på hyttens sida.
Men annars är den riktigt fin! :)

Ventilation ;)

Kolla gärna mellan bränsletankarna med!

trainz_bonden 2010-07-22 11:38

Det ser riktig bra ut!:tumme_upp:

PS. Kommer du göra en fungerande hytt till loket? DS.

Marcus Gustavsson 2010-07-22 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av trainz_bonden (Inlägg 214756)
PS. Kommer du göra en fungerande hytt till loket? DS.

Egentligen hade jag velat se en fungerande hytt till loket, men jag har alldrig tidigare byggt en Hytt, så att jag skulle konstruera den känns inte så aktuellt för tillfället då jag inte har erfarenhet nog för att få den bra, och sen så skulle jag ändå inte ha någon möjlighet att få båda manöver platserna att fungera, då jag ej kan scripta.

trainz_bonden 2010-07-22 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 214759)
Egentligen hade jag velat se en fungerande hytt till loket, men jag har alldrig tidigare byggt en Hytt, så att jag skulle konstruera den känns inte så aktuellt för tillfället då jag inte har erfarenhet nog för att få den bra, och sen så skulle jag ändå inte ha någon möjlighet att få båda manöver platserna att fungera, då jag ej kan scripta.

Ok tack för svaret.

Marcus Gustavsson 2010-07-23 21:09

http://i185.photobucket.com/albums/x...n92/T43-21.jpg

rac_hammer 2010-07-24 10:27

Du kan ju se om du kan ta hytten från vet V5 lok som Ekan lagt ut det är nära nog som ett t44 men det är en annan tillverkare i grunden men hör med ekan. Bara ett tips ;)

Marcus Gustavsson 2010-07-24 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 214853)
Du kan ju se om du kan ta hytten från vet V5 lok som Ekan lagt ut det är nära nog som ett t44 men det är en annan tillverkare i grunden men hör med ekan. Bara ett tips ;)

Vet vilken hytt du menar, men den är inte så lik, och huvarna är alldeles för korta! Får se hur jag gör.

Marcus Gustavsson 2011-02-06 19:28

Det har faktiskt börjat röra sig lite i högen igen!
Men har tagit ett par steg tillbaka, alla lyktor, räcken, tankar, samt fjärdingen har byggts om på ett effektivare sätt.
även en del mappning av loket har skett, för att få det bra, bilder kommer, men inte just nu. ;)

gp3119 2011-03-04 21:01

Den kommer att bli bra. Gp3119

Mawkish 2011-03-06 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 229223)
Det har faktiskt börjat röra sig lite i högen igen!
Men har tagit ett par steg tillbaka, alla lyktor, räcken, tankar, samt fjärdingen har byggts om på ett effektivare sätt.
även en del mappning av loket har skett, för att få det bra, bilder kommer, men inte just nu. ;)

Härligt ser fram emot bilderna! :) Som en envis RW:are så smyger jag försiktigt in frågan om även detta planeras till RW också(dvs mer jobb för Anders ;))

Marcus Gustavsson 2011-03-06 00:10

Citat:

Ursprungligen postat av Mawkish (Inlägg 231665)
Härligt ser fram emot bilderna! :) Som en envis RW:are så smyger jag försiktigt in frågan om även detta planeras till RW också(dvs mer jobb för Anders ;))

När det är redo och Anders har tänder lediga att sätta i projektet så kan det möjligtvis bli så, just nu står dock allt gällande 3D still för mig, då jag har väldigt, väldigt mycket att fixa på annat håll före jag har tid, lust och ork att hålla på med detta igen.

Mawkish 2011-03-06 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 231667)
När det är redo och Anders har tänder lediga att sätta i projektet så kan det möjligtvis bli så, just nu står dock allt gällande 3D still för mig, då jag har väldigt, väldigt mycket att fixa på annat håll före jag har tid, lust och ork att hålla på med detta igen.

Då hoppas jag det andra fixar sig och att tid och ork dyker upp igen vad det lider. T44:an är grym så man vet hur bra denna kan bli också!

Marcus Gustavsson 2011-05-05 15:24

Hallå!

För att bevisa att projektet inte är dött så har jag en liten render att visa upp. ;)
http://i185.photobucket.com/albums/x...n92/T43-22.jpg

Som synes så återstår en hel del arbete på loket, men det börjar ta sig!

ekankal 2011-05-05 16:54

Ser ut som det kan bli en ny "pärla" från dej Marcus :).
Måste säga, att jag är imponerad av ditt modellerande :tumme_upp:.
Nog för att STW-T43:an är uppdaterad, men den här hammnar nog i en helt annan divison.

Oxå kan man nog sluta att gräma sej över att man aldrig fick se resultatet av CW-projektets T43:a ;).

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:18.