![]() |
Citat:
|
Citat:
Och om jag minns rätt, skulle Bönan kanske bygga till Södertälje Centrum i framtiden? :) |
1 bifogad(e) fil(er)
Håller på och målar, men har ett problem, se bilden. Varför blir det så? Jag exporterar som Alpha, efter som det är transparanta fönster, men ibland så är det ju Ace-Trans man ska välja, så är det där problemet ligger? :)
|
-------------------------------------
|
Förutom felet så ser det ju bra ut! Vad är det för tåg?:)
Pierre: Tack så mycket, jag har tänkt att bygga gamla banan i framtiden.:) Totte: Det är ju en ommålning av ett holländskt tåg, som jag inte riktigt gillar. Riktig X40 skulle vara roligare!;) |
Citat:
|
Det är Franskarnas X40. Finns här: http://actmsts.com/Materiel/Materiel.htm :)
Totte: Ja, det tror jag. Har målat om filen, men efter det så blir det så. Ska göra några försök till. :) Det är filerna Z2, Z4 och Z5 som beter sig konstigt efter editering, dessa blir helt enkelt trasiga, så att man måste kopiera originalfilerna och börja om. |
Citat:
|
Nu tror jag att jag har löst problemet med tsection.dat. Jag tog bort den tomma filen, öppnade RE och placerade en enda bit dynamic track och sparade. Då skapades en ny tsection.dat i rutten, och nu funkar både AE och MSTS utan att man behöver flytta några filer. Dock så får man don´t send när man stänger MSTS, men det får jag i en del andra rutter också, bl a DK2000 och Trollhättanrutten.:)
|
Citat:
Jag föreslår att du tar tillbaks tomma filen igen. Hoppas du gjorde backup innan du fixade ny Tsection. |
Citat:
|
Rutten laddades upp till train-sim.com igår eftermiddag men finns ännu inte tillgänglig. Den borde snart komma upp, tycker man.:visslar:
|
Sådär ja, bara man gnäller lite så fixar sig allt:grin:;) Rutten är nu uppe för nedladdning. Länk: http://www.trainsim.com/kdl.php?fid=26016
:) |
Kul! Laddar ner.... :drool:
|
hmm....får inte rutten att funka. Har lagt in mappen STOCKHOLM i train simulator/ROUTES, men får inte upp rutten i spelet
|
Har du Xtracks och NewRoads installerat? Har du någon path till rutten?:)
|
Kom på en sak...Datan kraschade ju för en vecka sen! Så xtracks osv e inte installerat...Men rutten borde väl ändå se rutten i MS?`Jag har 6 paths
|
WOW! Ja säger bara WOW! För att vara MSTS så har du upplivat storstadskänslan av att åka in mot centralen något enormt! Det är totalt skitsnyggt! Synd bara att man har så dålig data så att man typ får se bilden i 400x400 pixel o att allt hackar :´(
|
Citat:
|
Får meddelande om att BAB 50m och 100m saknas, vad är det? Men trycker jag Enter så försvinner det och jag kan fortsätta. Själva rutten är annars bra!
|
Hm, det är texturefiler till newroads. Konstigt att dom inte följde med rutten, någon annan som har problem?:confused: Tack iaf!:)
|
Citat:
EDIT: Oj, Bönan hann före. :) |
Det problemet har inte jag iallafall
|
Funkar perfekt: Stockholm C-Flemingsberg, men därefter kom jag inte långt förrän tåget for av spåret när jag kom in i bergväggen där så vet inte vad som är felet, men som sagt annars så Stockholm-Flemings funkar utan problem
|
Kanske har för gammal tsection.dat?????
|
Citat:
|
Jag tror snarare att punkten Syd är Stockholm Syd Flemingsberg under Explore route så kör man längre har man kört förbi ändpunkten på explore route
|
Citat:
|
Om du menar derailments så har den aldrig varit på. mvh Johnny
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag har då kört full fart utan problem. Kanske är fel på det tåget du kör, prövat ett annat?:)
|
Hej bönan! Ja har lite problem. Ja tänkte att ja skulle anpassa rutten smått (för eget bruk endast) så som ta bort några träd och ändra i stan o lite sånt, bara för skojs skull, men när jag ändrar något och sparar i route-builder så försvinner allà objekt (inklusive spår) från södermalmstunneln ända bort till årstabron eller va den nu heter...Va kan detta bero på?
|
Det kan vara att du sätter ut för mycket objekt innan du sparar. Ett sätt att lösa detta kan vara att åka ut i "den stora vitheten" innan du sparar. Om du ändrar spår eller vägar kan det också krasha eftersom rutten har signaler.:)
|
Upptäckte att jag inte hade new roads 4.0 utan jag hade 3.2. (klantigt av mig!). Efter jag lagt in 4an så fungerar rutten helt utan problem. Provade även aktiviteten du lagt upp och den var kanonbra!
|
Citat:
|
Fick just igång MSTS, det hade nå't med Globalmappen att göra, jag hade inte ändrat något. Men nu har det iaf löst sig.
Ska lägga in STHLM-rutten nu, jag ligger ganska långt efter.:Fnissa: Ska även installera KMJ 4 och så. :) |
Citat:
|
Har testkört Stockholm C-Flemingsberg nu, och måste bara säga att den är jättebra byggd! Tack Bönan och Totte! :tumme_upp:
Vill bara påpeka att den andra stationen efter Stockholm C heter Stockholm södra, istället för Syd eller var det stod. :) Ska lägga in tillhörande aktivitet nu. ;) |
Tack för påminnelsen om stationsnamnet. Jag skrev nog helt enkelt fel.;) Tack för trevlig kommentar iaf. God jul!:)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:00. |