![]() |
Japp.:) Ja, den inflygningen är festlig! För att inte tala om att köra Twin Otter på linjen Saba - St Barth - St Maarten! Fantastiskt intressanta flygplatser!:D
|
Nja
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
P.S. Jag använder euroscope nu :P D.S |
Jag kommer gärna med Bertil Yngve. Eller varför inte Petter Niklas ;)
Och sen måste jag bara fråga bönan: Flyger du online? :) |
Citat:
|
Ok, det är faktiskt inte så svårt som det verkar. Det bästa i början är att bara logga in på en frekvens och lyssna på hur det går till, dock så är det då bra att logga in med callsign "OBSERVER" eller liknande så att vi flygledare vet att det planet inte kommer att lyfta.
I denna tråd på fsn finns mycket bra nybörjar-info. Om du känner att du skulle vilja börja med att flyga online så kan jag gärna svara på frågor/hjälpa dig att komma igång. En sak är iaf säker, om du "tar steget" kommer du inte att ångra dig! :) |
Jag började med det (VATSIM) för ett halvår sen men det är först nu det börjar användaf för att datorn har blivit för slö för TRS09/10:rolleyes:
Jag håller med wasso HELT! jag började och jag var väldigt nervös i början men sen med tiden går det bättre och bättre:Yeah: och se vad jag är nu:rolleyes: Glöm inte nu Bönan att även om du "gör fel" så blir du inte halshuggen iallafall ___________________ ESGG_TWR: no further ATC available so monitor UNICOM unicom on 122.800 :P |
|
Hur funkar detta med att flyga online?
Kan man vara flygledare, och leda flygplanen? För jag är inte så bra på att flyga själv :p Kan någon förklara ungefär hur det går till? |
Citat:
Läs mer på http://www.ivaose.com/ och http://www.vaccsca.org/ som är de svenska/skandinaviska divisionerna på de två största nätverken IVAO och VATSIM. |
Citat:
Om du är intresserad av att börja flyga online rekommenderar jag VATSIM av den enkla anledningen att de har fler och mer aktiva flygledare än IVAO. Är själv både pilot och flygledare på VATSIM och är öppen till att ta emot frågor om du undrar något :) |
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:43. |