Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vbsr4 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28138)

Totte 2012-08-27 16:25

Hej!
Va kulatt rutten närmar sig till slut. Hoppas att du har testat ordentligt så att du inte får massa anmärkningar av medlemmarna. Absolut inte med installmebat-filen!
Har du RouteRiter? Kör Compact route och sen testa om det går.
Lycka till,Bönan!

bönan 2012-08-27 16:39

Absolut ingen installme.bat. Det blir bara problem. Jag ska köra compact route och krympa filen så mkt det går.

Jag har kört massor fram och tillbaka och inte sett några problem. Enda felet blir vid godsbangården Alnabru som har ca 50 spår. Det blir samma problem som i Trollhättan i GBG där objekten försvinner. Det är bugg i MSTS grafikmotor och går tyvärr inte att fixa, dock fungerar det i OpenRails.:)

lukas 2012-08-27 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 266264)
Knappast släpp denna vecka. Skulle säga släpp någon gång under september. Både Gardermobanen och Hovedbanen Oslo - Eidsvoll är med.:grin:

:applad::applad::applad::applad:Gleder meg :D:D

Totte 2012-08-27 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 266267)
Absolut ingen installme.bat. Det blir bara problem. Jag ska köra compact route och krympa filen så mkt det går.

Jag har kört massor fram och tillbaka och inte sett några problem. Enda felet blir vid godsbangården Alnabru som har ca 50 spår. Det blir samma problem som i Trollhättan i GBG där objekten försvinner. Det är bugg i MSTS grafikmotor och går tyvärr inte att fixa, dock fungerar det i OpenRails.:)

Det blir :tumme_upp:

bönan 2012-08-27 17:35

VBSR5 är färdig!:grin:

Nästan iaf, jag har ännu inte satt ut vägtrafik mellan Lillestrøm och Eidsvoll. Men allt annat är helt färdigt!:tumme_upp::tumme_upp:

lukas 2012-08-27 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 266272)
VBSR5 är färdig!:grin:

Nästan iaf, jag har ännu inte satt ut vägtrafik mellan Lillestrøm och Eidsvoll. Men allt annat är helt färdigt!:tumme_upp::tumme_upp:

:ber::ber::ber::ber::ber::ber::HURRA :ber::ber::ber::ber::ber::ber:

truls79 2012-08-27 18:26

det er råbra:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp:

eg syns du er veldig flink DETTE ER STORE NYHETER:applad::applad::applad:

bönan 2012-08-27 22:01

1 bifogad(e) fil(er)
Jag har nu spenderat kvällen med att slänga ut såna här blå-vitrandiga filurer på varenda större väg jag har lyckats hitta. Urkul! Är klar från Eidsvoll ner till nånstans i Langelandstrakten.

Med detta önskar Bönan alla forumister en ytterst :godnatt:

Bombardier Train 2012-08-27 22:14

Fint! Ska bli kul att test sen. :)

Roar H 2012-08-27 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 266267)

Kjempeflott igjen! og igjen og igjen og igjen....
Objekter som ble borte i GBG ble fikset ved å installere 64-bit OS.
Hjelper ikke det med Alnabru?

bönan 2012-08-28 08:40

Det gör det säkert. Min dator är lite småklen med 3gb minne och 32-bit XP, så det har säkert med det att göra också.:)

Roar H 2012-08-28 09:02

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 266310)
Det gör det säkert. Min dator är lite småklen med 3gb minne och 32-bit XP, så det har säkert med det att göra också.:)

Göteborg er jo svære greier, hvor masse objekter forsvant.
Totte sa at jeg måtte ha 64-bit.
PCen min fikk det, og siden har jeg ikke hatt problemer med Göteborg.
(PCen min har 4GB minne+64-bit Windows 7)
Men for sikkerhets skyld har jeg hentet Open Rails.

bönan 2012-08-28 10:00

Det var det. VBSR5 är klar (hurra för sovmorgnar!). Nu ska rutten testas, tömmas på onödiga filer och sedan skickar jag den till Jan. Så nu dröjer det inte länge till!

Roar H 2012-08-28 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 266313)
Det var det. VBSR5 är klar (hurra för sovmorgnar!). Nu ska rutten testas, tömmas på onödiga filer och sedan skickar jag den till Jan. Så nu dröjer det inte länge till!

Det er jo så bra!
Har du noen anelse om hvor den blir lagt ut til nedlasting?

lukas 2012-08-28 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 266313)

:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp:Jipiiiii:tumme_up p::tumme_upp::tumme_upp:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:08.