![]() |
Allting fungerar utmärkt i CAB-mode!!!!
I DCC-mode är hjulen låsta, fråga mig inte varför!!!! |
Beklagar allt strul! Varken jag eller LAn kör tåg i DCC mode, så vi upptäcker sällan om det uppstår fel där.
Ny version uppe på hemsidan! Nu bör alpha-problemet vara lös för samtliga mellanvagnar, hade missat att ändra i en fil. Tåget ska vara körbart i DCC-mode. Dörrarna är kontrollerade på samtliga fordon, fungerade för mig i alla fall. Fönstren i TANE är som sagt N3Vs fel, det ska fixa sig automatiskt med nästa uppdatering av spelet. :) |
DCC funkar inte ändå.....
...i senaste version - lille N3V-f-n är väl lös igen?
|
Citat:
EDIT: Se bilden från igår, med genomskinliga fönster. http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=150 |
Nu funkar den ena mellanvagnen alltså Bistrovagnen.
Men på andra är fortfarande hjulen låst. Och nu plötslig när ett fel blir (haft) löst, uppstår ett annat. Det är bara en ena strömavtagaren som går att fälla upp. Många Barnsjukdomar. :) |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Men strömavtagaren, där är det bara den bakre som går upp. När man fäller upp och ner vid vredet. Använder man kommandot Pantz, så fungerar det i alla lägen för mig. |
Man kör väl ändå bara med ena strömavtagaren uppe? Vill man av någon anledning ha den andra så får man väl fälla upp den med numpad-1-knappen på tangentbordet, det fungerar fint. :rolleyes:
För mig fungerar samtliga mellanvagnar fint både i DCC och Cab-mode. Testa att installera igen och kontrollera att du skriver över de gamla assetsen! |
Tack!
Fungerar nu! Var hittar jag dörrkommando?
|
Bra! Dörrarna öppnas automatiskt när man stannar vid en station med passagerarstöd. Tips är att använda den osynliga "AJS Station 1x110s".
|
Citat:
|
Mer moderna saker idag:
* Paket med nyuppdaterade Reginamotorvagnar X50/X51/X52/X53/X54 Dessa ska förhoppningsvis fungera i DCC mode och inte ha konstiga alpha-relaterade buggar. :rolleyes: |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Originaltexturen från själva vagnen (den till höger) ej genomskinliga fönster. Alla andra texturer från texturegruppen (den till vänster) har genomskinliga fönster. . |
Yes!
Äntligen! Men tyvärr är det felmeddelande på UB50 3246.
http://image.prntscr.com/image/69918...4b79e95f94.png Tåget är också trasigt:( http://image.prntscr.com/image/21e06...80c79ab322.png http://image.prntscr.com/image/0fc48...d7f75bc16a.png http://image.prntscr.com/image/4da57...4374e62b76.png Men X50 VL fungerar ------------------------------ ArvidG03SWE Projeckt: (Trainz12) Repaint y31 Linköping - Norrköping Skogsbanan (påhittad) |
1 bifogad(e) fil(er)
För mig, så är det näst intill perfekt.
Det är bara originaltexturen från själva vagnen som spökar med sina fönster. Kan det ha att göra med, vilken uppdatering man har? Själv har jag denna version utav Tane. . |
Hej jag har exact samma fel som germundal med Reginatågen
jag kör Ts2010 Hälsningar Kenta978 |
Tålamodet är slut !!!
Visserligen har Korvtiger satt Reginan som fungerande i TS20XX men det är nog inte sant ! Jag är förbannat trött på att försöka fixa till saker att fungera i TS20XX och kommer att sluta med det NU!!!!!!!
Jag har TS2010 kvar men för att försöka få mina gamla byggen att fungera i TANE (Build 82718). Att gå in och försöka med nån "bakåtkompatibilitet" är meningslöst, N3V har tydligt talat om att man inte stöder äldre versioner än TS2012 (och knappt det!). TS2010 är långsamt, som en nedsövd snigel, och jag jag kommer bara i yttersta nödfall att använda det !!!!!!!! |
Har precis installerat den nya Reginan från Hemsidan i mitt TS2010.
Tyvärr, så blev det som ni har beskrivit genom era bilder. Så Korvtiger får nog ändra på Hemsidan till enbart Tane för Reginan, då den inte fungerar som den ska i TS2010. |
Tur att en färgsätning fungerar :) Jag kommer också köpa TANE snart:grin:
Synd att det blev så mycket problem med x50 och x55. |
Jag kommer att skaffa en ny dator som ska klara av Tane och Tane de luxe
man måste uppgradera trainz från Ts 2009/Ts2010 med nytt som TANE och förpassa Ts 2009/Ts2010 till det förgångna så Lennart har helt rätt Hälsningar Kenta978 |
Den texturen som inte har genomskinliga fönster är den som borde fungera i TS20xx, så det ställer till problem för oss.
