![]() |
Ojojoj! Med hans bilder (såg hans serie på JVMV's forum dessutom, riktigt riktigt fina bilder!!!) så blir nog detta en riktigt, riktigt snygg hytt! Lycka till Lennart! :tumupp::ber:
|
ser bra ut lan.
|
Hytt-Pytt då och då när jag har lust ...
2 bifogad(e) fil(er)
... blir det! Fram och Bak börjar ta form så sakta:
|
Mycket spännande att se detta! :) :tumupp::tumupp:
|
Mycket fint Lan.
|
När kommer den ut i trafik. Du behöver inte stressa med honom (Tp).
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Men den kommer när jag är nöjd med den! Tp har så mycket potential att man får skynda långsamt för att det skall bli bra! Håller på med motorluckorna just nu, som skall bli öppnings- eller stängbara m.h.a. pantograph-tekniken: |
Mycket, mycket snyggt Lennart! Tp-loken är verkligen en skönhet, och kommer bli jätteroliga att köra i Trainz!! :):) :tumupp::ber: Fortsätt i takten du själv hinner med, verka vara mycket just nu! :) (vilket är jättekul för Trainz!)
|
vad är det för någon motor i Tp loken?
|
Citat:
Och av Lennarts bilder så har han spegelvänt motorn ;) För på höger sida så sitter det lite olika reglage man använder vid uppstart av motorn samt att det finns luckor man använder för att komma åt när man måste få ut luft ur bränslesystemet. |
Ser välldigt fint ut Lennart :) blir det Stl anpassat? Eller kanske inte fungerar på samma sätt till smalspåriga lok och vagnar?
|
Citat:
om du kan skicka mig bilder på högersidan av motorn så kan jag fixa det! |
1 bifogad(e) fil(er)
Sitter och förstör Ekans/Markus texture för T23:an. Genom att försöka, att göra en brun variant + Gullfiber utav henne.
Upptäckte då, att högersidans luftgaller vid hytten, gör ett kort uppehåll och sedan fortsätter ner till ramen som på bilden, där jag har klistrat in ett extra luftgaller på din bild, som jag har spegelvänt. Sen tar jag en nyfiken fråga till er alla. Högersidans kortsida. Är det, ett fönster som sitter där. Tyckte mig se, en bild på nätet. Där det såg ut som gardiner i ett fönster, om det nu är ett fönster. Är det frågan, om ett litet sovutrymme i Tp/T23? EDIT: Letade reda på bilden, som jag hade sett. http://www.svenska-lok.se/Fotos/Moto...3_122_1996.jpg Specialbygge på just detta lok eller var alla utrustade med detta lilla utrymme, för visst är det väl ett fönster med gardiner. |
Citat:
Men jag kan försöka hitta lite bilder på internet och via mina kontakter. Och ja, I B-huven på Tp och T23 sitter ett fönster, i B-huven ryms Huvud bränsletanken och start-luft tankarna som måste öppnas när loket ska startas. |
Citat:
Gardinerna är nog mest där för att skoja till det lite. ;) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:39. |