![]() |
Så fint! Längtar tills vi kan åka till Mora Strand!
(Men Borlänge till en början)^^ |
1 bifogad(e) fil(er)
Det har gått väldigt trögt pga skola och annat men här är i alla fall en bild från Vikmanshyttan mellan Säter och Hedemora. :)
|
:tumme_upp::tumme_upp: fint bilde :)
|
:tumupp:Fint Bönan!:tumupp:
|
Väldig fint! :tumme_upp:
|
4 bifogad(e) fil(er)
Då är det bara någon kilometer kvar mellan Säter och Hedemora. :)
Kontaktledningsstolparna på första bilden ska fixas... |
Hej!
Snygga bilder! Kul att bygget kommit igång igen. Hälsar Anders |
Här kommer en "time-lapse" video av sträckan Avesta Krylbo - Hedemora. Signalerna är inte färdiga, men annars är det mesta klart. Inget ljud, lyssna på lite musik medan ni kollar! :)
http://youtu.be/zqd-6wRxJgE |
Just keeps getting better! :tumupp: :)
|
Meget bra Bønan:tumme_upp::tumme_upp:
|
Citat:
|
Fullständigt enastående! Jag förutsätter att den är gjord för MSTS / ORTS?
Lycka till med fortsättningen... |
Rutten blir bara bättre och bättre. Mycket snyggt! Lite synd bara att du inte bygger till RW..
|
Tack för trevliga kommentarer! :)
MSTS all the way! Jag är ultrakonservativ när det gäller detta och kommer aldrig gå över till att bygga i RW... ;) |
And thats the way the cookie crumbles ^^ ;)
|
Fråga, om ATC'en säger Vmax 180 km/h (som mellan Säter och Borlänge till ex ;)), hur fort kan jag köra då innan svensk ATC påbörjar inbromsning av tåget?
|
189. Tut och blink vid 184 och broms vid 190. :)
|
Blir det 100% driftsbroms vid 190 eller nödbroms?
|
Driftbroms som går att häva direkt hastigheten är nere på 189 igen. Om man däremot missar en hastighetssänkning och överskrider med mer än 20 km/h blir det nödbroms till stopp.
|
1 bifogad(e) fil(er)
En vacker dag med pendeln... :)
|
Typisk svensk försening... ;)
|
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Det har gått bedrövligt sakta igen pga fullt upp i livet i övrigt, men nu har jag gjort ytterligare en bit av Hedemora - Säter. Gapet är inte stort, 2-3 km bara, men motivationen har inte velat infinna sig riktigt. Här är i alla fall några bilder! :)
|
Fint, Bönan!:tumupp:
|
Kul att det går framåt iallafall. Ser mycket bra ut!
|
Jättefint! :)
Man känner sig helt ute på landet ju Snart blir det 180 sträckan! :grin: |
Kjempefint :tumme_upp::tumme_upp:
|
Hur långt är vi från Säter nu? :)
|
Nja Säter är ju färdigt, just nu jobbar jag med att fylla ett gap i landskapet på ca 2 km strax norr om Hedemora. :)
|
Spännande! :tumupp:
Är det det enda som återstår mellan Säter och Hedemora? Hur ser det ut mellan Säter och Borlänge? |
Ja, det är enda mellan Säter och Hedemora så det är verkligen inte mycket. Säter - Borlänge ska inledas med spårläggning (vilket går fort fram till Borlänges bangårdar och sen kommer bli ett h-vete) så snart som möjligt. :)
|
Jag antar den sträckan är ganska så rak eftersom man får åka 180?
|
Ja, lite kurvor ut ur Säter, sen är det väldigt rakt utöver någon kurva där det är nedsatt till 160. :)
|
ÄNTLIGEN är Säter - Hedemora klart. Det var helt klart den jobbigaste biten hittills, även om den i grunden inte var speciellt svårbygd. Nu börjar jag lägga spår mot Borlänge, och där kommer den sista stora utmaningen i rutten, Borlänges rangerbangård.
26 km till Borlänge, 50 till Falun och 130 till Mora. :) |
:tumme_upp: Kjempefint . godt jobbet :tumme_upp:
MSTS fortsatt like kult :applad: |
Får hoppas att det går fort att lägga spåret till Borlänge, så kanske väger det upp för arbetet med Borlänge station ;)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Då var det spår lagt från Säter till Borlänges södra infart. Som ni ser är det ganska rakt, flera raksträckor på 2-3 kilometers längd. STH är 160-180 nästan hela vägen. Två mötesstationer på sträckan, Gustavs och Stora Tuna. Personligen är detta en favoritdel av Dalabanan! :)
|
Instämmer helt!
Det är jo toppen att det har gått så fort! Ser fram mot att se första bilderna av sträckan med vegetation :) |
2 bifogad(e) fil(er)
Någon kilometer klart från Säter. IC-tåg på väg norrut rundar den rätt så snäva kurvan norr om stationen, max 70 km/h. :)
|
Den första bilden måste vara något av det finaste jag sett inom OR/MSTS :)
Jag längtar till Siljan! Hoppas att Granders kan skicka dom skyltarna snart så vi kan få med dom i V4 :) Bra jobbat, MVG! :tumupp: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:03. |