![]() |
Congratulations for this excellent model, Mazz. However the old link for the other locomotive : http://www.littsb.se/TS/Mazz_Dlok_alfa01.rwp is no longer working.
|
Citat:
ohh, it is not another locomotive on the first link, it is the same, but an earlier version and therefore is no longer there. |
1 bifogad(e) fil(er)
Andra varianten av D-lok slöjdas med lite varje dag, kommer snart att kunna hämtas när den kommit till samma status som den första.
Vad är det för variant det är tänkt att bli? |
renoverat SJ-D-60tal
|
2 bifogad(e) fil(er)
Jopp, en "parantes" blir det, jag känner i vart fall till 5 individer som blev så.
Om jag får vara lite petimetrig, så var alla paranteser rödmålade och ej teak som loken var från början. |
1 bifogad(e) fil(er)
En del arbete gör jag oxå för att kunna bygga olika varianter av D-loket, lite därför jag började med denna lite udda version, men lägger då grunden i modellen för olika varianter.
Kommit en bit till. |
Det går framot och ser bra ut, blir det belysning på denna variat eller tar du det senare med?
|
Lysen finns med på att-göra-listan för detta släpp, hoppas på att Murfy är engagerad på annat håll...
|
Mycket snyggt och kul att det blir ett gång olika lok!
|
Mycket snyggt lok!:tumme_upp:
|
Ser fantastiskt bra ut det där Mazz, mycket snyggt jobbat :tumme_upp:.
|
Riktigt bra jobbat! :applad:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tack för goa kommentarer, det värmer! :)
Korgen är nästan klar nu, ska bara till vattenavrinningen som ju är en ganska signifikant pryl för träversionen, så även på parantesen. Några kompletteringar på underredet och individnummer (måste kolla om det ska vara mässingsskylt på denna...) sen får jag roa mig med lysen... Finns inga fler gråa hår att slita nu, så... Tror det ska vara tyfon på denna oxå... Solskydd? Övergångsbryggor... hmmm. :) |
Otroligt bra gjort! Glöm inte koppelstängerna till drivaxeln.:rolleyes:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:28. |