Vi kommer att droppa support för TS20xx på Reginan, det är för mycket trassel att hålla dessa fungerande i gamla versioner av Trainz med massa speciallösningar. Texturen som har svarta fönster i TANE kommer att fixa till sig med nästa uppdatering, det är samma fel som på X55:an. |
LAn kör kameler runt sin midsommarstång, själv föredrar jag ett kryssmärke att dansa runt, vilket numer finns för nedladdning på hemsidan. Och med det önskar vi på STL en glad midsommar! :D
Nytt på sidan: * Äldre vägskyddspaket med guide + demo på rörlig bro |
Citat:
Det saknas två kuider till Kryssmärke. <kuid:67375:100404>, <kuid:67375:100415>. Glad midsommar! :) |
Såklart är det något man missar! :rolleyes:
Det ska vara fixat nu, ladda bara ned filen igen! (De ligger i Vägskydd_old_TANE.cdp) |
Idag har vi haft lokstallsfrossa på hemsidan :rolleyes:
* Limhamns lokstall * Herrljunga lokstall som generiskt rundstall - bygg-ditt-eget-lokstallspaket * Litet lokstall för små lok * Två lokstall från GSJ - Särö och Slottsskogen |
Citat:
Mycket intressant signallösning för rörliga broar – men problemet är om det finns rörliga broar, som passar för Svenolovs/Korvtigers system – d v s bron öppnas för båttrafik när en båt närmar sig. Det systemet som används i Trainz är upp och nervänt – d v s bron öppnas för järnvägstrafik när ett tåg närmar sig. Fyra ”tågbroar” finns som fungerar i 2010 varav en inbyggt i Tane: Den amerikanskinspirerade lyftbron Bascule Lift Bridge. Därtill finns Seaford swing bridge (modern svängbro), Swing bridge av martinvk (äldre svängbro) och Vulcans lilla eleganta lyftbro Canal swing bridge. Den sistnämnda styrs av båtar, de andra av tåg. Samtliga (frågetecken för Canal) kan utrustas med fungerande brosignal, även om det är nog så knepigt. Jag kan tipsa. För ett antal år sedan presenterades ritningar i Forum för Sunne-bron. Ett sådant bygge vore ett lyft för det båtstyrda systemet. Och fartyg finns ju; Lans Tor fungerar utmärkt. Nisse |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Herrljunga generiskt lokstall gillar jag skarpt men kan vara lite kneping. Har därför gjort en utförlig manual som beskriver byggnation fullständigt. Nisse |
Citat:
Systemet är inte alls back-och-framvänt. Det är båten som öppnar bron, normalläget är stängd bro, så att tågen kan köra, precis som det ska vara. Citat:
|
Temat för dagen har varit spårvägar, totalt ett 150-tal nya kuider! :rolleyes:
* Kiruna spårvägar / LKAB spårvagn M1 från 1907 * Paket med 8 spårvagnar från Göteborgs spårvägar med massor av tillbehör Hittas under Lok/Övrigt |
Mer Göteborg idag!
* Paket med Göteborgs trådbussar som rullade mellan 1940-1960-talet. |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag har upptäckt en sak med Reginans mellanvagn, att destinationsskylten hänger fritt i luften. Det är bara själva displayen finns. Ingenting som håller fast den. Dessutom ska ju mellanvagnen inte ha någon destinationsskylt. |
Vi får se om Lan orkar med att fixa det där. Tror han börjar bli rätt trött på moderna tingestar, så ni kanske får leva med det. :D:rolleyes:
Lite nya scenerysaker har hunnit komma upp idag: * NKlJ paket med 4 stationshus, ett lokstall, en lyktstolpe och ett fungerande stationsur. * Paket med Volvo PV56: or av olika varianter och med olika texturer. |
Bra att du påpekar detta Robert! Jag hade förberett att ta bort destskyltarna på mellanvagnarna, men de föll bort (ur minnet) i allmänna tumultet under bygget. Det är väl dags att ta bort dom på riktigt nu !!??
EDIT: Sagt och gjort! Korvtiger uppdaterar när han får tid! |
Ska vara uppdaterat på hemsidan nu!
|
Idag har tre nya paket dykt upp på hemsidan:
* FJ Y2 'Silverräven' rälsbuss för Falkenbergs Järnväg * Motortrallor MTR56 och MTR101 * Två motordressiner med verktygsvagnssläp De två sista har jag valt att lägga under Lok/Övrigt då de inte riktigt passar in någon annanstans. :rolleyes: |
Stort tack för allt arbete som läggs ner på att uppdateringarna till TANE! Jag tycker att det fungerar riktigt bra med den nya hemsidan! :tumme_upp:
|
Kul att höra Ursus! :)
Idag har ett nytt paket kommit upp: * Fyra körbara bussar av Scania Vabis- och Volvomodeller från 40-50-talet Hittas som vanligt under Lok/Övrigt :rolleyes: |
Mycket tid går åt till ångloken just nu, men ett litet paket har dykt upp på hemsidan idag:
* Nynäsbanan generisk gångbro |
Ytterligare ett litet paket uppe på hemsidan.
* 15 Järnvägsbroar byggda av BjörnL och Lan Hittas under Scenery>Spår |
Citat:
|
Citat:
Gått till Korvtiger för upload när han får tid. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:12. |