![]() |
Tack för svaret. Då jag inte är så tekniskt bevandrad skulle jag vilja ha hjälp med att ta bort speedtaggen. Jag var inne i configen och tog bort uppgiften men de hjälpe inte.
|
När du tagit bort speedlimit måste du "committa" loket !!! (Ctrl-M i ContentManager)
|
Tack för svaret. Jag hade comittat men glömt ta bort texten speedlimit. Nu funkar det.
|
4 bifogad(e) fil(er)
så nu har jag fått hjälp av lan att få ordning på texture groupen till Bj Ds/SJ Dk loken så här är de fyra som finns :) Nr 206 är gjort av rely.
|
Ser ju bra ut. Men en riktigt solkig SJ. a la Ekan vore inte fel ?
|
jobbar på iaf två till så det blir 6 st sammanlagt av loket :)
|
Bra jobbat, Rac!
|
3 bifogad(e) fil(er)
Då var en till klar den 3/3 brunlok SJ Dk så ska bi få till en Bj Ds till med
|
Strålande jobb, Rac_hammer:tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Instämmer med Bengan!
Jag fick ett ryck och målade lite på en SJ Dk för att träna GIMP. Målet var att få till en skitig variant med färgsprutan i högsta hugg. Tyvärr så är plogarna mappade på egen textur som jag mörkade ner ordentligt, lyktglasen vita och skitiga fönsterkarmar. Resultatet blev ganska OK ? |
Ser mycket fint ut om du vill skicka över filerna så kan jag ta med det i gruppen med :) destofler desto bättre?
|
Citat:
En idé är väl att göra två lok, ett välputsat och ett skitigt och dela texgroupen i två, en till varje lok !??? |
jo lutar lite åt det med tanke på plogen med. Kan tänka mig att plogen precis som resten sköttes väl under Bj's vård men när de försvann i mängden hos Sj lär inte vården på vare sig plogar eller lok fortsatt i samma anda ....
|
4 bifogad(e) fil(er)
har gjort lite ändringar på dem lagt till lite lister som saknats bland annat fram och den som går under namnskylten på sidan samt lite skugga runt lampor med mera :) nu tror jag att det får bli någon mer Bj variant bara sedan skall jag gå över Du en gång till sedan är nog Bj Ds/ SJ Dk och SJ Du/Du2 klara att släppas. Kommer även komma en uppdaterad version av SJ Da och SJ F där varje lok får sin egen plog
|
3 bifogad(e) fil(er)
Bj Ds 208 :) får nog bli en till sedan så blir det 8 st, 4 SJ och 4 BJ
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:06. |